Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 12 februari 2019

Av Annci Hultström - 12 februari 2019 20:41

? inget inlägg igår kväll. Orken fanns helt enkelt inte. Var helt urvriden efter besöket hos psykologen. När jag sitter där tror jag inte att det påverkar mig, men så fort jag går ut genom dörren får jag huvudvärk och blir helt sänkt. Så jag lade mig förhållandevis tidigt, somnade som en stock men vaknade vid 02:55 av ett brak. Alltså, det var nog inget brak egentligen men mitt i natten låter det minsta som ett brak. Sirap hade ner en hårdplats-mugg i golvet. Jag flög upp och hade naturligtvis svårt att somna om efteråt. Det hjälpte inte att han hade ner muggen en gång till och sedan kom och lekte med min hand. I morse fick jag förklaringen till vildheten? han hade inte en droppe vatten i sin skål och någon hade glömt ge honom sista målet mat. Hmmmm?

Efter att jag skrev mitt första, blottande, inlägg sov jag supergott i 1 vecka. Efter det har jag sovit så kasst igen. Mindre än 6 timmar/natt och 75% av det med lättsömn (enligt min klocka). Det börjar kännas. Jag ser fram emot en helg på hotell. Då hoppas jag få sova som en prinsessa.

Idag var städledaren här för att gör en besiktning inför kommande städning. Vi kommer att börja med en storstädning, den 27/2, av hela huset. Då får de en rättvis inledning. Det kostar ju lite extra, men den här gången måste det gå bra. Vill så gärna slippa städa. Men framförallt vill jag se att jag kan förändra mitt kontrollbehov när det kommer till den biten. Vi har ju sagt upp städningen några gånger för att jag aldrig anser att det duger, men jag måste släppa på det där.

Det var en av de saker vi pratade om igår, jag och P (psykologen). En annan sak var att jag måste tänka mer som... Just do it! Är jag för trött för att träna; Just do it! Är jag för trött för att städa; Just do it! Är jag för trött för att bjuda in till middag; Just do it!

Och jag vet ju att han har rätt i det, eftersom det ger så mycket energi tillbaks. Så nu ska jag praktisera det till nästa gång.

Vi köpte en elementsäng åt Sirap. Han verkar gilla den:

Förresten... igår rensade jag lite mer på kontoret. Då hittade jag min gamla bibel; Kommandoparameterbeskrivning.

Den använde jag när jag programmerade växlar. TTY-läge. Konstiga koder. Såååååå kul!!

Nä, hörrni... nu; ett litet kvällsmål. Sen bingen. Är så galet trött!

Så godnatt och sov gott!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards