Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 16 november 2010

Av Annci Hultström - 16 november 2010 20:05

... dagar väntar för Wilma under resten av veckan. Eftersom H drar till Irland i morgon så blir det jag som både lämnar och hämtar. Så tiderna blir 07:00-17:10 och på fredag 06:45-17:10. Tycker synd om henne, men det går inte att göra något åt det. Det är som det är. Hon glädjs i alla fall över att få äta frukost på dagis. Det ääääälskar hon :-).


Hon var ju på gympa ikväll. Sofie & David tog henne med hem efter dagis, utfodrade och körde både dit & hem. Lyx för oss idag med andra ord. Nästa vecka är det jag som kör - och där med basta :-). De hade f.ö spelat basket, vilket hon tyckte var kul.


Och bilen då? Den gick igenom u.a Skönt! Däremot tyckte han att det var en konstig lukt i kupén, så han trodde att det läckte från en slang. Berättade det för H som genast trodde att det var jag som släppt en rökare precis innan jag klev ur bilen. Det kanske var så. Jag minns inte  . Får be verkstaden kolla på det vid nästa service, det var inte mer brådis än så.


Stannade och handlade på vägen. Packade upp allt och lagade sedan middag. Nu ligger jag i soffan och lökar. Har inga planer på att ta mig härifrån förrän det är dags att förflytta mig till sängen. Hoppas även idag på att jag ska kunna vila bort den annalkande förkylningen. Får se hur det går.


Nu ska vi se en film, jag och maken. Så jag önskar en god natt. Sov gott & dröm sött.

Av Annci Hultström - 16 november 2010 14:41

Mår kasst. Går inte att förneka längre. Ont överallt, fryser som f*n (sitter med ullponcho och ett litet element mellan fötterna, men fryser ändå). Tror dock inte att jag har feber. Får ju sällan det. Har tagit alvedon, som inte hjälper alls. Så just nu längtar jag hem till bingen. Badly.


Pratade med H för en stund sedan. Han sa: Vore ju jobbigt om du blir sjuk nu när jag åker bort? Eh, va? Åka bort... det hade jag HELT förträngt. Han drar ju till Irland i morgon med jobbet (kommer hem fredagnatt). Jag har vetat det läääänge, men som sagt - förträngt det. Så håll nu en tumme för att jag inte blir sjukare än så här. Blir jobbigt att ta hand om W själv då.


Nu, mellanmål. Blir en knäcke med philadelphia och skinka på. Det är så grymt gott. Sen när jag slutar ska jag besikta bilen (håll tummarna) och därefter handla lite mat (ekar i kylen).


Vi hörs ikväll, ha det bra tills dess.


Av Annci Hultström - 16 november 2010 09:06

... det går bra att beställa!


Ja, kanske är det så jag ska svara på jobbet. Eller nä... jag jobbar ju inte där. Lät mig luras av Wilmas kommentar när hon såg mig i morse, i de här kläderna:

  


"Men mamma, det där är ju sånna kläder de har på Mack Dollands (som hon säger), fast utan det där bandet".


Hmmm... kändes ju sådär. Men jag behöll de på. Trots det..


God morgon förresten! Sovit gott? Det har jag. Men inte hjälpte det mot förkylningen. Nädå... har ondare i halsen idag än igår. Lite bättre i lederna, tror jag. Tjockare i huvudet. Önskar det bröt ut NU, så det blir bra omgående. Orkar inte med det här mellanläget. Blä.


När jag kom till jobbet möttes jag av den här vyn:

  


Riktigt fint. Blå himmel, sol å kallt. Nu visar sig inte solen längre tyvärr. Ser mer ut som att det skulle kunna komma snö. Det visar sig.


Förresten - GRATTIS igen till dig, finaste Sofie, till nya jobbet. Jag är såååå glad för din skull. Det var du verkligen värd!! STOR kram!!!   


Nu ska jag fixa mig ett mellanmål. Men först måste jag kiiiiiissa.


Ha en bra tisdag så hörs vi senare igen.


p.s Glömde väga mig i morse faktiskt, så dagens vikt får ni i morgon istället. Eller ikväll.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards