Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under maj 2015

Av Annci Hultström - 31 maj 2015 18:41

... så sakteliga komma tillbaks, efter veckan berg-och-dalbana.

Började gårdagen med en fullständigt omotiverad löprunda. Visade sig vara en bra kombo, för jag satte hastighetsrekord. 6 km i 9,3 km/h. Sååååå skönt att se att det tar sig!!

Efter dusch å fix var det dags för tävling för våra Flickisar. Det slutade med medalj i alla grenar. Silver i hopp & matta, brons i fristående. Så kul att se utvecklingen de gjort. Tyvärr kunde inte W delta för tån, men hon var med laget på plan som support och maskothållare. Med det fick även hon medalj!

När vi kom hem vilade jag en stund och sen gick vi till familjen Löfdahl för middag. När vi kom dit visade det sig att deras hem förvandlats till UVGK's supporterklubbs huvudkontor!

Efter en mycket trevlig kväll, med god mat å dryck, kröp vi till kojs vid 00.45

Som vanligt vaknade jag vid 07.45 men lyckade somna om efter ca 1 timme. Jag vaknade först vid 10.45 Herregud. 10.45 Behövde visst sova.

Efter att ha blivit serverad Morsdags-frukost (eller snarare brunch) åkte de övriga två i familjen på shoppingtur. Då tog jag tag i att ansöka om ESTA, skriva ut biljetter och kika på aktivitetsplan för resan.

När de kom hem bjöds jag på fika och därefter spa.

Fotbad, ansiktsmask och handmassage. Underbart skönt!

Nu dricker jag rosé i väntan på middag. Tänk om varje söndag var såhär ;-)

Stort GRATTIS till alla er mammor där ute. Framförallt de ensamstående. You rock!!

Av Annci Hultström - 29 maj 2015 19:58

... vecka det har varit. Asmycket att göra på jobbet och en känslomässig berg-och-dalbana privat. Jag tar det från början...


TORSDAG 22/5

Efter jobbet bar det av till Grönan. Det var dags för 5-kamp och middag med jobbet. Jag kom två, men första grenen "Skee-ball" vann jag minsann. Och med råge.

 

Fick till å med hamna på high score tavlan. Det ni!!


FREDAG 23/5

Inget alls av värde hände. Tror jag. Det var ju evigheter sedan nu. Eh... hmmm... Efter jobbet bar det av hem. Där väntade ett paket som innhöll den finaste av kepsar, en tröja samt mina resehandlingar. 

 

Nu är det fan inte långt kvar. En dryg veckan innan avresa och två till loppet. Wiiieeeee!


LÖRDAG 24/5

Började dagen med ett kick-ass PT-pass. Den där Anton vet verkligen hur man gör för att köra slut på en kvinna i sina bästa år   . När det var överstökat släpade jag mig hem på spaghettiben och satte igång med matlagning. Vi väntade middagsgäster nämligen. Med tid tillgodo avnjöt jag ett glas vin i väntan på dom och kände mig riktigt tillfreds med allt. Förutom min bröstrygg. Men det kommer vi till sen.


Kvällen gick i 80-tals tema. I både dukning och mat. Allt för att hedra mellon.

  • Avocadohalva med räkröra till förrätt
  • Smördegsinbakad fläskfilé med Hasselbackspotatis och svampsås till huvudrätt
  • After Eight-gratinerade päronhalvor med glass

Riktigt gott var det.

Till det drack vi Schlager-prosecco vin i bast-inklädnad och Pripps blå.

Sen kollade vi Mello. Såklart. Och tur var väl det, för WOW... vilken grej. Jag grät som ett barn stundvis. 


 

Grät nästan av smärta åxå... bröstryggen bråkade som fan och värken smög sig på under kvällen. Tillslut kunde jag inte röra mig ordentligt utan att må illa.



SÖNDAG 24/5

Efter en seg förmiddag, med alldeles för lite sömn pga av smärta, letade vi oss till Täby. Svärfar och svåger som fyllt år skulle firas. Men åxå svärmor. I förskott. Mors-dag ni vet.


Vi åt god middag och tårta. Och så njöt jag en stund i deras trädgård. Så mycket vackra blommor på en och samma gård. Underbart!

   

Väl hemma sprang jag en runda, trots massiv smärta. Tänkte att det kunde vara bra med rörlighet. Och ja... det var det nog, för när jag foam-rullade knakade det utav bara helvete i ryggen. Sen släppte det lite. Lite alltså. Inte mycket...


MÅNDAG 25/5

Skitnatt. Vaknade helt slut. Bokade en akuttid till kiropraktorn. Var där vid lunch. Det fanns en del att knaka och efter det släppte det mer och mer. Tack och lov. 


Här började sedan veckans känslomässiga berg-och-dalbana. Fick nämligen veta att W's skola ska stänga. Nu hade vi tänkt lämna den oavsett, om hon kom in i Musikklass vill säga. Men det visste vi ju inte... så det blev en jobbig väntan till tisdagen.


På kvällen skulle jag ha träffat vänner för middag, men jag tvingade boka av för nacken. Åkte hem och intog soffläge istället. Iproppad värktabletter.


TISDAG 26/5

Skitnatt. Astrött. Ont. Dags för nästa prövning... W's sångprov. En snäll musiklärare mötte oss och tog med henne. Jag lämnades att vänta i en korridor. Efter 30 minuter kom han och sa följande: "Den andra läraren är sjuk, men jag har spelat in detta så hon får höra åxå. Men jag anser att hon inte behöver höra det, för det var så bra att jag säger på en gång att hon är antagen". Fick en tår i ögonvrån och en överlycklig W i famnen. Såååå skööönt! Han berättade åxå att hon hade ett galet bra gehör, fångade toner på en gång och tog toner som ingen annan klarat. Jösses, inte visste vi om att hon har de talangerna. Underbart kul. Och bra för hennes självförtroende! Skulle ha tränat efteråt, men sket i det och firade med utemiddag istället.


ONSDAG 27/5

skitnatt. Igen. Astrött på jobbet. Efter det stressade jag till gymmet, körde ett kick-ass pt-pass och stressade sedan svettig och jävlig till skolan. Där skulle det vara ett info-möte om nedläggningen. Tänkte att det var lika bra att gå, för alla barn som går där ska börja i samma skola som W. Så det blir ju en del barn där... från 600 st idag till 750. Typ. Intressant att höra hur de skulle lösa det praktiskt med lokaler etc. Efter 1,5 timmes möte, i lynchstämning, gick jag helt dränderad hem och "dog".


TORSDAG 28/5

Skitnatt. WHYYYYYY???? Efter en fullspäckad jobbdag var det dags för min och kollegornas spa-kväll. Vi gjorde ansiktsbehandling och åt en underbart god middag på PONG efter. Kröp i säng vid 23:30.


FREDAG 29/5

Skitnatt. Drömde en asskum dröm hela natten... vaknade helt slut och svullen. Blä. Efter lunch fick jag ett samtal från mamma. Pappa hjärta hade stannat ett ögonblick. Tack och lov har han en inopererad hjärtstartare sedan innan som kickade igång honom igen, men han togs in för kontroll. Han är kvar på UAS, men inga provsvar har kommit. Så vi vet inte mer ännu. Jobbigt. Känner mig helt slut efter en sömn-fattig vecka och alla händelser. Hoppas få sova godare än godast i natt.


Nu - Let's dance! Sen - Sängen!

 

   

Av Annci Hultström - 20 maj 2015 23:08

... då familjens yngsta medlem fick sitt första kärleksbrev. En pojke KLM och knackade på. Hon var inte hemma. Strax efter kom en annan pojke och sa: "Hej, det här är från min kompis XX till Wilma" och lämnade över ett brev.

Eftersom det inte var tillslutet kunde jag inte låta bli att titta (kunde ju varit nåt elakt). Och jag smälte. Han frågade chans och bad om svar i skolan i morrn.

När hon kom hem läste hon det och utbrast: "Nääää, aldrig". Sen rev hon brevet i bitar. Som tur är hann jag ta kort på det innan. Men ni får inte se, för hon skulle skära halsen av mig då. Typ.

Förresten... Plötsligt händer det. Just den här gången handlar det om löpning (no shit Sherlock) och mina framsteg i ämnet. Jag löpte 7,6 km. Yeah!!!

Kändes skönt att ha gjort det. Då vet jag ju att det hänt grejor. Härliga tider!!

Nä, nu - sängen. Natti natti!

Av Annci Hultström - 18 maj 2015 08:46

... fick vi höst igen. Regn och +4,5 grad. Inte ok. Alls.

Idag har vi varit och gjort val till renoveringen av lägenheten. Blev vitt. Överallt. Dock ska vi sätta fondvägg i vardagsrummet själva. De kunde göra det, men det fanns inga tapeter som föll oss i smaken. Kanske hinner vi hitta det och be de fixa de ändå.

Köksluckor/lådor skulle vi få omlackade, men vi valde nya istället. Det är mot ett hyrestillägg på 130kr/mån, men det får det vara värt. Då ingår ny bänkskiva åxå. En granitliknande valde vi. Kommer bli sååååå fint!

Snart är jag på jobbet. Laddad för de sista tre veckorna innan semestern. Fatta... det är bara 3 veckor till avresa. I förrgår var det 6 månader sen. Typ. Tiden går så sjukt fort så man blir mörkrädd!! Och jag har ännu inte sprungit mer än 6 km. För i Norge var det uteslutet med de uppförsbackarna. Phu...

Nä... snart framme. Så adjö och ha en fin dag!

Av Annci Hultström - 17 maj 2015 19:35

... sen några timmar. Ja, vi är snart hemma. Eller nä... 2 timmar är det kvar om sanningen ska fram. Men det kommer swosha förbi. Precis som den tidigare delen av dagen.

Efter frulle och piff begav vi oss till skolan. Där väntade barnetog, korps-speil, pølser, kake, sang, taler, leker och frossa. Höll på att frysa ihjäl i regnet, med dess tillhörande +5 grader, stundvis. Tack Torhild för att du tog med en filt <3

Trots regn å isvindar så var det en underbar feiring med mycket värme, kärlek och vackra bunader (folkdräkter) att titta på. Se bara på bilden nedanför... finaste Ingvild & Torhild!

Vi kommer igen. Räkna med det!

Förresten, ni ser att vi tog en Korvfie åxå va?? Hahaha!!!! ;D

Barnen fick göra en massa kul och W hakade på. Skönt att tån beter sig som den ska. Hon säger att det gör ont, men hon hindras inte att prova på i alla fall.

Gjorde de 4 saker fick de en påse med småsaker. Självklart lyckades hon :-)

Vid 14.11 påbörjade vi hemresan. 1,5 timme hade vi nått hit:

Och nu är det som sagt knappt2 timmar kvar av den här underbara helgen.

Tack fina, fina, fina familjen L för den här gången. Saknar er redan, men vi ses ju snart igen!! Klem till er!!

Av Annci Hultström - 17 maj 2015 08:08

... sier jeg idag! Håper alle får en fantastisk dag!

Så, nu får det räcka med norska för idag.

Har, tyvärr, sovit som ett praktarsele i natt. Vaknat 1000 gånger och vaknade "för gott" vid 6. Känns som jag kommer somna i bilen sen.

Nä, nu ska vi piffa lite, äta frukost och sedan bege oss till barnens skola för firande av Syttende Mai!

Av Annci Hultström - 16 maj 2015 21:24

... dagen inleddes med en löprunda. Lika tung som i förrgår. Det är jobbigt med 1 km långa uppförsbackar...

När jag var duschad och klar drog vi till Sandvika Storsenter för shopping. Nille hade inte mycket att bjuda på idag, med Søstrene Grene desto mer :-) Hittade ett eget bord med stolar till Wilma åxå ;-)

Efter avslutad shopping åkte vi hem en kortis, för att sedan åka till Asker för middag. Jag åt en underbart god fisksoppa.

Väl hemma blev det Smash kake. Såååå gott!! Sen har vi kollat pruttfilm och ätit snask. En skön kväll.

Ny stryks det skjortor och förbereds inför morgondagens stora feiring, 17. Mai. Vi är med till 13-tiden, sen måste vi styra österut och hem till vardagen.

Vill inte. Hade gärna stannat nån dag till :-(

Men förhoppningsvis ses vi snart igen.

Av Annci Hultström - 16 maj 2015 08:43

...levererar med besked. För oj, vilka dagar vi haft so far!! Tar det från början.

Efter jobb och inpackning i bilen, kom vi iväg på tid, kl 14. Således kom vi åxå fram på tid, kl 21. Då blev det kramkalas grande, det var ju trots allt 1 år 7 mån sen vi sågs (alldeles för länge om ni frågar mig). Sen bubbel, prat å en macka. Å efter det; marsch i säng.

Efter en god natts sömn, och pusskalas...

... var det dags för frulle och en stund efter den gav jag mig ut på en löprunda. En tung sådan. För det är ju aaaaaningen fler backar här än hemma. Tyvärr stängde RunKeeper av sig, men jag tror att det blev 4,5 km på 35 min.

Efter en dusch tog vi oss till Spiralen i Drammen. Det är en utkiksplats med världens vy. För att ta sig upp kör man i en spiral inuti fjället. Ascoolt! Och såååå obeskrivligt fint när man kom upp!

Resten av dagen bestod av lökande i solen, grillning å middag i solen. Underbart. Helt underbart!

Efter ytterligare en god natts sömn vaknade jag av klockan. Ett norskt yogapass, med Torhild, väntade.

Här skulle man kunna peta in en Norge-vits om vad ett norskt yoga-pass är, men nä... måste hålla mig till allvaret. För detta var inte vilket yogapass som helst, utan faktiskt det längsta och tyngsta jag gjort. Ever. 1 tim 45 min långt. Jobbigt, men så skönt efteråt. Väl hemma åt vi "brunch"...

...och förberedde oss sedan för en eftermiddag/kväll på sjön. Ett halvt bohag hade vi med oss, men det gjorde åxå att vi hade allt vi behövde för den mest perfekta dagen. Grill, filtar, mat i mängder, vin, öl, snacks osv.

Vi lade till i en vik, Middagsbukta, där det var fullständigt vindstilla. Och wow, vilken stund!!! Wilma och Ingvild badade i det typ 12-gradiga vattnet. Galna ungar!! Vi åt supergod mat (korv med lomper, kalkongrillspett, sallad, potatissallad, marshmallows mm) och drack rosévin. Allt i strålande sol och sommarvärme. Härliga tider!

Vid 20-rycket var vi hemma igen. Då åt vi efterrätt i form av bär med kesella.

Sen badade de två tjejerna igen, fast i badkaret den här gången. När de var nattade kollade vi film och somnade därefter fullständigt ovaggade. Och med schysst tvättbjörns-bränna. Som faktiskt är kvar idag. Hmmm... ;-)

Idag ska det bli regn, så det blir ett besök till Sandvika storsenter för lite shopping. Det finns ju butiker här som vi inte har hemma och som jag älskar att gå i. Nille är den ena, Søstrene Grene är den andra. De har båda allt mellan himmel och jord. Plock liksom. Lovely. Sen ska jag förhoppningsvis få till ett löppass åxå. It will show.

Förresten, jag måste visa. Familjen har en Amerika koffert till soffbord. Och den är riktigt på riktigt. Adresslapparna sitter kvar. Kolla.

Måste ju åxå visa bild på nån som är väldigt nöjd över familjens nytillskott, Akita:

Nämen, oj... Höll på att glömma. Passerade ju Wenche Myre's hus idag åxå. Viktigt!

Nu har jag bara en bild kvar att visa. För den här gången. Lite nya begrepp.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards