Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

Resan - med stor R...

Av Annci Hultström - 18 januari 2011 21:31

...är B O K A D (och betald = icke ombokningsbar)!!!!!!!!!!!!!!


      


Så, mina vänner... den 29 november åker vi och hemma är vi inte förrän den 30 december. 1 hel underbar månad. Och vi ska därmed fira vår första "i-värmen-och-solen"-jul ever. Får se vad vi (läs: jag) gillar det. Kanske händer det fler gånger?!


Jag kan inte fatta det. Surreal, but fucking NICE!!


Även priset är surreal but fucking NICE. Totalt för oss 3 blev 15600. Det är 7000 mindre än tidigare resor. 7000 är mycket pengar där. Så jag gissar att vår slutbudget kommer hamna på samma nu för en månad, som den gjorde vid 3-veckorsresan i mars 2010. C:a 40000kr inkl. ALLT (allt vi handlar, äter, gör, åker, bor, flygbiljetter - ja, ALLT). Ska räkna lite mer på det. Men jag tror det är rimligt. Vi är ju inga lyx-boare... och den här gången ska vi ju ut på lite mer backpackerhak och där är det ju billigare och betydligt enklare boenden. Så det blir nog några nätter i bambuhyddor med bara fläkt. Då kostar det heller inte mer än max 100 kr/natt


Känns bra att få göra den här resan i år. För en sån lång resa vet vi inte när vi kan göra nästa gång, för sen börjar ju W skolan "på riktigt" och då måste vi köra med hemundervisning och så om vi är borta länge och anpassa oss efter lov (=dyrt). Så det blir liksom "sista" resan med gänget. Ett avslut på småbarnstiden. Eller hur jag ska säga. Förstår ni?


Med det här i bakhuvudet hoppas jag att sommaren inte blir för tung att ta sig igenom utan semester. Men jag har ju min vecka i maj. Får leva på den i ett halvår. Och det är ju trots allt över den ljusa årstiden. Så det ska nog gå. Man klarar det ju över vintern.


Nu är det bara att sätta igång och spara pengar och TRÄNA. För innan dess (och helst till Kreta-resan) ska de sista 12 kg vara borta. Japp. Kämpa på.


Och till er som jag pratat om Ullared-resor med den här sommaren - tyvärr, men det får skjutas på framtiden. Men Ullared står ju kvar. Eller hur? Vi får hitta på roliga saker på hemmaplan istället. Gå till Rusta å handla kanske?!   


Nej, nu får jag sluta drömma mig bort. Ska göra frosting till ett antal muffins som H ska ha med sig till jobbet i morgon. Sen väntar sängen.


Men vi hörs i morgon igen. Sov gott & dröm sött!! Det ska jag...

 
 
Lott@

Lott@

19 januari 2011 07:28

Nice =)

http://www.lottaskrypin.se

Annci Hultström

19 januari 2011 08:35

Ja, milt sagt :-)

 
Marie-Louise

Marie-Louise

19 januari 2011 22:08

Grattis! Vad härligt med en bokad och betald resa att se fram emot :)

http://madredetres.blogg.se

Annci Hultström

19 januari 2011 22:26

Ja, det är såååå skönt!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards