Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under juli 2014

Av Annci Hultström - 26 juli 2014 11:07

... skrev en vän att hon led av brainfreeze pga för mycket is i drinkarna. Idag har jag lite lätt brainfreeze jag med och det helt utan is. Visst är det konstigt?! Hmmmmmm...

Idag blir det en lugn dag på hemmaplan. Vi ska agera chaufförer till ett bröllopssällskap vid 16-rycket. Och eftersom jag nyss vaknade (H sover än), så är det inte så mycket tid tills det är dags. Typ. Men solstol och vattenspridare kommer man långt med.

Det är ingen vidare temperatur inne just nu... aningen svårsovet...


Måste nog köpa den där a/c:n vi pratat om i några år...

Av Annci Hultström - 26 juli 2014 01:12

... kväll!!! Gott dryckjom. Tända ljus. Bra musik. Tryckare på altanen. Barnet sovandes på en solsäng. Givande samtal. En kväll att minnas helt enkel.

Av Annci Hultström - 25 juli 2014 23:08

... my, what a day. Och kväll.

Efter en faslig massa fniss var det dags att åka hem. Där bytte jag buss mot cykel och for till centrum.

Efter shopping av förnödenheter bokade jag dejt med min familj. På Tiger.

Väl där lyckades jag knycka sista bordet ute. I väntan på dom svalkade jag mig med ett glas rosé.


Till middag åt jag en spicy thaisallad. Gott!!


Galet gott!


Nu sitter vi ute i +24 och njuter. Barnet sover bredvid oss...


Här tänker jag sitta. Länge.

Av Annci Hultström - 25 juli 2014 09:01

... vad den här sommaren levererar. Det börjar likna sommaren -94. Härligt!!!

Gårdagens minigolf slutade som vanligt med att H fick bjuda på glass. Han vann alltså. Jag kom 2:a och lilla W 3:a. Besviken bidde hon, men glassen gjorde susen.


Hon var ju på mitt jobb igår. Då producerade hon denna:


Och pengar fick hon i den åxå. Men inte av mig... nä, min (än så länge) barnfria kollega åkte dit ett par gånger. Hahaha...

Hemma var det full fart. De ska nämligen på Tom Tits idag. Emma ska med, så lyckan är total.

Nu är jag snart på jobbet. Hoppas dagen går fort, för jag längtar redan hem till solstolen och att sitta ute i den ljumna natten. Länge. Med ljus och rosé. Mmmmmm...

Av Annci Hultström - 24 juli 2014 08:58

... att det är ok att jobba på sommaren. Men nääääää, nu vill jag åxå kunna njuta av det fina vädret till fullo å inte bara kvällstid. Faktiskt. Hoppas det håller i sig över helgen!

Tog en stapplande (4 jävla skavsår, varav ett stort som en 5-krona) runda även i morse. Redan då, vid 7-tiden, var det +25. Önskar så att jag haft en sjö att svalka mig i efteråt, för jag kokade. Men en kall dusch fick duga.

Idag, vid lunch, kommer W och ska vara hos mig på jobbet några timmar. H ska med bilen till ljud-doktorn och hon ville hellre vara med mig. När vi slutat för dagen är tanken att vi ska spela minigolf. Men vi får väl se hur varmt det är.

Nä, hörrni - njut av dagen. Utomhus! Det hade jag gjort om jag kunnat.

Av Annci Hultström - 23 juli 2014 08:19

... vilket betyder att det bara är 2 morgnar kvar att uthärda innan helgen. Skönt!

Igår blev jag hämtad av W & H från jobbet med destination Ängsholmsbadet i Täby. Vi åt middag i solen, spelade strandtennis å lökade. W badade, men inte vi andra... var inte sugen helt enkelt ;-)

När vi begav oss hemåt såg vi två luftballonger lyfta. Det är nåt speciellt med de farkosterna. Mäktiga.


Väl hemma fastnade vi en kortis på ett program där de tävlade i hundklippning. Och då pratar vi inte snabbhet utan kreativitet. Stackars krakar...


Allt är deras eget hår som färgats, klippts och formats. Hmmmm... var går gränsen för djurplågeri egentligen?!

I morse klev jag upp kl 6 och drog på mig träningskläderna, sen blev det en svettig runda. Insåg ju att det igår var exakt 2 månader till träningsresan och jag är FULLSTÄNDIGT ur form. 45 min var jag ute och drygt 6 km hann jag. Rätt nöjd känner jag mig. Nu kan det bara bli bättre.


Läste ett par bra citat på FB häromdagen.


Så sant!!

Nä, nu är jag på jobbet, så det är dags att runda av.

Önskar er en härlig dag i värmen!

Av Annci Hultström - 21 juli 2014 21:35

... inte att beskriva med ord. De måste upplevas.

Ett sånt tillfälle fick vi uppleva i lördagskväll. Men innan jag drar det, tar jag lördagen från start. Som f.ö var härlig rakt igenom.

Efter frukosten lökade vi en stund och hade vattenkrig. Sedan åt vi lunch och drog till loppisen. Christer tog de 3 små på flakmoppen (som f.ö fick soppatorsk som tog de två männen 2 timmars mekande att komma på... vi skrattade... gott) och vi andra tog bilen. Som tur var. För oj, vad vi handlade. Lite kläder till mig (5kr/plagg), en tavla, en svampkorg, ljuslyktor... det var nog.

Efteråt lade vi oss vid poolen. Barnen badade och vi andra halvsov. Typ.

Väl hemma igen blev det blåbärsplock, altanhäng, pajbakande och en supergod middag.

Efter det beslutade vi oss för att äta efterrätten vid sjön, så en kasse packades... och nu började min (vår?) magiska stund.

Blåbärspaj, bubbel, härligt glada barn, potatiskanon, kvällsdopp i en 24 grader varm sjö och en oslagbar himmel. Wow! En stund jag kommer minnas. För alltid. Tack kära vänner för att vi fick dela det med er <3

Innan vi kröp till kojs hann vi med en stund ute i loungen. Härligt avslut!

Gårdagen bjöd på en väldig värme, så stranden blev stället för dagen. Badade gjorde jag åxå. Trots "bara" +22 grader. Och ja... det var faktiskt skönt!! ;-)

Tyvärr var vi tvungna att åka hem eftersom jag skulle jobba idag... men vi nyttjade dagen till max och åkte sent och därmed hann vi med ett kvällshäng med rosé i solen. Ljuvligt! Känns som även jag har semester.

Återigen - Tack snälla rara ni för en oslagbar wekända!!!

Idag har jag jobbat och sedan lökat. Skulle städa, men nä... trött, så trött. Därför väntar bingen nu i hopp om att vara piggare i morgon.

Avslutar med lite bilder.

Natti natti!

Av Annci Hultström - 19 juli 2014 08:49

... fått ett sånt välkomnande som jag fick när vi kom till Guldstället (= familjen J's sommarresidens) igår. Mot mig springer Alma (5,5 år gammal) med armarna i skyn och slänger sig om min hals. Samtidigt utbrister hon: "Det var alldeles för länge sen vi sågs". Söta unge!!! Och rätt har hon ju åxå. Men nu är vi här och vi njuter.

Min familj sover gott bredvid mig här på loftet och själv lyssnar jag på fågelkvitter och deras andetag. Och detta är vyn (med ett myggfönster emellan):


När vi kom igår blev vi serverade GALET GODA cayennegrillade räkor med bröd, ost och aioli. Till förrätt. Som blev huvudrätt. Insåg när vi ätit klart att varmrätten skulle bli framåt 22-snåret, så vi skippade den och åt bara efterrätten. Vitchokladpannacotta med limemarinerade bär. Mmmmmm...


Blev bjuden på en asgod drink åxå. Cocosmjölk, ananasjuice och sprit som frysts till "glass" och därefter blandades upp med sprite. Mmmm...

Kvällen blev (ovanligt??) tidig. Kl 1 slöt vi de blå. Två av oss hade ju faktiskt jobbat. Får ta igen det ikväll ;-)

Idag blir det blåbärsplockning och kanske loppis. Åsså sol å bad förstås. Härliga tid!!!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards