Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 28 april 2017

Av Annci Hultström - 28 april 2017 21:05

...men det tål att upprepas; Vi har, på båda sidor av huset, de bästa grannarna ever!!!!

När vi var borta tog familjen M hand om hus, blommor och post. Som om inte det var nog fick vi detta när vi kom hem:

På andra sidan bor Birgit, 92 år... aka Tant Berg (ni vet... Lotta på Bråkmakargatans kompis-tant). En bra kompis till W. Pigg som en nötkärna, som stör sig på att hon tvingas använda rollator (ett krånglande knä). Bökigt på bussen tycker hon, därför går hon hellre till centrum. Sköning!!

Dessa fantastiska grannar har denna vecka kommit in varsina dagar och frågat om W's status samt överlämnat blommor till henne. Det berör mig. Djupt. Så fina!!! <3

Familjen M är f.ö "orsaken" till W's ständige följeslagare gosekaninen Mumsan. Hon fick henne av dom när hon var 2,5 år. Sedan dess är de oskiljaktiga. För alltid! <3

Av Annci Hultström - 28 april 2017 18:30

... ett ålderstecken? I sånt fall är jag gammal förjävla nu, för påväg ner till Thailand gick en lagning sönder så jag fick gå till käftis där.

Tanden lagades tillfälligt och när jag kom hem bokade jag en tid för åtgärd (9/5 som ändrades av dom till 30/5). Men så idag, på jobbet, rök en bit igen. Jag var säker på att det var samma tand. Men nä... det var tanden framför.

Så jag satte igång att ringa, för att få en tid typ idag. Men nä... första tiden som fanns att uppbringa hos folktandvården (har tandläkarförsäkring genom dom) i norra stor-Stockholm var den 13/5. Så det blir käftis-akuten i stan i morgon klockan tidigt.

Det var dagens elände. Nu till nåt bra. Wilma går. Mer eller mindre obehindrat. Utan kryckor. Sååååå skönt. Jag hoppas innerligt att allt blir bra nu!!!

Och vad mer? Jo, igår satt jag med domarna vid en friståendegymnastiktävling (där våra fina Flickisar f.ö fick guld). Tanken är att jag ska bli domare. Det var superkul, men förbannat förvirrande. Fast sånt ger sig väl eftersom. Typ. Kanske.

Påväg därifrån såg jag den coolaste av himlar. Lite Independence day över det hela.

Nä, nu ska jag fortsätta med mitt AW ihop med familjen. Njut kvällen, det ska jag.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards