Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under februari 2013

Av Annci Hultström - 14 februari 2013 18:09

... vad bra vi har det... En höjdarresa, med underbart sällskap!!


I morgon ska mina kollegor festa loss på Adecco Star Awards. Den missar jag, men vad gör det. Egentligen. Men jag tänker ändå ordna min egen fest. Gissar att den kommer att firas på stranden, med en Breezer i näven. Jag kommer svettas i värmen, bada i solnedgången och sedan äta en underbar middag med tårna i sanden. Precis som idag... och som igår... och som dagen innan det... och dagen innan det... och dagen innan det... och... Ja, ni förstår mönstret va??

Vi har det med andra ord skamligt bra. Värmen är sjuk... har aldrig varit med om något liknande här. Nu, kl.00.11, är det +30. Förstå, +30 vid midnatt... mmmmmm... Idag var det +37 och stekande sol. Mmmm... Det bästa med kråksången är nog ändå att vi har 2 tredjedelar kvar :-).


Nu får ni några bilder och själv ska jag sälla mig till den övriga skaran. De sitter och har "after-putting-children-to-bed"-stund vid poolen.


Ha en fortsatt bra afton och en god natt. När det väl är dags.


     

     


Av Annci Hultström - 13 februari 2013 19:15

... vi haft. Efter lunchen blev det bad i poolen (H + de stora barnen åkte till stan för att ta ut pengar och handla lite) och därefter i havet. När solen gick ner. Det var en storslagen solnedgång. Hade gärna visat en bild, men det går bort nu kl 1 på natten.

Efter middagen bidde det glass på Hans och sen nattning av barn.

Kvällen avslutades med en 2,5 timme lång nostalgitripp i musikens förtrollade värld (tack spotify), ihop med en massa god dryck. Ute. I +26. Mmmmm... en underbar dag helt enkelt.

Nu väntar bingen och jag gissar att även morgondagens prommis uteblir...

Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 13 februari 2013 06:51

... och aaaaasvarmt. +35 närmare bestämt. I skuggan alltså. Åt nyss en glass. På 2 minuter. Den rann bort över hela mig, så det fanns inget annat alternativ. Såklart dumpade jag. Tvingades därför sälla mig till barnen som sitter inne en stund. De ser på film, men snart är det dags för W's läxstund. 1 timme om dagen är dealen.

De har hunnit paddla kajak och grävt i sanden redan. De gäller att vara aktiva. Eller inaktiva. Det är åxå skönt. Kan berätta att kroppen nu fattat att det är ok att sova längre än till kl 6. Dock finns det en nackdel och det är att morgonprommisen uteblivit 2 dagar nu. Får se till att ta igen det senare idag. När det blitt svalare. Om det blir det.

Önskar er en finfin onsdag!

Av Annci Hultström - 11 februari 2013 16:33

... sett Mellon. Sean Banan var väl rätt given (inte för att den var direkt bra, utan snarare för att småglin tillåts vara vaken vid den tiden ;-)), men sen var det inte lika självklart. Dock var min favorit Louise, så jag var nöjd.

Efter det åkte vi till stan, tog ut pengar och handlade lite. Nu väntar vi på att våra små skyddslingar ska somna så vi kan hänga lite... i väntan på det läser jag bok och dricker en dagens. Igen. En ny favorit måste jag säga.

Hur har ni det hemma i Svedala, är det slasksnö eller har ni fått någon kyla åxå??

Önskar er en fortsatt bra måndag, vi hörs i morgon.

Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 11 februari 2013 10:52

... beställd. Eh, nä... inte rotmos med fläsklägg utan snarare det på bilden... vin med sprite. Svalkande och gott i solen.

Dagen har bestått av 45 min promenad kl 07.30 Poolhäng. Läxläsning. Lunch. Massage. Bad. Och nu ska vi göra oss klara för Mello.

Önskar er en finfin måndag. Veckans första arbetsdag. För er. ;-)

Av Annci Hultström - 10 februari 2013 17:41

... Mello idag, så ni får tiga ett dygn till. Haket var nämligen fullbokat, men en extravisning i morgon hade plats för oss.

Istället fick vi en underbar solnedgång med goda drinkar och därefter middag i stan. Så det blev ändå en toppenkväll. Ja, om man bortser från stackars Vilgot som fått hög feber. Förhoppningsvis "bara" solsting, för nån influensa vill vi inte veta av.

Nu ska vi löka en stund, sen blir det bingen. Det är ju en dag i morgon med.

Förresten, jag vaknade tidigt i morse med. Före alla andra (som vanligt). Vad tror ni jag gjorde - låg kvar och slöade, läste bok eller powerwalkade?? Jajamen, det sistnämnda. Det var riktigt skönt. När jag kom tebax 45 min senare var fortfarande ingen vaken, så jag bestämde mig för att käka frulle utan dom. Så en omelett med skinka fick det bli. Det går bra att skita i bröd. Har bara ätit det två gånger.

Nä, nu - boken!

Av Annci Hultström - 10 februari 2013 07:09

... är vi på plats på Lanta. Ja, vi kom iofs igår redan, men den dagen räknas inte för alla var trötta och vi blev försenade 1 timme.

Lunchen intogs på Dr Lanta, drinken på Mook bar och middagen på Hans. Allt vi längtat efter på samma dag :-).

Natten förflöt ok, sånär som på toabesöket som fick mig att se döden i vitögat. Mötte nämligen en 1 dm lång kackerlacka när jag öppnade dörren... hoppas innerligt att mördarsprejen personalen använde idag tog död på besten så jag slipper uppleva det igen.

Nu är det poolhäng som gäller och sen stan. Efter det lutar det åt att åka till Sai naam hotell och spana in Mellon ni såg igår. Så avslöja inget är ni snälla.

Nu åter till boken.

Av Annci Hultström - 9 februari 2013 00:31

... jag märker att du inte hajjat fullt ut att det är semester. Du behöver alltså inte gå upp för att ha jour, utan får gärna sova längre än till kl 6. Iofs är det väl inte hela världen just idag eftersom vi ska upp och iväg, men väl på plats på Lanta är jag tacksam för att informationen tas på allvar ok?!

Förresten, nu när vi ändå pratar - Snälla, samla inte så mycket vätska. Det är så jobbigt för mina händer. Comprende?!

Nä, nu upp. Blir hämtade om 30 min.

Sov gott till er och god morgon till oss!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards