Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under februari 2011

Av Annci Hultström - 28 februari 2011 21:42

...är en behaglig temperatur i den thailändska solen. Men den är inte lika behaglig när den sitter på min man. Han är, milt sagt, däckad. Därmed kunde jag inte låta honom natta W idag och missade därför träningen. Vek en herrans massa tvätt istället. Men nu väntar sängen. Hörs efter alla läkarbesök i morgon. Önskar en god natt. Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 28 februari 2011 10:45

... är det i morgon. Då börjar min "vita" månad. Med vit månad menar jag ABSOLUT inte en alkoholfri sådan, utan en månad utan onödigt socker. Alltså inget fikabröd, efterrätter, godis o.s.v Jag kommer inte dra det så långt att jag äter osötat bröd å så... utan som sagt, det onödiga sockret blir det som ryker.


Ska redan nu säga att det finns ett undantag och det är semla-dagen. Då tänker jag smaka. Trodde nämligen den var i morgon och tänkte därför köpa en idag. Men så är det ju inte för än nästa tisdag och det är för långt innan. Så ett litet snedsteg blir det.


Samtidigt ska jag börja skriva upp min vikt varje dag och även skriva humörsstatus & magstatus. Det är min egen amatörmässiga forskning. Tänkte om vätskan kan bero på det jag äter?! Jag vet ju såklart att det kan påverka, men jag tänkte ta reda på VAD.


I morgon har jag även ett par sessioner på sjukhus. Först kl. 07:40 ska jag göra en MR på tumören... eller det som förr var en tumör. Efter det åker jag vidare till Danderyd för den där arbetsbelastningen av hjärtat.


Så det är en dag för nystarter. Eller hur man ska se på det.


Idag är H f.ö sjuk. Han sa, när han vaknade, att han svettats som en galning hela natten. När han klev upp skakade han av frossa och jag tvingade honom att ta febern. 38,3. Så han ligger nerbäddad idag. Hoppas bara inte jag smittas nu.


Nej, nu ska jag ta tag i dagens fakturor. Men vi hörs senare. Det vet ni.

Av Annci Hultström - 27 februari 2011 20:43

... idag blev bortprioriterad till förmån för storstädning. Nu är det HELT klart. Överallt. Såååå skönt. Älskar den känslan.


Jag har även gjort storkok. Först några mtalådor med kycklingfylld canneloni (sjukt gott, receptet håller jag på... ska nämligen bjuda på det på lördag och vill inte att gästerna får för sig att laga det innan dess) och sen en stor ugnsplåt med lasagne. Så nu är några matlådor räddade.


I övrigt sov vi till 10:15 idag. Japp, vi var barnlösa och då går det. Wilma sov nämligen kvar hos John. Första kompis-övernattningen. Gick superbra, så det var inte sista gången.


När de vaknat till liv så tog Soffan med sig henne och John till Väsbys nyöppnade lekland i 3,5 timme (!!) och därefter lekte de vidare hemma hos dom. Så vi hade verkligen hela dagen på oss att fixa. Henrik storhandlade åxå. Så nu är kylen glad igen.


En härligt produktiv dag helt enkelt!


Nu har vi sett "Solsidan" och tänkte ge oss på en film. Men först måste jag fixa räkningarna och packa lasagnen i matlådor. Och det kan ju iofs ta en stund. Så film blir det kanske inte ändå. Det visar sig.


Förresten - gårdagen var kanon. Jag lovar att återkomma med bilder. Orkar inte just nu bara.


Först bowlade vi. H vann och jag kom absolut sist. T.o.m W & John fick mer poäng än jag. Nåväl... kul var det ändå. Och för den delen höll jag igen... ville ju inte att snorungarna skulle bli ledsna   .


Efter det åt vi alltså, som jag skrev igår, skånska pannkakor (lite åt amerikanska pannkakor-hållet) med grädde å sylt. Jag åt en macka. Sen pratade vi en massa skit. Herregud så fort en dag kan gå. Efter middagen var det Mello. Tyckte det var rätt ok låtar och helt ok bidrag som gick vidare.


Vid 1-tiden gäspade vi käkarna ur led, så vi tackade för oss och gick hem. En toppendag med underbara vänner. TACK snälla ni för en trevlig dag/kväll och TACK för att ni tog er ann Wilma. Hon hade inte saknat oss alls sa hon förresten   - hon hade haft för kul för det.


Nej, nu - räkningarna.


Ha en fortsatt bra kväll och dröm sött - när det väl är dags!

Av Annci Hultström - 26 februari 2011 20:15

...jag förlorade bowlingen. Till å med de minsta var bättre. Men det var helt klart något fel på banan. Jo, Jag lovar! Efter det blev det Skånsk pannkaka hos värdparet. Nu har vi ätit supergod mat och Melodifestivalen vankas typ nu. En toppendag/kväll. Men just nu är jag bara för mätt,på gränsen till dump. Iofs har jag ätit ett par godisbitar ihop med vin. Dålig kombo tydligen eftersom resultatet blev det samma igår. Skiter i det i framtiden tror jag. Eller vet rättare sagt. Melody club var bra. Får se hur resten är.

Av Annci Hultström - 26 februari 2011 10:49

... inhandlat. Men tyvärr inte invigt. Jag gick ner till de öppnade kl. 9, men innan alla papper var ifyllda var klockan 09:15 och ALLA konditionsmaskiner upptagna. Kvar var styrketräningsmaskiner som jag inte förstår ett skvatt av (ska boka en intro). Så jag gick helt sonika hem igen. Får göra ett nytt försök i morgon. Frågade innan jag gick om det alltid är så fullt - men nej, de var förvånade själva. Så jag har hoppet kvar.


Nu har vi ätit en riktig långfrukost med bacon, skramlade ägg, bröd å pålägg. Hoppas på att stå oss nu, så vi vinner dagens bowlingmatch.


Nu ska jag duscha och sen drar vi. Önskar er en härlig lördag!

Av Annci Hultström - 25 februari 2011 22:30

... vad härligt trött jag är. Det blir man efter nästan en hel flaska rött eller åtminstone 6 dl. Typ.  Men hursom... så fort Let´s dance är slut är det jag som älgar upp för trappan för att inta horisontalläge i bingen. På spiken. Japp, sover helt klart bättre de nätterna jag somnar på den.


Kvällen har f.ö följt det mönster jag skrev om, nästan till punkt och pricka... taco-middag, rödvin, popcorn (och lite andra snacks), Wii-spel, Let´s dance. Sen somnade W i min famn och jag kollade en stund på "Skavlan". Nu ser jag på upplösningen av Let´s dance. Idag är de svårt att veta vilka som riskerar att åka ut. De är på rätt samma nivå. Inga dansade kylskåp alls. Men dom i tävlingen var det lättare att välja bort någon.


Åh, fy... nu tokdumpade jag. Åt några godisar. Ihop med vin. Den kombinationen var visst inget vidare. Brukar inte äta godis annat än på lördagar, men jag blev såååå sugen. Hittade nämligen gamla haribo-godisar uppe i skåpet. Älskar dom när de blitt håra, torra å eländiga. Mmmm... men trots det dumt. Fick mig att vilja sova. Nu. Men det går inte. Då missar jag upplösningen.


Förresten... i morgonbitti ska jag gå ner till gymmet. Tänkte köpa kort och  lägga 5 km bakom mig på bandet. För nu måste jag nog ändå säga att snuvan & hostan kan räknas som historia. Eller ja, jag utför det fortfarande, men långt ifrån i samma utsträckning. Så jag tänkte göra ett försök.


Nä, nu avslutar jag. Ser i kors av trötthet. Men vi hörs igen. I morgon.


Önskar er en God natt. Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 25 februari 2011 10:45

Så var det fredag igen och jag vaknade fullständigt utsövd. Eller ja... när jag först vaknade kände jag mig helt borta. För efter att ha somnat hårt kl. 22 på spikmattan vaknade jag bara en gång (vid kl. 23:30 för att ta bort den). Resten av natten gick jag att likna vid en klubbad säl, så det tog ett tag innan jag vaknade till. Men när jag väl gjorde det kände jag mig som sagt utsövd. Och det bådar ju gott inför fredagsmyset   !!


Ja, fredagsmys var det ja... och det blir det genom att äta sedvanlig taco-middag, popcorn och se på Let´s dance. Men schäslongen utdragen (det är den minsta i familjen som är väldigt rutinfast    - iofs är det helt ok för oss med). Det ska även målas naglar. Prinsessan vill ju vara fin i morgon när hon ska på dejt med sin kära John. Eller ja, det är inte bara dom som ska ses - det är faktiskt vi alla som ska träffas.


Mammor, pappor och barn i en salig röra ska först spela bowling.

  

Sen ska vi hem till dom för fika och lite senare middag & Mello. Det känns tveklöst som att det kommer bli en TOPPEN-lördag.


Läste ett ordspråk i kalendern idag. Det är Albert Engström som myntat det...


"Det är förväl att lögnen finns - för tänk om allt man hörde var sant"


Underbart bra och så sant... för jäklar vad många är bra på myteri och att skarva. Tänk så många kloka ord som sagts genom åren. Jag vill åxå komma på ett ordspråk som hela världen ska anamma. Så nu ska jag fundera  .


Igår bakade jag en sockerkaka, samtidigt som jag stekte pannkakor (inte att föredra, blev väldigt stressigt). Den tog jag med till jobbet och packade i en anonym papperspåse. I påsen lade jag en lapp med en smiley-gubbe och ett enkelt TACK. Inget mer. Sen nitade jag ihop påsen och skickade den med postkillen in till mottagaren. Nu ringde han och sa: "Det kan inte vara någon annan än du". Hahaha... nä, det stämde ju. Det var jag. Och han fick den som tack för en packe kirurghandskar (bra när man bakar, lagar mat... yrkesskada från Arlanda-tiden)som han beställde åt mig och som jag absolut INTE fick betala för. Han tyckte han kunde överleva kostnaden... hisnande 17kr + moms. Men nu är han en sockerkaka rikare i alla fall. För en stund. Gissar att den svullas upp innan fredagen är slut.


Nej, nu ska jag felsöka headset. Har tre stycken som stått ett par veckor. Har inte orkat helt enkelt. Är lite halvboring nämligen. Men nu har jag inget att göra för stunden, så det är lika bra att få det gjort.


Men vi hörs ju, i vanlig ordning, senare: Ha en toppen-fredag tills dess!

Av Annci Hultström - 24 februari 2011 20:45

... att kalla dagens middag för middag. De andra fick pannkakor och jag skulle äta soppa. På burk. Men se, jag misstog mig. Hade ingen. Ok, kasta ihop en grekisk sallad tar ju ingen tid. Men... en grekisk sallad utan feta ost är inte mycket att ha. Så tillslut blev det inte roligare än ett stekt ägg och en macka med ost. Riktigt tråkigt. Men man kan inte lyckas varje gång. Får väl äta något mer rejält till kvällsmål.


När Wilma nattats kollade jag, traditionsenligt, på "Halvåtta hos mig". Det är verkligen ett underhållande program, även om den här veckan har varit lite tråkigare än normalt. Tyckte det var lite halvtorra medverkanden. Nu slökollar jag på "Sexlingar i familjen". Phu. Tänker snart byta det mot en tidig kväll i bingen. Är trött som attans idag. Och ju snabbare jag somnar, desto snabbare blir det

F R E D A G S M Y S   .


Så - Sov gott & dröm sött!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards