Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 22 juni 2010

Av Annci Hultström - 22 juni 2010 22:04

...de två första frågorna är JA & JA (sista får vi avvakta med helt enkelt).


Nu är jag såhär glad:  


Se här, här är hon. Underverket:

    


Om ni kollar noga så ser ni en lampa som lyser åxå. Den lyser när maskinen diskar. Så JA, den är inkopplad och fungerar åxå. Wwwwiiiiieeee!! Återstår dock att se om det blev rent, den går nu.


Och Anders - tji fick du, nananananana   , jag är inte dömd att handdiska för resten av mitt liv. Blä på dig   !!


Potatisen stod f.ö. utanför när jag kom hem - så besök fick vi åxå. De var glada över att få mat, de hungriga stackarna. Strax före kl. 20 åkte de. Tack för titten pappa & Bengt!


Nu har jag ätit ett litet mellanmål och ska nu leta mig mot sängen. Först ska jag nog hänga en tvättmaskin.


Önskar er alla en god natt, med söta drömmar. Vi hörs i morgon!!

Av Annci Hultström - 22 juni 2010 16:10

1) ... att diskmaskinen kommer ikväll, som utlovat?

2) ... att den är hel?

3) ... att det blir sol och varmt till midsommar?


Det är ungefär det jag funderar på i detta nu. Har inte så mycket annat för mig... det är väldigt lugnt här. Som jag skrev i går, sommarlugnet har lagt sig.


När jag hämtat Wilma och kommit hem ska jag sätta igång med maten. Får förmodligen middagsgäster idag vid 18-tiden. Pappas ena vän ska på läkarbesök (pappa är med som vägvisare och sällskap) på Löwenströmska sjukhuset (de har nåt speciellt ryggcenter där) kl. 17 (skum tid för läkarbesök??) (ska jag sluta med parenteser nu tro??). Och de trodde de skulle komma förbi och äta efter. Det vet jag helt säkert när jag kommer hem... för om de kommer så skulle de svänga förbi innan läkarbesöket och lämna potatis utanför. Det var liksom kravet för att de skulle få komma ;-) - har bara så det räcker till oss andra hemma. Så står potatisen där kommer dom, annars inte. Gör de det blir Wilma glad.


Nej, nu ska jag runda av för nu. Återkommer med rapport av de två första punkterna på funderar-listan senare ikväll. Då har jag förhoppningsvis ett svar.

Av Annci Hultström - 22 juni 2010 08:38

Hej på er!


Ber om ursäkt för att jag uteblev med kvällsinlägget igår... men jag var på piss-dåligt humör och hade därmed ingen skrivarmotivation. Hade haft en diskussion med min man. Han fastnade - som vanligt - framför datorn och det suger. Inte bara för att jag får sitta ensam (det kan vara skönt ibland), men att inga sysslor blir gjorda heller. För jag tänker inte städa å plocka om inte han gör det. Sån är jag. Efter att jag uttryckt mitt missnöje blev det fart. Då både vek han tvätt och skruvade fast de nya skyltarna på bilen. Allt medan jag satt kvar i soffan och surade. Sen somnade jag tidigt. Blä kände jag.


Idag kändes det bättre när jag vaknade (både med humöret och halsen), ända tills nyss. Då ringde Henrik och berättade att Wilmas absolut bästa fröken ska sluta. Anki heter hon och är helt underbar. Wilma (och vi vuxna) älskar henne!!!! Det är den andra fröken som säger upp sig nu. Den första var Annette. Åxå hon högt älskad av oss alla. Dessa två har inte ens jobbat i ett år. Undrar om förskolans ledning kommer fatta att de gör något fel snart. Det har varit GRYM personalomsättning sedan det blev privat och framförallt sedan ett år tillbaks. Jag ska skriva till dom. Inte för att det kommer att hjälpa, men jag måste få det ur mig. Skitföretag!! Kan på en gång skriva åxå att ska ni ha förskola till era barn - AKTA ER för "Ett tu tre förskolor AB". De bedriver, i mina ögon, ingen seriös verksamhet. När man tar upp saker som är fel, så är det aldrig deras fel enligt dom. Och de är noga med att säga att de inte finns till för att vi föräldrar ska ha någonstans att göra av våra barn när vi arbetar. Utan de är en pedagogisk verksamhet. Men när jag hämtar Wilma på eftermiddagarna (kvittar vilken tid - kl. 14, 15 el. 16) så gör de aldrig något. Barnen leker egna lekar, medans fröknarna står i en klunga och pratar. När jag tog upp detta fick jag till svar att de var medvetna om problemet, att de försökt komma på en rutin men att de helt enkelt inte får till det. Eh... jaha... hur svårt ska det vara att en fröken har på ansvar att leka något med barnen varje eftermiddag?? Då sa hon att det är svårt för att barnen går hem så olika tider. Men även det såg jag som en riktigt dålig undanflykt. Föreslog en titt på schemat och kolla vilka barn som är där längst och hitta på en sak med dom och en sak med övriga barn. Nä, skitdagis är vad det är. Vi har kollat på möjlighet att byta och plats finns. Men det känns ändå taskigt mot Wilma att få nya vänner nu och så bara gå ett år för att sedan få byta igen när hon börjar nollan. Vad hade ni gjort??


När jag ändå är dyster å less kan jag ju meddela veckans vikt... jag har gått upp 1,5 kg den senaste veckan. Toabesök? Jotack, men inget större direkt. Hmmm... fattar nada. Visst, jag åt lite godis (kring 10-15 bitar) på bion i onsdags... men inte FAN ska det spela någon roll. Jag har förvisso inte tränat mer än en dag... men med tanke på intaget av mat i övrigt så är det omöjligt för mig att gå upp så mycket numera. Känns det som. Nä, det är det där med magen. ALLT har samlats på lager någonstans i kroppen. BLÄ!


Nej, det blev inte "roligare" än så just nu... och p.g.a det skiter jag i att skriva mer just nu.


Vi hörs!



Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards