Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 26 april 2010

Av Annci Hultström - 26 april 2010 21:11

Ja, nu är den lilla cykeln såld. 12 pers hörde av sig och annonsen var ute i c:a 21 timmar innan den blev hämtad. Nice!! Fick f.ö 300:- för den... köpte den för 250:-   .


Och gardinerna är strukna och uppsatta, disken diskad och allt undanplockat. Så nu är soffan MIIIIN!! En skål glass och min make blir sällskapet.


Hörs vi inget mer idag så får jag önska en god natt. Dröm sött!

Av Annci Hultström - 26 april 2010 19:01

... det var en bra månad. Tänk om det alltid såg ut såhär... Räkningarna var inte mer än att min lön räckte. Så hela Henriks lön är kvar till mat, nöjen å kläder. Gissar att det blir mycket kläder den här månaden   ...


Nu: Styrka gardiner

Av Annci Hultström - 26 april 2010 18:44

... och mamma för den trevliga överraskningen!!!! Kan inte smälta det... gulliga ni!! Får ge er en större kram än vanligt när vi ses i morgon.


Nu är pannkakorna uppätna och Henrik & Wilma är ute å cyklar. Själv ska jag ge mig på räkningarna. Ser ut att vara en bra månad. Det gillar jag.


Efter det ska jag stryka gardiner och sedan sätta upp dom. Kanske drar jag ett varv med dammsugaren åxå när jag ändå är i farten. Då kan jag löka i soffan, framför en bra film, med gott samvete sen.


Hörs igen senare!!!

Av Annci Hultström - 26 april 2010 16:44

Ja, genom mina fönster menar jag såklart   . Har haft fönsterputsaren här. Det är verkligen en lyx att stå och småprata med en trevlig person medans den tvättar mina fönster.


Låg f.ö i hammocken en stund idag... och somnade. Det var så skönt, riktigt varmt. Kollade termometern i skuggan när jag gick in, då var det +16 och i solen +23. Ljuvligt! Försökte f.ö mms-blogga då, men det inlägget har inte kommit in ser jag. Det var en bild på mig i slapp-ställning. Ska försöka få in den på något annat sätt.


Nu ska det stekas pannkakor. Sedan ska jag nog baka någon sockerkaka tror jag... har både ägg och mjölk som går ut idag.


Men vi hörs igen senare. Ha det gott så länge!

Av Annci Hultström - 26 april 2010 10:44

Satte in två annonser på Blocket igår. En på Wilmas gamla cykel (6 pers har hört av sig) och en på vårt gamla soffbord.


Nu ringde jag upp en som var intresserad av soffbordet. Pris: 150:-, men han skambudade 50:- och jag sa nej... men han hade som ursäkt att han hade långt och åka och att det pris han erbjöd var bra... Eh... inte riktigt mitt fel att han bor långt bort eller?? Och det är klart att det pris han sa var bra - för honom.


Han skulle ringa sen, när han inte är på jobbet utan kunde prata bättre. Då sa jag att han bara behövde ringa om han betalar det jag vill ha, annars behöver han inte bemöda sig. Hatar sånt... nackdelen med blocket, alla puckon som vill ha saker gratis. Visst kan jag gå ner lite, men f*n inte en tredjedel. Vi är inte i Thailand nu   . Får se hur det slutar.

Av Annci Hultström - 26 april 2010 08:04

God morgon bloggen! Hoppas ni har sovit lika gott som jag.


Idag är frågan - blir det sol eller inte? Hoppas på det. Skulle vara skönt att sitta en stund i den... har liksom inte hunnit det i helgen.


I eftermiddag ska vi få fönstren putsade. Det är något jag vägrar... har inte gjort det själv på c:a 14 år. Det är det absolut tråkigaste jag vet och finns det då folk som gillar att göra det för en liten summa pengar - så varsågod! Sedan några år har jag samma firma som gör det och det kostar 350:-. Värt varenda krona!!


Nej, nu måste jag utfodra Wilma. Men vi hörs igen senare idag. Ha det så bra tills dess.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards