Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

På helgerna...

Av Annci Hultström - 29 augusti 2011 14:45

... går jag visst i blogg-ide. Har liksom så mycket annat för mig att det faller lite i glömska. Men iofs så är det väl huvudsaken att jag återkommer nå´n gång i alla fall.


I fredagskväll myste vi med grönsaker + dip (inte dig som jag skrev i fredags) och popcorn. Ser det inte gott ut?


I lördags vaknade jag vid 08:30. W kollade på TV och H sov. Efter frukosten satte jag igång och bakade inför nästa helg (är visst någon som fyller år då). Skulle baka äppelmuffins med crums (smuldeg). Enligt receptet skulle det bli 24 muffins. Men smeten räckte till 32. Så det blev några blåbärsmuffins åxå. Och smuldegen räckte till en hel blåbärspaj åxå. Konstiga beräkningar ibland. Här, en av muffisarna:

        


Efter det gjorde jag västerbottenpaj till kvällens kommande kräftskiva.


Någonstans där såg jag W leka ett gummiband och jag sa, som en mamma bör (tror jag): "Den där borde du nog inte leka med, för tappar du taget kommer den att snärta dig i ansiktet och det kommer göra mycket ont". 1,5 minut senare kom hon storgråtandes in till mig i köket. Ny-snärtad. Stackarn. Men vi var snabbt framme med kylpåsen och jag tror den gjorde så hon slapp blåmärken. Så här såg det ut direkt efter:


När allt var bakat lade mig i solstolen. I bikini (sommarens sista gång möjligen?). Det var grymt varmt och skönt. Under tiden hoppade W på studsmattan. När hon var less på det lekte hon med vatten. Som hon blev kall av, så då lade hon sig i solen hon med. Då somnade jag. Mmmmm...


Sen väntade duschen. Och ytterligare en gång strulade det. Såklart. Gick in i en och W började duscha. Plötsligt frustar hon till. Då var varmvattnet slut. Så ut ur den hytten å in i nästa. Där räckte varmvattnet. Nästan. Jag fick aningen svalt på sluttampen. Herregud. Jag undrar hur dom tänkte när de satte varmvattenberedare på de där hytterna. Känns som det hade varit lättare att koppla dom till "vårt" varmvattenssytem.


Efter det dukade vi och gjorde fint. Sen dukade vi fram alla godsaker och högg in. Det var kräftor, räkor, rökta räkor, böckling, skagenröra i crustader, aioli, bröd och västerbottenpaj med kantareller. Såklart öl, nubbe & sångblad åxå.

  


Kvällen avslutades med blåbärspaj och lördagsgodis. Ihop med en film. En mycket trevlig dag. Och kväll. Men jag blev lite för mätt bara (läs: trött). Sånt som händer. Ibland.


Söndagen innebar sovmorgon för mig. Blev inte väckt förrän 09:30. Skönt. Efter frukosten (brunchen) åkte vi till Ö&B i Märsta samt Ica Maxi. Målet var att hitta nya dricksglas. Men nä... nada.


Därifrån åkte vi direkt till Väsby ridklubb. Det var dags för Wilmas första ridskoletillfälle. De har plats för 6 barn, men bara 3 var anmälda. Dock saknades 1, så kvar var 2 små tjejer. Det är iofs bara bra, då får de mer tid och bättre hjälp.


Den andra tjejen hade aldrig ridit förr, så W var ju nästan ett proffs i det sällskapet. Många gånger sa fröken: "Titta på Wilma så ser du hur man ska göra". Wilma blev ju så stolt så hon var färdig att spricka. Kul för henne! Först fick de vara med och borsta, rykta, kratsa hovar, sadla, tränsa... ja, allt som hör till. Sen red de ungefär en halvtimme.


Hon älskade det, men tyckte att det var lite trist att jag var tvungen att hålla i hästen. Ska fråga nästa gång om jag verkligen måste det. Hon kan ju faktiskt ratta en häst själv.


Här några bilder. Hästen hette f.ö Hector och var en riktigt go häst. Ett Gotlandsruss på 8 år. Han var lite slängig med huvudet om det gick för långsamt... så det blir till att kuta runt konstant då när man är där ;-)

         


Kl. 15 var det slut och vi styrde bilen mot Väsby C. Jag & H klippte oss, men det blev även ett besök på Stadsmissionen. Är så glad att de har öppnat där. Älskar alla kap man kan göra. Och det gjorde jag även den här gången. Köpte en kjol och 3 tröjor för 160 kr. Me like. A lot. Vi tog även en fika och sen en sväng på Clas Ohlson. Där hittade vi glas. Såklart. De har ju allt. Varför åker man inte dit först?


Väl hemma igen gick vi till tvättstugan och körde 4 maskiner och åt en pizza (ja, inte jag då... 2 slice räckte) med vi väntade. Rensade även lite i förrådet.


Jösses, vad effektiva vi var ser jag nu när jag skrivit ner det. Kul att man kan vara det ibland åxå.


Kvällen avslutades med en film. Igen. Vi såg "Water for elephants". En bra film. Söt.


Idag väntar först matlagning. Sen träning. Ska gå på ett danspass, Fuego. Hoppas det är så kul som jag minns det från i våras.


Förresten, det hjälpte att skriva in sig på Viktklubb. Eller ja, inte att skriva in sig där utan snarare att börja räkna kcal. Hade gått ner 1,8 kg under den gångna veckan. Bra. Då vet jag att kroppen går med på att tappa lite mer och att jag inte är "dömd" att stå stilla på +8 kg resten av livet. Med det vet jag ju även hur jag kan äta i framtiden och hålla vikten.


Nej, nu ska jag göra lite statistik. Önskar en fortsatt bra dag.

 
 
Carina

Carina

29 augusti 2011 18:16

Duktig du är som kan koppla bort bloggen under helgen.
Dina muffins såg väldigt goda ut.

Kram till dig <3

http://carinasviktminskning.bloggplatsen.se

Annci Hultström

29 augusti 2011 20:18

Det är kanske bra. På sitt sätt. Men jag gillar att kunna titta tillbaks, som i en dagbok. Iofs så sammanfattar jag ju alltid på måndagen. Så det är nog ok ändå :-)

Har inte smakat de än, men det såg - och luktade - gott :-)

Kram å god bättring!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards