Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under februari 2011

Av Annci Hultström - 21 februari 2011 13:30

Hej på er!


Jag såg nu att inlägget jag skrev igårkväll (gårdagens enda) bara blev halvt + att det inte blev publicerat på FB. Så skumt. Iofs var både FB och bloggen märkliga just då... Helt enkelt - här kommer inlägget igen, i sin helhet.


**************************************************
***********************************************

Så, nu tar jag mig äntligen tid att skriva lite.

Jag vaknade kl. 8 i morse. Pigg som en lärka, men gick inte upp förrän vid 9. Wilma var redan vaken, men kom och gosade. Så dagen började bra!

Efter frukosten gick H upp till stora tvättstugan och tvättade sängkläder/handdukar medans jag började städa. Städningen blev betydligt mycket grundligare än jag tänkt... ni vet en sån där "plocka-ur-lådor-och-skåp-och-torka-ur-samt-rensa-bort"-städning. Vi slutförde även några projekt som legat över oss... byta dimmer, sätta upp ny kökslampa, fixa dekorationsbelysning i trappan.. Skönt! Så nu är det fint. Eller, ja... nere i alla fall. Övervåningen är påbörjad, men jag ville ha lite "sköna söndag" åxå. Så jag bröt vid 17-tiden för att laga mat och sen bara löka. Det bidde thai-mat (röd curry med kyckling). Gott!

 

Tänk, det tröttnar jag ALDRIG på. Skulle tveklöst kunna äta det VARJE dag för resten av mitt liv. Utöver maten älskar jag åxå landet, folket, språket, klimatet. Så jag och Thailand är verkligen en "match made in heaven"  .

 

När maten var uppäten blev det soffan. W ville se på bompa, så så fick det bli. Vid 19:15 nattades hon och vi kunde slå oss ner och invänta "Solsidan". Vilken GULD-avsnitt det var. Skrattade högt mer än en gång. Älskar verkligen den serien. Det är humor när den är som bäst. Helt i min smak!

 

Efter det lämnades jag solokvist framför dumburken. H var tvungen att jobba lite. Så här sitter jag nu, slösurfandes med Big Brother på i bakgrunden. Skräp-Tv när det är som sämst... Alltså, jag förstår inte varför man utsätter sig. Helt ofattbart. Och vilka orginal. Det blir nog bra Tv för de som orkar följa skiten.

 

Ja, så nu är det bara sängen kvar. God natt och sov gott. Dröm sött alla fina!

**************************************************
***********************************************

Ja, det var gårdagen alltså. Dagen då? Ja, den har inte nåt kul alls att bjuda på. Jag vaknade, aningen trött, duschade och åkte till jobbet. Roligare än så har det inte varit och speciellt mycket roligare blir det nog inte idag. För hemma ska jag fortsätta med min storstädning. Har ju hela övervåningen kvar. Det är projektet för veckan. Ja, jag får nog säga veckan... orkara bara inte göra allt på kväll.


Förresten - Träning... jag längtar verkligen efter att kunna komma igång igen. Jag är ju fortfarande rätt snuvig och hostig, men mår toppen. Så jag tänkte nog att jag skulle dra mig ner senare i veckan (onsdag?) och åtminstone gå raskt på bandet. Det borde väl funka va?


Nä, hörrni... nu har jag inget kvar i systemet som måste ut. Eller iofs - det har jag. Mycket. Men jag vill inte "smutsa ner" bloggen med det.


Ha en fortsatt bra dag och ta hand om er!

Av Annci Hultström - 19 februari 2011 20:00

Naturligtvis vaknade jag tidigare än andra helger, bara för att jag fick sova länge. Kl. 08:30 slog jag upp de blå. Aningen sliten faktiskt. 6 timmars sömn efter att ha varit sjuk och druckit en hel del alkohol var på tok för lite. Så jag låg kvar och bara njöt. Efter en och en halv timme väckte jag H och vi gick upp för att äta frulle. I soffan. Framför en film. Vi såg "The Kid".

  


Se den. Jättebra film. Men ladda med näsdukar.


Efter det gjorde vi oss klara och åkte till Täby för att hämta upp W. Tog svängen inom Ica Maxi där vi handlade lite mat och naturligtvis lördagsgodis. Sen bar det av hem för att fixa middag och nu sitter vi bänkade framför "Snow Buddies". En söt barnfilm. Jag dricker vin och de andra äter godis.


Nu blir det Mello och sen säkert en film. Om jag känner oss rätt.


Avslutar med att bjuda på några bilder på mig, från i natt.  Bad H fota mig när vi kom hem. Och då blev det med de nya stövlarna åxå. Håll till godo.


Först med och utan boleron:

 


Åsså några bilder som visar på att den där sista P2:n, som jag svepte på 20 minuter, visste var den skulle   :

 


Nä, nu - Mello.


Vi hörs i morgon igen. Önskar en fortsatt trevlig kväll och så småningom en God Natt!


Av Annci Hultström - 19 februari 2011 02:30

...sova, sova, sova... Är hemkommen, salongsberusad, nöjd, glad och trött. Ni får detaljer i morgon... eller rättare sagt senare idag. Kram å god natt!!!!

Av Annci Hultström - 18 februari 2011 18:50

Redo!

 
Av Annci Hultström - 18 februari 2011 15:30

En timme kvar av dagen. Sen drar vi - jag och min babiannäsa - hem för att fixa till oss för fest. Den är verkligen sliten efter allt snytande. Röd å narig. Men hellre det än babianröv   .


Jag har snytit massor idag. Det har verkligen lossnat. Så skönt. För med det har jag lyckats utrota den tryckande huvudvärken man får av ett "för-fullt-med-snor"-huvud.


När jag var på skoaffären (Diechmann) häromdagen hittade jag ett par stövlar som jag tyckte var så snygga. Men jag brukar normalt aldrig prova stövlar, för jag får ALDRIG igen dom. Fast den här gången tänkte jag att jag ändå skulle testa... för jag kom ju trots allt i strl M på kläder... Och döm om min förvåning när de gick igen. Utan problem. T.o.m. med jeansen instoppade. Sen har jag tänkt på dom och nämnde det för H i morse. Han tyckte jag skulle köpa dom, så jag ringde på lunchen. De fanns kvar och var på REA åxå. Så jag lade undan dom. Han åker och köper dom efter att han skjutsat mig ikväll. Sen återstår bara att lära mig gå i dom. Det är hög klack, så jag är rädd för att de inte blir så mycket använda. Men kul ändå att ha någon gång ibland.


Här är dom:

  

(bild: Från diechmann-sko.se)


Snygga va?!


I morgonbitti ska vi ha en ego-morgon. W ska sova hos farmor & farfar i natt, så att vi kan ligga kvar i sängen i morgon. Länge. Normalt när vi har barnvakt så är det för att vi ska bort eller så... aldrig att vi har det bara för att sova själva. Hemma. Det var hur länge sen som helst, så det ser jag fram emot. Så ring inte i morgon, före kl. 12. Ok?   


Återkommer kanske lite senare med en bild på mig i partystassen. Annars får ni det i morgon.


Ha en trevlig kväll!

Av Annci Hultström - 18 februari 2011 11:45

Idag blir jag "Lady in black". För leopardklänningen i all ära, men nej... kändes inte helt rätt. Som jag skrev tidigare så vet jag ju inte vad det är för ställe och folk. Så då är "den lilla svarta" ett säkrare kort. Blir därför V Ä L D I G T  svart idag.


Föreställ er mig i den här klänningen...


...med den här boleron (i svart)...

 


... och dessa skor...


... med svarta strumpbyxor och ev. ett svart halsband och örhängen med silver/strass. Kanske även mitt diadem med fjädrar. Kan det vara nå´t?


Gah... det är så svårt. Är ju inte alls inne på det här med kläder. Men nu när jag KAN vill jag gärna att det blir bra. Och rätt. Skulle behöva en Personal Shopper tror jag. I alla fall för ett tag så jag kommer in i klädsvängen. Hmmmm...


Eller - ska jag ha ljusa strumpbyxor istället? Har googlat på om det finns någon "vett & etikett" kring detta, men nä... hittar inget. Så någon som vet?


HJÄLP!!!!!!!


Nu väntar lunch och powernap. Sen återstår bara drygt 3,5 timme av dagen. Hörs senare!

Av Annci Hultström - 18 februari 2011 06:22

...och i princip helt pigg. Tänk vad sömn kan göra!! Räknade ut att jag sovit 24 timmar av 41 (räknat från onsdag kl. 13 när jag kom hem, till nu). Det verkar inte bättre än att jag behövde det. Tänkte ta en stödvila på lunchen idag, sen är jag nog Fit for fight. Visst snuvig å hostig är jag såklart, men mycket mindre. Nä, nu - duschen!

Av Annci Hultström - 17 februari 2011 21:30

... för hostmedicin, vitaminer, rinexin, näsdroppar - ja, kvällens dos helt enkelt. Efter det sängen. Då får jag 8,5 timmes sömn. Det ska nog räcka för att piggna på mig tillräckligt. Mår betydligt mycket bättre nu än igår.


Det är f.ö HÄR festen ska vara i morgon, restaurang Syster o Bror. Ser väldigt fint ut. Fräscht. Det blir 3-rätters och underhållning. Sen delas det ut priser för bästa konsult.


Nä - nu sängen. Vi hörs imorgon igen. Tills dess - Sov gott och dröm sött!



Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards