Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 20 juni 2017

Nu är det närapå...

Av Annci Hultström - 20 juni 2017 19:12

... en månad sen jag skrev sist. Skäms på mig. Eller inte, för vet ni? Jag har helt enkelt varit långt så nere i skoskaften att hålla mig över ytan jag varit nog.

Sen H blev dålig har jag inte orkat annat än jobba. På jobbet och sen hemma. Han har ju inte kunnat göra så mycket, så allt har hängt på mig. Och det, ihop med oro, har varit riktigt sugit. Nu börjar det gå åt rätt håll, så det finns hopp om en ljusare sommar.

W's knä är bra (peppar, peppar) och rehab ska påbörjas. H ska (efter tjat) få ta mer prover på torsdag och sedan ska han träffa en läkare nästa fredag. Och jag själv då? Förutom en oönskad mental trötthet är det väl ok. Foten beter sig skapligt, men det finns lite annat som krånglar (alltid är det nåt... *suckar djupt*), men det ska kollas på fredag. Återkommer möjligen till ämnet efter det.

Men nåt kul måste väl ändå ha hänt?! Jodå, såklart. Jag har varit på Håkan Hellström med en tjej på jobbet.

Inför det införskaffade jag oss en varsin outfit. Se här:

Vi skippade faktiskt "sjalen", men hattarna hade vi. Och tro det eller ej, men vi fick positiva kommentarer (alla eventuellt negativa hörde vi inte pga hög decibel... de drunknar i det har jag förstått).

Vi hade en supertrevlig kväll, som inleddes med tapasmiddag på Alegria (tror jag det hette) vid Karlaplan. Rackarns gott och toppenservice. Rekommenderas varmt!

Och mer då?! Hmmmm... tja... Jo, vi var ju på landet över Kristiflyg. Toppen det med.

Och... eh... Dop för bövelen. Dop. Av goaste Valter. Jag grät, men inte han. Som det "ska" vara med andra ord.

Åsså har det ju varit skolavslutning. En tårdrypande historia eftersom alldeles mest underbara Gunilla inte längre ska vara vår telnings fröken längre. En smärre katastrof, som tyvärr måste accepteras. Jag skulle överlämna klassens present, men fick inte fram ett ord för alla tårar. Det fick ju barnen att böla mer än de redan gjorde. Jösses så jag ställde till det. Nåväl, det är sån jag är.

Nä, hörrni. Nu måste jag sluta. Middagen är klar. Grillat fiskpaket. För 1. De andra är utflugna (jobbresa resp. sommarlov-på-landet-tripp med farmor/farfar/kusin) och med gasolgrill är det ju möjligt att fixa en sån lyxmiddag utan besvär.

Tjing!!

 
 
Ingen bild

Annette

20 juni 2017 19:38

Din middag ser otroligt god ut. Hoppas att allt går åt rätt håll för er alla 3 och att ni får toppensommar. Tack för att du gav mig modet att göra gbp,i september är det 5 år sedan. Stor kram ❤

Annci Hultström

21 juni 2017 18:47

Middagen var så god att det blir repris idag, men då med maken som sällskap :-).

Tack snälla! Det känns hoppfullt :-)

Men fina du, vad go du är! Glad att ha kunna hjälpt dig (utan att egentligen veta om det).

Massa kramar!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards