Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 28 juli 2010

Av Annci Hultström - 28 juli 2010 21:15

Jag har ju fotat mig 1 gång/månad sedan dagen innan open. Nu tänkte jag bjussa på ett par av dom bilderna. Ser inte ut som den piggaste å gladaste personen på jorden... men hur många trivs med att bli fotade inpå bara skinnet?? Och att lägga ut dom här... någon måste saknas i mitt s.k huvud   . Fast iofs... att visa sig på badstranden i bikini är ju faktisk inte någon större skillnad mot att visa sig i underkläder (som liknar en bikini) här på bloggen...eh... eller?! Nåväl, här kommer bilderna:


 


Resten av bilderna kommer. I morgon. Tror jag.


Nu - film, sen sängen.


Sov gott å dröm sött!!  

Av Annci Hultström - 28 juli 2010 14:00

Idag är jag tröttare än igår. Helt klart. Är det mycket att göra är det lättare att inte tänka på det. Men det är mycket lugnare på jobbet idag än igår. Jo, det gick att få det lugnare. 24 samtal på hittills. Igår vid samma tid var det 34 samtal i all fall ;-).


Men jag sitter och rensar i lite system. Ändrar å ordnar.


Mellan det surfar jag på gym, hälsocamper m.m Skulle vilja träna på allvar. Hårt. Så en spark i baken är vad jag behöver. Och för det behövs det satsas pengar. Så jag funderar på ett gymkort på Sats + deras PT-paket (33 PT-tillfällen). Det skulle kosta mig c:a 19000:-. Lika mycket som en veckas hälsocamp med Martin Lidberg (den campen lockar mig myyyyycket - men känns för dyr - om ingen snäll själ skänker mig pengarna?!?!!??! Eller hälften??!!?!?!). Sen läste jag att Friskis i Väsby ska få gym nu åxå (Tack Annica för tipset). Då blir prisbilden en helt annan och kanske har även de PT?! Har mailat och frågat. Eller finns det någon därute som är kunnig nog och vill bli min PT? En gång i veckan är tanken... hojta till i sånt fall.


Idag blir det raka vägen hem, vila lite, fixa/äta middag, löka en stund (för att undvika håll) och sen ska vi ge oss ut jag å Henrik. Han bytte ju storlek på skorna igår och med det är fötterna hemma igen och han är redo. Eller redo och redo... när jag sa att vi skulle ut idag ynkade han lite om "redan, kan jag inte få en mental upptrappningsfas på en vecka eller så". Men nej, det får han inte. Så det så!


Efter det blir det (såklart) en dusch och direkt i säng. Tror jag. Måste sova ikapp lite. Även om det inte går sägs det. Men jag tänker prova.


Nej, nu ska jag fortsätta med min systemgenomgång. Vi hörs igen. Senare.

Av Annci Hultström - 28 juli 2010 08:08

  


Ja, igårkväll blev det klart... Ok, jag ska erkänna - det var natt. Strax före kl. 00:30 lade jag den sista biten. Och då hade jag f.ö en bit över  . Tänkte först att den kom från ett annat pussel. Men efter en stunds letande hittade jag att det var en dublett. Det är ju bra, för skulle man tappa bort en bit är jag säker på att det är just den ena av dubletterna man skulle tappa bort   .


Idag är det onsdag. Halvtid på den första av barnlösa veckor. Vad kan konstateras så långt gällande det? Jo, det är skönt att slippa stressa hem för att hämta på dagis å kasta sig in framför spisen och det är skönt att få prata till punkt. Men - jag hade gärna haft det så för jag saknar min rappa, smarta, helt fantastiska lilla stora Wilma. Ringde igårkväll för att höra hur det går. Då ville hon prata. Men det blev ett mycket mycket kort samtal - hon började gråta massor när hon hörde mig. Lilla vännen! Så nu ringer jag inte mer. Det är dumt. Ringde till mamma senare på kvällen och hon berättade att Wilma blitt jättearg efter samtalet och gapat om att hon inte ville vara där längre. Att det inte var kul och att hon hellre ville till farmor & farfar. Lilla biet   . Så det var helt klart en trött liten fröken som talade då... för hon har det kanon. Hon har varit med dom här: http://barnsemester.se/index.php?option=com_attraktioner&Itemid=56&func=detail&visa=0&id=628 och spelat minigolf, haft picnic, lekt i lekparken å ätit glass. Så, som sagt, det går ingen nöd på henne.


Vi var ju på banken igår. Det var ett bra och låååååååååångt möte. Satt från kl. 17 till 19:30. En hel del klokare blev vi. Gjorde dock inga större ändringar igår, utan hon berättade och vi fick med oss ett gäng papper att läsa igenom tills nästa möte (31/8). Då ska vi ändra allt. Hon gjorde även en kalkyl för boende och skulle vi köpa ett hus för 2,5 millar (med kontantinsats på 15% som lagen föreskriver från 1 oktober) så skulle vi fortfarande ha kvar dubbelt så mycket som shablonen säger. Och skulle räntan höjas med 5%-enheter (från 2 till 7%) skulle vi fortfarande ha 10000 mer än schablon. Så, ja... det ser ju lovande ut om vi skulle få ett ryck. Men vi vill ju fortfarande inte offra resorna, de är en stor del av vårt liv. Men spara en massa kan man ju, så får man se om det blir ett hus. Eller en låååååååång resa.


Har ju utlovat bilder... börjar bli tjatigt - men de kommer. Blev inte av igår heller (fastande i pusslet ju). Men ikväll finns inga andra planer än en löparrunda. Så då mina vänner ska jag ladda upp de och så lägger jag in de i morgon. Senast.


Ha en bra dag. Vi hörs senare!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards