Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

Träningsresa - rapport 1

Av Annci Hultström - 15 maj 2011 18:48

En första rapport från oss. Dock med endast en bild, går såååååå långsamt att ladda upp dom, men då blir det desto fler när vi kommit hem.


Dag 1 - fredagen den 13/5

Klockan skulle ringa 04.30, men jag vaknade innan. Av förväntningarna antar jag. Jag gjorde mig klar och gick ut på parkeringen där Marre skulle hämta mig. Hon kom punktligt och vi åkte till Arn, parkerade bilen och tog bussen till terminal 5. Incheckningen tog en smärre evighet. Var visst fler än vi som skulle till Kreta. I kön roade vi oss med att försöka utröna vilka som skulle på träningsresa. Hittade några, men iofs var det nästan med hjälp av fusk - för de bar på yogamattor.


Fick förresten betala övervikt. Inte på mig själv tack å lov, men väl på väskan. 2 kg för mycket. Det kostade mig 140kr. Vägde väskan TOM på hotellet, den vägde 2,5 kg mer än Marres... måste köpa en ny. Hem hoppas jag klara mig, då shampoo å sånt blir kvar. Och någon bok. Och naturligtvis saften.


Var var jag? Jo, väl på plats på piren stötte vi på en snubbe som jobbade på Arn redan på min tid. Jag var förtjust i honom... och ja, vi hade en liten flört. Nu var han grånad och aningen tyngre än sist (14 år sedan), men ändå sig lik. Kul.


På planet började budget-rese-känslan infinna sig. Har ju rest med bättre flygbolag kan jag säga. Allt tog en evighet. Maten fick vi bara en stund innan vi skulle landa (3,5 timme tog resan). Typ. Och stolarna var av galon, lätt framåtlutade. Naturligtvis hamnade vi framför en nödutgång åxå, så de gick inte att fälla bakåt heller. Nåja, trots detta gick resan OERHÖRT snabbt och c:a 5 timmar efter att vi lyft från Svedala var vi på plats på hotellet.


Där började nästa budget-känsla. Varför kan man fråga sig, vi befann oss ju ändå på ett 5-stjärningt hotell... Jo, de rådde tvivel om vad som gällde i mat/dryckesväg. Vi (samtliga 45 i gruppen) hade fått veta av Solresor, INNAN vi åkte, att vi blivit uppgraderade som plåster på såren för att vi fick byta hotell. Hotellet kallade det All inclusive light och innebar att dryck ingick till måltider samt under två tillfällen på dagen i snackbar. Vi kunde även uppgradera ytterligare för 35 euro/person och vecka och då få full All inclusive (+ en spabehandling). Men nä, här visste man inget om det. Så det var en hel del upprörda känslor i farten.


Nåväl, vi fick våra rum och styrde stegen dit. Där njöt vi när vi öppnade dörren. Vi hade fått ett rum med pool-connection. Vi kan alltså gå ner i poolen direkt från vår veranda. Den har f.ö solsängar, bord och stolar. Hur lyxigt kändes inte det tror ni?


Vi packade upp, åt lite lunch och däckade sedan på varsin solstol i några timmar. Det var varmt, klarblå himmel och så sköööönt. Efter en dusch åt vi middag och somnade ovaggade redan vid 21-tiden.


Dag 2 - lördagen den 14/5

Vi sov tills vi vaknade och åt därefter frukost. Kl 10.30 var det dags för välkomstmöte. Där blev det ett evigt tjatter om mat- och dryckesproblemet, men även introduktion av ledarna och vad som väntade under veckan. Efter det var det dags för första passet. Powerwalk. På en klapperstensstrand. Var sådär ska jag säga. Extremt svårt att gå, men det var jobbigt såklart. Jobbigt som fan till å med. Så när det var över däckade vi på en varsin solstol igen tills det var dags att äta lunch. Just det - jag behöver kanske inte säga att det var klarblå himmel och minst +26 i skuggan??


Kl. 17 var det dags för dagens andra pass, pilates. Det inleddes med en introduktion och avslutades med en 1 timmes pass. Jobbigt. Men jobbigast var nog ändå den gassande solen. Faktiskt.


Här fick vi även besked att det som gäller för mat/dryck för oss är en liiiiiiiiiiiiiiiten salladsbuffé + någon mack-sort + dryck (vatten, läsk eller öl) kl. 15 (där "dog" vi och fick igenom att få äta kl. 13 åtminstone - wow). Men i övrigt inget mer. Till middagen får vi betala drycken själva. En uppgradering kan göras med 25 euro PER DAG. Så nä, det är inte aktuellt. Vi korpar med oss mellanmål å annat från frukosten i stället och betalar glatt vårt eget vin på kvällen. Det tjänar vi på.


Efter passet var det bara att kasta sig i duschen och göra sig vacker inför kvällens gemensamma middag kl. 20. Det var trevligt, men några partyprissar var vi inte direkt. Rackarns så trött man blir av sol och träning. Vi avvek kl. 22 och insåg när vi kom till rummet att Melodifestivalen börjat. Kollade lite på den. Jag somnade. Fick veta idag att det gick bra för Sverige, 3:a. Trodde jag aldrig.


Dag 3 - söndagen den 15/5

Klockan skulle ringa 07.30, men vi båda vaknade några minuter innan. Gick upp, åt frukost (korpade med oss diverse som värsta pansjisen på smörgåsbord), svidade om och gled ner till dagens första pass. Poweryoga. Det inleddes med introduktion och följdes av ett 60 minuter långt pass. Jobbigt. Inser att jag är svag som en vandrande pinne i mage och rygg. Måste verkligen jobba på det. Så det blir fler yogapass hemma sen, även om jag tycker det är trist. Bara att bita ihop, för så här går det inte att ha det. Efter det har dagen bestått i sol, sol och åter sol. Ja, och den exklusiva lunchen då såklart. Kl 13 ;-).



Det är så mycket varmare än jag kunnat drömma om. Ligger man stilla i solen är det thai-värme. Lovely!!


Kl. 16.20 var det dags för dagens andra pass. Pilates. Men det bangade faktiskt jag. Kände att de musklerna fått jobba idag redan (rätt lika träningsform faktiskt). Marre däremot hurtade dit. Själv skriver jag till er (fast ni får nog inte läsa detta förrän senare ikväll, Marre ville nämligen godkänna bilderna innan jag lade ut dom... undrar varför)och sparar mig för dagens sista pass, zumba. Min älsklings-zumba.


När den är över väntar dusch och middag. Sedan ska vi försöka se om någon kanal visar hockey-finalen. För vi fick veta idag att Sverige är i final och det vill ju inte ens jag missa.


Nä, nu ska jag gå på toa. Lika bra så att jag inte släpper en brakare på passet. Det var visst någon som gjorde det på yogan sa Marre, jag missade det. Tur var väl det, annars hade den där skumma yogaandningen jag lyckades få till fått ge vika för ett fniss och det hade inte varit bra.


Kanske skriver jag till några rader senare när jag publicerar detta. Då får ni veta hur många som pruttade på zumban ;-)


Gå i frid - eller nå´t sån´t!


p.s Zumban är över. Askul, men svårt. Nu har vi duschat och dricker ett välförtjänt glas mammadricka. Snart blir det middag och senare hockey. Hoppas vi.

 
 
Ingen bild

Soffan

17 maj 2011 09:05

Åhh, ni verkar ha det bra!!! Tisdagskram

Annci Hultström

17 maj 2011 18:23

Det kan du ge dig på att vi har ;-).

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards