Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under december 2013

Av Annci Hultström - 31 december 2013 13:29

... då är familjen Taikon påväg mot nyårsfirande hos fam Z i Åkersberga. En natt, men av packningen att döma kan man tro att vi ska bo där de närmsta veckorna.


Väl där blir det korvgrillning till lunch å sen ner i bubblet med bubbel.

Känns som en bra start, så vibbarna för en toppendag är mycket goda. Iofs så blir det ju alltid bra när man är i sällskap med den familjen. Härliga galenpannor <3

Förmodligen kommer jag peta in ytterligare inlägg senare, men om inte så vill jag avsluta med att säga:


Ta hand om er och njuuuut kvällen!!

Stora kramar till var och en av er som flitigt följer mig <3

Av Annci Hultström - 30 december 2013 23:57

... är det kvar av 2013. 24. Hmmm... vart har året tagit vägen?! Ska sammanfatta det tänkte jag. I morrn. Eller i övermorrn. Nu väntar bingen. Om jag kan somna vill säga... har skrattat så mycket den senaste timmen, så jag är liksom uppe i varv. Johan Glans var orsaken. Nån kavalkad av hans alster. Sååååå kul!

Natti natti !

Av Annci Hultström - 30 december 2013 20:50

... någon gång under 2014-års första dygn? Jag tränar. En timme. Har nämligen anmält mig till "Fitness fighten" ihop med Marre.

Det går ut på att träna 1 tim/dag i 30 dagar (i sträck... inte under ett år ;-)). Hon valde "Run 4 fun" och jag kör på "Eze walk" (promenera 50 min/dag + 10 min muskelträning på hemmaplan).

Det finns ett tävlingsprogram där man kan vinna ca 20000kr åxå, men då måste man publicera bilder på sig själv i underkläder. Det har jag iofs gjort förr, men kände inte för det upplägget. Helt enkelt.

Nån som hakar på? Gå in här och läs mer: http://worldofshape.com/

Det innebär inte bara träning, utan åxå bra kost. Och såklart nolltolerans på alkohol, godis, snacks å annat "skit". Så försök inte inleda mig k frestelse den närmaste tiden. Det kommer ändå inte funka.

Nu ska jag löka, ta ett glas vin och ladda inför morgondagen.

Gå i frid ;-)

Av Annci Hultström - 30 december 2013 17:19

... praliner med rödvin i soffan igår under egentiden. Som jag tänkt. Nä, det blev hotellgooglande heeeeela tiden. Galet så fort klockan går när man sätter sig så... hmmmm... Nåja, nu är det klart i alla fall.

Efter en usel natt (sov som en ruuuumpa), vaknade jag (naturligtvis) före kl 7. Låg kvar en stund, men gick sen upp och fixade frulle åt mig & W (H jobbade). När den var äten bar det av till Centrum och synundersökning för oss båda.

Min syn hade inte försämrats, men det bidde ändå ett par rumsprogressiva för att jag ska kunna se dom som kommer gående mot mig.

Den lilla bidde en brillorm hon med. Den sötaste av dom alla!!! Se bara så tuff hon ser ut i sitt val av bågar:


Duktig var hon åxå. Lyssnade, satt still och stod ut. Gumman. Lilla stora gumman.

Leverans av båda våra brillor blir om ca 2,5 vecka.

Nu har jag gjort i ordning listor för sånt som ska göras till i morgon. Och H handlar, i detta nu, det som saknades. Sedan tänkte jag göra i ordning det som kan fixas idag, så blir morgondagen lugn å skön. Föreställer mig hur vi tillåmed har tid att ligga i bubbelplurret och dricka bubbel. På dagen. Det vore väl en bra uppladdning?!

Det som ska ätas är 4 små förrätter (Hummersoppa, Toast Skagen, Löjromstoast och nån skink-grunk). Varmrätten blir helgrillad oxfilé med Västerbottenspotatiskaka och kantarellsås. Avslutningsvis ska vi äta Vitchokladpannacotta med hallon.

Längtar redan!!!!!

Nä, nu - middagsfix. Njut er näst sista kväll på det här året. Det ska jag!

Av Annci Hultström - 29 december 2013 15:16

... lunch fick jag en till julklapp. Av min man. Han erbjöd sig att ta barnen till leklandet själv. Så nu har jag 4 härliga timmar, i ensamhet, att avnjuta.

Börjar med att hänga en tvätt... Vågar liksom inte lämna den till honom efter en sån "uppoffring".

Sen ska jag googla boende i Ao Nang. Känner att idag är dagen då jag hittar resorten med stort R...

Av Annci Hultström - 29 december 2013 12:58

... trevlig lördag jag hade. Fina Totte kom ensam. Trist att inte få träffa resten, men då fick vi istället en faslig massa kvalitetstid. Vi pratade oavbrutet i över 8 timmar. Myyyys! Tack raring för att du kom <3

När jag vaknade (kl 9.30 wow) idag sken solen. Vete faaan när jag såg den sist, så det riktigt spritte i kroppen. Bestämde mig snabbt för att gå ner till Tiger. Där jag är nu. Ska äta lunch med Marre. Trevligt!

Sen blir det leklandet med W och en vän till henne.

Härliga söndag!!!

Av Annci Hultström - 28 december 2013 09:13

... morgon igen. Jag la mig ju nyss... 7 timmars sömn ansågs tydligen räcka. Ska ta ett snack med den där John Blund när jag ser honom nästa gång.

Ja, den sena timmen i natt berodde på två filmer. Wallander för hela slanten. Helt ok båda två.

Om det vill sig väl så får vi besök av finaste Totte med familj idag. Dock härjade sjukor, så jag vet inte än hur det blir... Håller en tumme för att alla är friska, så vi får rå om de en stund.

Nä, nu måste jag pudra näsan och sen hoppas jag få liv i familjen... är hungrig på frukost.

Ha en finfin lördag, alla!

Av Annci Hultström - 27 december 2013 21:26

... för slö just nu.

Efter att vi lämnat Tierp blev det en sväng in på Arlanda stad. Där bytte jag till mig en mindre storlek på koftan jag fick av tomten. En small. Tänk så liiiiten jag blitt.

Sen tog vi en tur på Ica Maxi. Där köpte jag några böcker. Först denna:


Fick den utökade varianten, med mer avancerad träning, i julklapp men kände att denna räcker. Då blev det åxå en slant kvar, som räckte till denna:


Så Sara - nu är några dagars läsning på solstolen räddad.

Petade med en sista när jag ändå höll på. Den här:


Ska visst vara rolig. Det visar sig...

Väl hemma har vi spelat spel. Och kollat på film. Och googlat hotell så jag är helt yr i kolan... Vi har i alla fall beslutat rutt och det gör ju saken aningen lättare. Men ändå svår. Urvalet är för stort...

Så inte nåt aktivt har jag lyckats åstadkomma. Får råda bot på det i morgon, med en prommis. Runt huset åtminstone. Typ.

Nu nattas barnet och få ska väl vi stora se en film. Igen. Zzzzzz... Eller ska jag kanske lägga pussel? Vill inte få fyrkantiga ögon. Det kan man ju få om man ser för mycket på tv. Sägs det.

Hörrni - Må väl och sov gott. När det väl är dags!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards