Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 28 december 2010

Av Annci Hultström - 28 december 2010 23:45

...film var det. Sevärd,men trots det inte den bästa jag sett. Får 3 snöflingor i betyg. Nu - sängen. God natt,sov gott å dröm sött!

Av Annci Hultström - 28 december 2010 20:53

3G till folket!! Tog en sväng in i Teliabutiken här i Kista och de kunde konstatera att jag hade fel simkort för telefonen (trots att jag frågat om det två gånger). Nu har jag det och OJ vilken skillnad.Nu börjar filmen snart. Hoppas den är bra, annars blir det omöjligt att hålla mig vaken (är trött). Önskar en bra kväll och en God natt!!

Av Annci Hultström - 28 december 2010 16:14

Har fått bekräftat från flera underbar kvinnor att jag inte är ensam om en man som verkligen inte kan leta! Känner mig genast lättare  .


Nu bär det snart av till Kista. Centrumet som ALLTID är för fullt med folk. Får se hur det är idag. När H kommer ska vi kika runt lite å sen gå på "Änglagård 3". Har höga förhoppningar om att den är bra. Hoppas jag inte blir besviken.


Önskar dig en fortsatt bra tisdag!

Av Annci Hultström - 28 december 2010 10:43

Det händer inte speciellt ofta att vi får påminnelser på räkningar, men häromdagen fick vi en. Hade helt enkelt råkat slänga orginalfakturan inser jag nu, för den finns verkligen ingenstans. Sen frågade jag H om han betalat den. Men nä... sen glömdes det bort (jul å allt), så kom jag på det i söndags och bad honom leta upp påminnelsen. Men han hittade den inte. Inte ens bland de övriga räkningar. Så igår ringde han företaget och fick uppgifterna och räkningen betalades.


I morse tog jag med mig alla räkningar för att betala dom (måste ju ha något att göra på jobbet nu när det är heeeelt dött här). Och vad fann jag i högen om inte påminnelsen.


Seriöst... vad är det med män och leta, saknar de helt den genen? Helt klart är i alla fall att min käre make gör det. Han kan gå in i rummet och säga: "Nä, den ligger inte där". Så går jag in, lyfter på två saker och ja... där var den.


När jag påpekar det så finns det 1000 skäl till varför han inte hittade. Men tyvärr, jag köper inte ett enda av dom.


Säg mig - är jag ensam om en icke-finnande make eller finns det fler därute?


Det var f.ö ingen rolig månad att betala räkningar på. Inte så att vi inte klarar oss... men trist ändå. Gillar när vi kan spara MYCKET - då vet man att nästa resa inte är långt bort.


Sitter och kollar på att få tag i en billigare bilförsäkring. Har hittat en... men vill egentligen inte byta. Kan man pruta/förhandla med sitt nuvarande bolag? Har du gjort det? Funkade det?

Av Annci Hultström - 28 december 2010 09:15

En ny dag. Tisdag. 28 december 2010. Med det har år 2010 endast 3 hela dagar kvar (+ dagens kvarvarande timmar).


Är det månne så att tid under förändring går snabbare än "vanlig" tid? För det här året har ju verkligen innefattat en hoper förändringar för mig och tiden har fullkomligen flugit fram i ofattbar hastighet. Kan knappt förstå det.


Ännu tydligare blir det när jag ser till de kroppsliga förändringarna... när jag går i klädesbutiken, som igår, så tittar jag inte ens åt BiB/XLNT/Generous längre. Klänningen jag köpte är i strl. 42. Jag är alltså en 42:a. På HM. 40 på många andra affärer. HM har aningen mindre storlekar märker jag. Helt sjukt. Från strl 54-56 till 42. På ett år.


Här är klänningen:

  

(lånad från HM.com)


Att tappa 46 kg har sina nackdelar åxå... har ju fått en del häng. Magen står för det största hänget. Men faktiskt inte det som stör mig mest. Nä, det är tuttarna. Där har jag inte mycket att bjuda på längre. De är verkligen urholkade. Så det är väl kanske därför den där klänningen satt bra. Med större tuttar hade det inte gått. Det är jag å alla plattbystade modeller som kan ha den. Typ.


H påstår att det inte gör något... och han menar på att mår jag dåligt över det när jag är klar så går det faktiskt att fixa till. Mmmm... så är det iofs. Tills dess får jag väl stoppa strumpor i BåHen (som W sa när hon var liten). Får nog börja spara pengar nu. Kanske jobba extra en helg i månaden. Ett fixa-till-tuttarna-jobb. Kan man skriva det in ansökningen?


Föll f.ö för en reklam och köpte igår den här:

  

(bild hittad på google.se)


Det är en koffein-concealer. Var grymt trött i morse och då passade det sig ju att prova den. Och tro det eller ej, men den funkade. Såg omgående piggare ut. Så jag kan rekommendera den. Om det nu inte är så att tro försätter berg?!


Idag ska vi göra Kista (giv mig kraft). Har aningen svårt för det centrumet. Gigantiskt. Asmycket folk. Rörigt. Men, vi ska ju på bio - så det får bli så ändå.


Nä, hörrni - nu ska jag skrapa fram 10 miljoner på ett par triss jag har här bredvid mig. Återkommer lite senare till er jag tänker bjuda med mig på en resa   .

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards