Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under november 2014

Av Annci Hultström - 30 november 2014 23:03

... där, paketkalendern, och bara väntar på att den lilla människan ska upptäcka den. Det är hennes första, så det ska bli kul att se minen...

Nu vankas det nattning. Av mig. Sov gott!

Av Annci Hultström - 30 november 2014 20:59

... advent jag (vi) har haft. W och jag inledde dagen med att baka. Det blev en saffranskladdkaka, lussebullar, lussekatter och en saffranskrans.

Sen åt vi frulle och därefter åkte jag och H iväg för lite shopping. Till skokartongsappellen. Googla det och haka på trenden vetja. Känns bra i hjärtat!

Väl hemma drog de andra två in till stan för julskyltning och gick och tränade.

Ett medelpass blev det. Asjobbigt. Men kul! Efter det åkte jag åxå in till stan. Där blev middag hos svägis & Co. Trevligt och gott. Som alltid!

Nu är vi snart hemma. Då ska det monteras paketkalender. Och sen sovas.

Hoppas ni haft en bra dag och att ni får en god natt <3

Av Annci Hultström - 29 november 2014 22:05

... sömn sätter sina spår. Är helt slut.

Hann vad jag skulle igår. Inklusive att baka. Kom i säng vid midnatt och skulle sova till 8. Men nä. Kl 05.45 var jag klarvaken. Låg kvar till 06.30, i hopp om att somna om. Men nä. Gick upp och bakade istället.

Ute var det helt svart, så jag tände ljus. Och satte på julmusik. En hel dag för tidigt. Sen drog jag igång saffransbiscottiproduktionen.

Som jag njöt!!

Vid 8 väckte jag resten, åt frulle, gjorde oss klara och rullade vid 9-rycket mot Tyresö Trupp Cup.

Trots en superprestation blev det inga pallplatser idag. Men de var nöjda och glada ändå. Och vi med.

Kom hem, med hämtpizza i bagaget, 18-tiden. Åt. Julpyntade. Dök ner i soffan. Och där är vi kvar

Snart blir det sängen, för ögonen åker liksom igen.

Så sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 28 november 2014 23:54

... än tusen ord!

Av Annci Hultström - 28 november 2014 16:25

... känsla av tacksamhet och ödmjukhet påbörjar jag helgen. Det gör mig gråtmild... men det är det värt. För... wow... vilken vecka det har varit. En enda stor känslostorm, där glädje och vemodighet slåss om utrymmet. Glädjen vann dock och det är väl tur. Precis som sig bör. Men inte kommer jag sakna den stora skitungen mindre för det. Nej, hon kommet vara med mig i tanken när jag korsar mållinjen (på under timmen).

Nu är jag bara minuter från att hämta ut delar av min vinst. Medlemskapet. Sen bär det av hem för fix å fredagsmys.

Trevlig kväll på er!!

Av Annci Hultström - 28 november 2014 07:52

... torkat och jag är redo för helgen.

För att hinna allt som är tänkt innan jul är det ett schema uppsatt. Som måste hållas till punkt och pricka. Japp, arbetsläger grande.

Ikväll blir det picknickproduktion och lite fredagsmys. Kanske tillåmed lite bakning hinns med.

I morgon är det tävling för den lilla människan. Vi drar vid 9 och är nog inte hemma förrän framåt 17.30 Då blir det en lugn afton med adventspyntande. Tror jag. Det beror iofs på utgången av tävlingen ;-)

På söndag ska jag baka hela förmiddagen och vid 15.00 är det dags för ett spinningpass på träningskursen. Fyyyyy... ser inte fram emot det.

Direkt efter det drar jag in till stan där det blir middag med svägis & Co. H & W åker kommunalt in och går på julskyltning innan.

När vi kommer hem ska W's första paketkalender monteras. Allt är handlat, inslaget och siffermärkt. Ska bli kul att se hennes min :-)

Det var min helg. Hur ser din ut?

Av Annci Hultström - 27 november 2014 23:44

... glädjetårarna utbytta mot sorgetårar. Mosters lilla lilla Sanna har blivit en stor tjej och om en vecka flyttar hon till Australien på obestämd tid. Kunde inte ungen han valt en kontinent liiiiite närmare?!

Jag unnar henne det så innerligt, men det som gör så sjukt ont är att jag vet hur förkrossad Wilma kommer vara.

Ikväll har hon dock fått rå om henne. De har byggt med kappla...

... läst om istiden, kramats och spelat spel.

Sen när W sov var det min tur att få ha henne för mig själv. Och oj, som vi har pratat. Varför har vi inte gjort det innan, utan precis nu när tiden är begränsad!?!???!?!

Nu har H just skjutsat henne till tåget och här sitter jag och gråter så snor-11:an under näsan börjar rinna in i munnen. Ja, äckligt. Jag vet.

Även om vi inte ses så ofta, så kommer sakna henne så. Tänk om nåt händer. Lilla unge...

Av Annci Hultström - 27 november 2014 07:51

... lägger sig liksom inte, utan behagar göra sig påmind även nattetid. Så i natt var det dags att vakna igen. Kl 03.30 närmare bestämt. Somnade om gjorde jag, framåt 6-rycket. Under de timmarna hann jag gå igenom allt. 10 gånger om.

1 års medlemskap. 40 PT-timmar. 1 vecka i städernas stad. 1 milslopp. Herregud!! Jag är så jävla lycklig!! Och så jävla lyckligt lottad!!

Vet ni - hade jag skrapat fram 1 mille på Triss hade det aldrig kunnat väga upp detta. För Triss handlar om tur. Det här handlar om en prestation jag åstadkommit och som fler än jag själv anser vara värd att belönas.

Ja, kära nån...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards