Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Klä på er för Guds skull!

Av Annci Hultström - 30 november 2010 09:08

Hej världen!


Idag mår jag nog lite bättre. Tror jag. Igår kände jag inte heller så mycket på förmiddagen. Det var under eftermiddagen den drabbade mig. Förkylningen. Har sovit gott inatt med, men känner att det krävs ett par tidiga kvällar till för att få bort denna blä-känsla.


Nu - minidebatt! Måste få säga... När jag åker bil till å från jobbet ser jag en del folk vid busshållplatser och längs gångvägar. Till flertalet av dessa (främst kvinnorna) vill jag säga: Klä på dig för Guds skull... och om inte för "hans" skull så för din egen. Varför i hela världen är det så viktigt att vara snygg jämt? Vid -15 är det faktiskt mer än ok att ta på sig en mössa och ett par vantar. Det går att vara snygg även i de plaggen. Köp någon av alla (i mina ögon) fula mössor som är så hippa nu. Modedrottningen Perrelli har införskaffat några och då måste de ju vara inne. Och du likaså då. Kanske någon av skidoverallerna åxå. Då behöver du inte frysa alls. Se HÄR. Själv tog jag på mig täckbrallor (nu när jag äntligen kommer i ett par) i morse. Skönt!!! Mode-svordom eller?!


Insåg, när jag tände ljus på min farmor & farfars grav i söndags, att min farmor skulle ha fyllt 100 år om hon levat, nu till sommaren. Förstå - 100 år. Tänk så mycket som hänt på 100 år. Hon skulle inte känna igen sig alls. Tycker faktiskt lite synd om alla från den generationen som "tvingas" leva med denna teknologiska värld som blivit. En värld där det hänvisas till nätet i alla lägen. En värld där det knappt går att ringa till vissa ställen längre, utan nätet är det som gäller. En värld där mail/sms är vanligare än att komma över på en fika. För oss och framförallt för våra barn kommer inte skillnaden bli speciellt stor, även om nyheter kommer. Men för dom - herregud, det fanns ju knappt el och än mindre TV. När jag jobbade på SEB så stod det en artikel på intranätet en dag om deras äldsta internetbankkund. Han var 96 år och gjorde allt där. Betalade räkningar, köpte/sålde aktier, hanterade lån m.m Coolt! Men han är nog rätt ensam om det.


Nä, nu måste jag gå och kissa. Bara så ni vet.


Hörs senare igen. Ha det så bra tills dess!


p.s Dagens vikt utgår - tänker väga mig varannan vecka nu. Händer inte så mycket längre på en vecka. Så så får det bli. Ojämna veckor, på tisdagar alltså.

 
 
Marie-Louise

Marie-Louise

30 november 2010 10:35

Svar: Hur jag gjorde citrusfrukterna står i inlägget under, men jag skriver det här med.
Skiva bara citrusfrukterna tunt, doppa i saltvatten (jag måttade inte utan hade bara i mycket salt i 2 dl vatten) så att frukterna behåller färgen. In i ugnen på 50-75 grader i 3-5 timmar. Jag höjde till 100 grader i ca 1 timme men limen blev då lite bränd, så det rekommenderar jag inte.

http://madredetres.blogg.se

Annci Hultström

30 november 2010 10:52

Tack snälla och sorry för mitt slarv att inte läsa ordentligt.

 
Lott@

Lott@

30 november 2010 17:13

Håller med om kläderna, men kanske man måste uppnå vår ålder för att besitta klädvisheten?

http://www.lottaskrypin.se

Annci Hultström

30 november 2010 19:13

Ja, så kan det vara med många av de jag ser. Men inte alla... de är redan där, men är väl rädda att förstöra frisyren eller nåt ;-)

 
Marie-Louise

Marie-Louise

30 november 2010 19:59

Jag kör ju hellre kofta med luva än mössa, men nu när det är så kallt så måste man klä sig. Det är väldigt jobbigt sen bara på t-banan eller bussen där man helt plötsligt måste börja klä av sig för att det blir så varmt :(
En sån där overall som Perrelli har köpt skulle jag ALDRIG sätta på mig, usch och fy. Fast jag har ju inte hennes kropp heller iof, jag skulle se ut som en stoppad korv ;)

http://madredetres.blogg.se

Annci Hultström

30 november 2010 22:19

Ha, ha... nä, en sån skulle inte jag heller ta på mig. Möjligen mot en stor summa pengar ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards