Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 27 september 2011

Nöff, nöff - oink, oink

Av Annci Hultström - 27 september 2011 11:25

Idag känner jag mig som en blandning av det här:

(bild från google)


Och det här:

(bild från google)  


Eller ok, inte riktigt då... men nästan. Är såsvullen idag. Igen. Vad jobbigt det är. Så nu dricker jag mängder eftersom jag vet att vätska driver vätska. Vill försöka undvika att ta tabletterna. Tror inte det är bra i längden. Nu tar jag förvisso bara en då & då... men ändå. Nä...


Jag lovade er bilder igår, men som ni märkte uteblev dom. När jag kom hem och hade duschat orkade jag faktiskt inte mer än att äta kvällsmål. Men hav hopp, ikväll kommer dom. Då blir det en kväll framför datorn. Betala räkningar, ladda upp bilder, tömma diverse kameror. Fix helt enkelt. Sen måste jag vika tvätt åxå. Så jag ska nog få kvällen att gå. Lita på det.


Förresten, det blev bara ett pass igår. Hann helt enkelt inte med det andra. En annan dag kanske. Men utan det i kroppen kunde jag pressa mig extra på skivstångspasset, så idag har jag lite träningsvärk igen. Men låååååååååååååångt ifrån som det var efter första gången. Konstigt hur snabbt en muskel vänjer sig vid något nytt. Betyder det kanske att jag redan nu kan öka på vikterna?


Vet ni vad? Det börjar redan nu komma fram former på armar & axlar och gäddhänget har minskat. Me like. A lot! Det taggar mig som f-n att fortsätta. Vill lägga på ett styrkepass till varje vecka, men det måste bli i gymmet då. Eller ja, de har ju ett likadant pass på fredagar, kl. 17:30. Men VEM offrar fredagskvällen? Så biten är jag inte. Än i alla fall. Vem vet, nå´n gång kanske under inträffar.


Eller ska jag kanske våga mig på ett "intervall flex"-pass? Man använder kroppen som vikt och det ska visst vara riktigt tuff. Fast vid närmare eftertanke får jag nog vänta lite med det. Måste helt klart ha mer styrka i mina, en gång avskurna, nedre magmuskler. Efter snittet är de verkligen helt oanvändbara (ja, jag vet att det är 6 år sen nu... snart). Men nu ska det ändras på! Efter passet igår bad jag ledaren om tips på övningar för snabbare progress och det fick jag. Så nu ska jag köra lite varje kväll har jag tänkt (oj, det måste jag få in i kvällens dator-och-vika-tvätt-schema åxå då...) i hopp om att det tar sig illa kvickt.


Idag kommer min Adecco-chef C på besök. Vi ska ha utvecklingssamtal över en lunch. Trevligt! Undrar förresten om hon är höggravid? Som i drömmen. Jag skulle bli lätt förvånad då.


Nä, nu orkar jag inte skriva mer. Blev tom på ord. Men jag vet att de kommer tillbaks igen. Senare. Så vi hörs helt enkelt då.

 
 
Helene

Helene

3 oktober 2011 15:56

Herrejävlar! Ursäkta mitt uttryck!! Du var mig en envis kvinna :), vilken otrolig prestation du har åstadkommit. Har du aldrig funderat på att skaffa dig en egen domän istället, du har ju hur mkt värdefullt material som helst! Du bloggar ju på Bloggplatsen, på lånat utrymme, tänk om allt du skrivit en dag försvinner? Jag tycker du ska köpa en egen domän och sätta upp en wordpressblogg!
M v h Helene

http://www.shithappens.biz

Annci Hultström

3 oktober 2011 16:54

Du fick mig att skratta gott - tänk att en person, bara genom att läsa min blogg, förstår att jag är en envis typ :-)

Jag har en egen domän... www.hultstrom.nu. Men jag har aldrig kommit tillskott med att lära mig bloggfunktionen där. Ska ta tag i det. Tack för sparken där bak!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards