Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under juni 2014

Av Annci Hultström - 30 juni 2014 17:28

... ingen bra kommunalåkartrafikdag. Utebliven och därefter sen buss i morse. Och nu har de behagat ändra den, från förra veckan, redan nedkortade tidtabellen till att bussfan går 2 gånger i timmen. Hela jävla sommaren.

Så slutar jag kl 17 går det en buss 17.02 och sedan går nästa 17.32 Gah!!!! Får kuta varje dag i hopp om att hinna med den som går 2 över...

Utöver det problemet är det nåt skit som brinner i södergående fil borta vid Statoil Järva för tillfället.


De har inte stängt av trafiken än, men med tur idag lär de väl göra det lagom tills bussen kommer...

Men annars är det bra. Joråsörrusåatt...

Av Annci Hultström - 30 juni 2014 08:03

... igen. En kall sådan. För säkerhetsskull tog jag både täckjacka och halsduk. Visade sig vara det rätta valet, för bussfan vägrar dyka upp... brrrr... och blääää...

Jag insåg i morse att maten vi åt i lördags förtjänar en bättre presentation. För det var så galet gott och jag rekommenderar verkligen stället.

Så här är beskrivningen från deras meny, direkt lånad från deras hemsida www.hogbobrukshotell.se:

Min förrätt
Nordic Wagyu från Hamrånge -
Carpaccio, pesto, jordärtscreme, skott, syltad svamp och cashewnötter
?En gång kom dessa kor i en termos från USA till Hamrånge. Nu med 50/50 Angus/Wagyu är de en stolt del av vårt skafferi?

H's förrätt
Toast Skagen - Löjrom från Piteå, dill från växthuset och räkor
?En klassiker på Högbo, har funnits på menyn i över 4 år?

Min varmrätt
Hjort från Svenska gårdar - Hjortstek, lökad potatispuré, nattbakad löksky, primörer, västerbottenfnas
?Tack till Karl-Bertil för väl omhändertagna hjortar?

H's varmrätt
Oxfilé från Svenskt Höglandskött -
Lök, svamp,primör potatissallad , rödvinssky och persilja
?En klassiker. Enkel och robust!?

Visst låter det gott?


Nu sitter jag - äntligen - på bussen. Ser fram emot en kopp thé på jobbet.

När dagen är över bär det av hem för mer kroppsarbete. Men när jag lägger mig ikväll bör det vara klart. Om tidsplanen håller vill säga.

Önskar er en finfin dag!

Av Annci Hultström - 29 juni 2014 20:10

... tillfreds efter den här helgen.

I fredags grillade vi kyckling och till det bidde det fetaost- och potatissallad. Och såklart det obligatoriska glaset rosé.

På lördagen ringde klockan vid 8. Upp, packa, duscha, äta frulle och sen styrde vi kosan norrut.

Efter att vi lämnat W hos mor å far åkte vi till Gävle för lunch och lite shopping på Dollar$tore.

Kl 14.30 anlände vi Högbo brukshotell. Åh... vilket ställe!!!

Vi hade bokat en egen smedsstuga och det var ett bra drag. För åååååååh, så fin den var.Se här:


Efter installation tog vi en promenad och det var en väldigt fin miljö. Även det usla vädret till trots.


Innan vi återvände till rummet tog vi ett glas i baren, djupt nedsjunkna i ko-doftande chesterfield-soffor.

Tillbaks på rummet tände vi en brasa, öppnade en flarra bubbel, åt godsaker och bara njööööt. Helt utan stress.

Kl 19.30 var det dags för middag. Till förrätt åt H Toast Skagen och jag en oxfilé carpaccio. Till det drack H en lokal öl och jag drack ett galet gott vitt vin. Varmrätten bestod av oxfilé för H och hjortfilé för mig. Naturligtvis var det rödvin som gällde till det. Även det var jättegott.

Sen återstod dessert och ostbrickan. Den sistnämnda fick vi skippa, för efter desserten (som var en buffé) var vi så mätta... Tog en av varje, smakade lite och betygsatte dom. Några riktigt goda, men superimpad var jag inte. Då imponerade min varmrätt hundrafalt. Det var bland det godaste jag ätit. Ever.


Väl på rummet mös vi framför brasan och somnade till detta:


Efter frulle och tupplur rullade vi hemåt. Längs vägen blev vi omkörda av en hoper polskreggade fartvidunder. Trots idogt googlande lyckades jag inte komma fram till varför de var ute och körde olagligt fort på E4:an. Nån som vet?


Efter lite kroppsarbete här hemma (vad får ni se sen) har vi nu dunkat ner oss i soffan, stoppat i en film och beställt hem pizza. Skönt!!

Av Annci Hultström - 27 juni 2014 17:30

... SL infört en bastudel på sina ledbussar. Den bakre delen.

Direkt när jag klev genom "leden" slog värmen emot mig och nu rinner svetten nerför benen... En jättebra och lyxig service, men eftersom jag inte kände för att basta just nu gick jag faktiskt och sa till, men nä... det blev inget svalare.

Visst hade jag kunnat sätta mig i den främre delen, men se det var fullt. Av en logisk anledning. Tur att jag snart är hemma.

Huvudvärken hänger kvar, men det ska inte hindra mig att njuta av kvällen. Som jag hoppas att även ni gör!!

Av Annci Hultström - 27 juni 2014 08:00

... ett under att jag sitter på bussen. I tid. För... ZZZZZZZ... vad trött jag är idag. Sovit skapligt, men har drömt så mycket. Bland annat att det var lördag och att det var ok att somna om...

Ont i huvudet har jag åxå. Har haft det ett par dar, men anledningen är känd - det månatliga ni vet. Till skillnad från förr, då de två gick hand i hand, så har den kommit huvudvärkslös den senaste tiden (för att inte säga år). Så händer det nån gång vartannat år är det väl bara att gilla läget.

Jag hoppas det är sol och någorlunda varmt när jag kommer hem idag. Skulle gärna lägga mig i solstolen en stund.

Nä, nu (16 min efter busspåstigningen) anländer jag min hållplats. Så - adjöken!

Av Annci Hultström - 26 juni 2014 22:21

... jag kom in i idag. Iförd långklänning åkte jag till jobbet. Småfrusen värmde jag mig med en kopp thé. När jag gick hem var det plötsligt sommarvarmt. Väl hemma samlade jag ihop folket och sedan cyklade vi ner till Lilla Blå.

Där bidde det diverse mat, efterrätt för vissa och ett par glas vin för andra.

Efter en, inte alls så kall, cykeltur hem bidde det bingen för de små. Och mig. Har haft en väldans huvudvärk idag, som inte ens tabletter rått bot på, så det var lika bra.

Dock tänkte jag inte somna på studs. Måste njuta lite av fnisset från tjejernas rum först... <3

Av Annci Hultström - 26 juni 2014 08:28

... jobbet är det dags för dagens första, värmande, kopp thé.


Det är Pickwick's Indian Chai. Mmmmm... beroendeframkallande.

Idag är chefen åter. Även om det gått bra själv så är det skönt ändå att vara två.

När jag kommer hem idag väntar middag på Lilla Blå (Scandic i Väsby). Lovade att W skulle få ta med en kompis dit, så N är medbjuden och ska sedan övernatta. Mys!!

Nä, nu jobb!

Av Annci Hultström - 25 juni 2014 23:01

... kan hålla en vanlig städning till just vanlig... Nä, när jag kommer in i andra andningen då börjar jag städa med tandborste. Minsann.

Och det hände idag. Första gången den lusten funnits sedan operationen, så det var bara att ta tillvara det.

Men nu är det skinande rent och jag är klar för bingen. Så natti natti!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards