Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 13 februari 2012

Av Annci Hultström - 13 februari 2012 22:40

... vill bara tacka för att du tog dig tid att komma på besök. Det får mig att känna att jag lever. Med råge. Men nu räcker det. Faktiskt. Så ta ditt pick å pack, i form av kopiösa mängder snor/hosta/ond kropp/sprängande huvud, och dra. Bara dra! Deal?


Fy f*n, vilket förlopp... febern stiger så att jag känner det. På mindre än 1 timme gick den från 37,8 till 38,5. Och huvudet håller på att gå i bitar. Detta samtidigt som varenda led i kroppen värker och hostan gör oooont.


Undrar lite lätt hur det kommer kännas i morgon. Är detta kulmen eller kan det bli värre? Det visar sig då. Helt enkelt.


Ska proppa i mig hostmedicin och alvedon och lägga mig nu. Sen är det bara att hoppas på en lugn natt, för alla parter.


Önskar en god natt! Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 13 februari 2012 17:42

... matlagning. Det är vad som pågår här hemma just nu. Av vissa av oss. Wilma står för hosta och feber. Jag står för hosta, feber och matlagning. Japp, så illa är det. Även jag har fått feber nu. 37,8 (normaltemp är 36,7). Inte mycket kanske, men hostan gör rejält ont (liksom huvudet, luftrören, lederna och ryggen) så jag förväntar mig att febern kommer att stiga... känslan säger det. Men i samma tanke håller jag ju såklart tummarna för att jag har fel, så fel. Har varken lust eller tid att bli sjuk nu. Så det så. Därför tänker jag förtränga det in i det längsta. Sedan hoppas jag ju på att alla ni därute håller tummarna för mig åxå.


Trots kass hälsa måste man ju äta. Idag blir det "Fisk i ugn med medelhavstopping". Se här:


 

Lägg 500 gram fisk (jag tog torsk och spätta) i en smord form.


Fräs en stor lök ihop med 2 vitlöksklyftor i lite olivolja. När det mjuknat tillsätt en tärnad squash/zucchini och fräs tills den åxå mjuknat.


 

Tillsätt då 1 ask halverade coctailtomater och en kruka basilika. Fräs en kort stund.


Häll röran över fisken och smula över (c:a) 200 gram feta ost.


Gratinera i ugnen på 225 grader i c:a 20 minuter. Sååååå gott!! Förresten, det räcker till 4 normalportioner eller (minst) 8 Annci-portioner.


Vi äter potatis till, men det är ju såklart valfritt.


Nä, nu ska jag duka för snart kommer det ett stycke make hem och tar hand om oss.


Önskar en fortsatt trevlig kväll!

Av Annci Hultström - 13 februari 2012 13:43

... det är hon nu, älskade lilla W. Febern håller sig kvar i ett järngrepp, stadiga 40 grader. Utöver det hostar hon djupt, jobbigt och mycket nu. H & hon stod ute en sväng i natt, då släppte det för en stund. Kruppliknande. Det hade hon som pytte, men nu gjorde det ont åxå. Såpass att hon grät och pekade mot lungorna när hon skulle berätta var det gjorde ont. Så detta gav ett besök till vårdcentralen idag. Ville kolla så att det inte är lunginflammation. Men det var det inte. Och ej heller några streptokocker. De skulle ta en snabbsänka åxå, men för första gången (av alla de otaliga prover de tagit på henne hittills i hennes korta liv) så kom det inte en droppe, trots flera stick. Så det uteblev. Men det går ju ändå att konstatera att hon är sjuk, så det var väl strunt sammma just nu.


Doktorn skrev ut hostmedicin och lovade ringa på onsdag för att höra hur det går.


När vi kom hem erbjöd jag henne en glass, som hon villigt tog emot. Efter hennes första tugga gick jag för att kolla min mail. När jag kom tebax en stund senare möttes jag av detta:

 


Ser ni den vita fläcken på filten, nedanför hennes hand. Det var där glassen låg. Japp, hon tog den där tuggan som jag såg - sen somnade hon med den i näven. Då, mina vänner, är vår dotter rejält sjuk. Hon sover än. 3 timmar har gått. Lilla gumman.


Själv mår jag inget vidare heller om jag ska erkänna. Ont i huvudet, hostar och har ont i luftvägar och knän. Så kanske har jag fått detsamma. Får väl se om det blir något mer av det.


Nä, nu ska jag återgå till soffan och se om jag får liv i henne. Tänkte att om hon sover hela dagen blir det kanske inte så kul i natt.


Hörs igen, ha det gott!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards