Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under januari 2012

Av Annci Hultström - 13 januari 2012 07:18

... är inte bara till fördel. Nä, den gav oss en 6-åring med den värsta av separationsångestar som finns. Hon grät ju typ varje dag hos mina föräldrar. Det har fortsatt. Hon ser konstant ut som att hon sålt smöret och tappat pengarna. Vill inte sova själv. Skriker att lungorna gör ont. Gråter. Vill vara PÅ oss hela tiden. Och även om vi ligger med henne i sängen, och hon somnar, så vaknar hon så fort vi reser oss. Nattningen tar flera timmar...Kapitulerar vi och låter henne sova på dyna i vårt rum börjar det ändå om så fort hon vaknat på morgonen. Trots att hon sovit gott hela natten. Hon börjar redan då mala om att hon inte kommer kunna somna på kvällen.Om jag är på bra humör? Eh... nej. Är helt slut efter kvällar med tjafs. Ser inte fram emot helgen.Är det resan, prickarna (som fortsatt är där trots en vecka med penicillin) eller "terrible six" som gör detta, skapar den otroliga oron? Mycket prat om döden, att hon vill ha oss nära osv...Det har hänt bra saker åxå, men det får ni i ett längre. inlägg i helgen.

Av Annci Hultström - 8 januari 2012 20:43

Vaknade vid 8:30 i morse. Gick upp, gjorde oss klara, åt frukost och packade oss sedan iväg på Disney on ice i Globen. Det var riktigt bra. W älskade det och jag var åxå helt nöjd. Men jag hade nog inte varit lika nöjd om vi betalat fullt pris... det kändes det inte värt. Nu hade vi fått ett erbjudande och fick halva priset. Hursom... Disney kan sin sak. Verkligen! Färgglatt och maffigt!


En sak till som dom kan är att ta betalt. En påse med sockervadd kostade 120 kronor (!!!), en kopp med slush 80 kronor... etc... Tack å lov är W ett förståndigt barn som fattar när man säger att vi får 5 gånger så mycket om vi handlar i kiosken bredvid... där fick vi 3 drickor, en sån där långsmal hög påse (130 gram) påse med ostbågar och två bilpåsar för 160 kronor. Tycker det är så fräckt. Nu har vi ju råd, men det är många andra som kanske inte har pengarna egentligen... men som ändå vill att barnen ska få grejorna för att få en fullgod upplevelse.


De sålde ju en massa annat åxå, leksaker m.m Åxå det svindyrt. W fick välja en sak och utan att veta priserna valde hon efter klokhet. En kikare blev det, för att hon då skulle kunna se allt på isen bättre. Kloka prinsessan!


Efter det åkte vi till Barkarby. Först blev det lunch på Ikea och sedan en sväng till Stadium igen. Lämnade tebax 800-kronors jackan. Känner mig såååå nöjd. Vilket kap! Hittade f.ö en jacka till W åxå. Den hade kostat 800 och kostade 239 nu. I love rea!!!


W är f.ö lite prickigare... det har kommit ner runt ögonen nu åxå. Får se vad det blir av det. Hon ska vara hemma i morgon, sen får vi se.


Nej, nu ska jag lägga mig. Ska upp 04:30 i morgon *gäsp*. Sov gott och dröm sött!


p.s Mina två wordfeud-motståndare... jag drar inte ut på att lägga, det är något fel vad det verkar... står "Connection error". Bara så ni vet ;-)

Av Annci Hultström - 8 januari 2012 00:09

Igår fick vi hem vår älskade lilla W. Hon var dock något förändrad, för hon hade förvandlats till en prickig korv. Fullt (alltså inte mer än 1 mm mellan prickarna) med utslag över hela ryggen, nacken, hårbotten, pannan, lite i ansiktet, bröstet, magen och lite på armar & ben. Pratade med mamma om vad det kunde vara... tvättmedel, nåt hon ätit... men vi kom inte fram till nåt. Tänkte att hon fått nåt i Thailand (ohyra typ), så på kvällen ringde vi sjukvårdsupplysningen. De tyckte vi kunde avvakta till idag och åka om det inte var bättre. Det var det inte, så vi ringde Löwet. Fick en tid till kl. 17.


Medan vi väntade på att klockan skulle bli doktor-dags, så var vi på bio i Kista. Vi såg "Arthur och julruschen". En bra och söt julfilm. Vi kollade åxå efter jacka till H. Hittade ingen. Men jag däremot, jag hittade samma jacka som jag köpte häromdagen. Men nu till halva rea-priset. Naturligtvis köpte jag den, men tänker lämna igen den andra. Så en jacka som först kostade 1300 - kostade nu 400 (800 när jag köpte den häromdagen). Det är väl ändå toppenrea va?!


Nu, åter till prickig korven. Läkaren tog halsprov och kunde konstatera streptokocker där. Det kunde i vissa fall ge prickar åxå... scharlakansfeber förmodligen. Så penicillin + cortisonsalva skrevs ut. Så nu ska det ätas å smörjas i 10 dagar.


Jag fattar inte hur det är möjligt att W så många gånger är "sjuk" utan att må dåligt. Hon har flera gånger haft öroninflammation (t.o.m. med sprucken trumhinna), utan att känna av det eller ens ha feber. Samma sak med streptokocker. Flera gånger utan ens haft svullna mandlar. Vi har bara gissat det för att vi blir sjuka och därför låtit testa henne åxå. Och då har hon alltid visat positivt. Det är jobbigt, för hon smittar ju oss och resten av världen - men blir aldrig sänkt själv. Är det inte skumt?!


I morgon ska vi på Disney on ice. Hon fick det av oss i present. Oj, så glad hon blev. Hoppade runt i soffan, jublandes. Så åka ska vi. Så nu hoppas jag att det ekar tomt i Globen, så inte 14000 pers blir sjuka.


Nu ropar sängen på mig, så jag avslutar med att önska GOD NATT! Sov gott och dröm sött!


Av Annci Hultström - 5 januari 2012 19:34

... handlat ikapp allt det som vi inte handlade i Bangkok. Typ. Det blev en hel del till W... snörskor, träningskläder, gympapåse, skridskor, Bindeez, gitarrställ, lite pysselsaker, ett spel och ett pussel. Själv köpte jag en VARM Everest-parkas, ett par gortexskor (Merrell - vet dock inte om jag ska ha de kvar, måste testa lite mer), träningsbyxor (craft och adidas), skinnhandskar, träningsväska och yllesockor. H gick inte heller lottlös... bara nästan... ett par skor och ett par skinnhandskar. Ja, ni hör. Shopping på hög nivå. Men vet ni vad det bästa är? Typ allt var på halva reapriset. Som hittat!


Nu ska vi äta lite och sedan slå in presenterna till W. Efter det blir det en film och slöande i soffan.


Önskar en trevlig kväll och en god natt när det väl är dags!

Av Annci Hultström - 5 januari 2012 12:02

... och frukostdejt. Dagen kunde inte ha börjat bättre.


Vaknade av mig själv vid 7. När H åkt till jobbet klädde jag mig och åkte till Väsbyhem. Skulle fylla på tvättkortet (har ju betaltvättstuga där vi tvättar sängkläder/handdukar). Påvägen därifrån stannade jag till på bageriet och köpte lite gott bröd. Ilade vidare hem och förberedde frullen.


Marre kom på tid och vi fick en mycket trevlig stund. Massor med prat. Såklart :-)


Nu ska jag sätta mig i bilen och hämta H. Sen blir det shopping.


Vi hörs kanske ikväll. Annars i morgon.


Ha en fortsatt bra dag tills dess!

Av Annci Hultström - 4 januari 2012 20:35

... ledsen W ringde precis för att säga god natt. Hon grät inte en tår. Skönt, kändes bättre i mamma-. Idag hade de varit och hälsat på vänner till mamma & pappa + varit till min syrra.


I morgon är jag ledig. Igen. Skönt. Då ska jag först ordna med frukostdejt. Marre kommer kl. 09.30 Efter det ska jag hämta H. Då ska vi åka för att handla en del i Barkarby och sedan avsluta med bio. Om vi orkar.


På fredag kommer W hem. Antingen hämtar vi henne eller så kommer mina päron med henne. Då är vi kompletta igen och vardagen kan börja. På allvar.


Nej, nu ska jag småplocka lite här.


Hörs igen. I morgon. Kanske.


Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 3 januari 2012 22:31

... har greppat sina klor om mig. Tänk vad fort det går att komma tillbaks i gamla gängor. Nu är det som att vi inte varit borta knappt. Hmmmm...


Oj, jag inser nu att det är årets första inlägg. Borde lägga mer energi i det... men nä. Det blir kort å koncist. Utlovar ett längre inlägg senare i veckan. Då ska ni få både årskrönika, reflektioner, bilder å annat. Så håll ut!


Jobbet känns toppen, men det är fortfarande svårt att veta vilken ände jag ska börja i. Men jag är samtidigt övertygad om att det ger sig vartefter.


Wilma är ledig den här veckan åxå. Hon är hos mina päron. Men det går sådär... hon hade gråtit när vi lämnat henne och ikväll ringde hon hem och grät massor. Hon sa "Jag saknar er. Jag älskar dig mamma. Och pappa. Hur många dagar är det kvar?". Allt genom supergråt. Lilla vän. Det har aldrig hänt förut, men det är väl för att vi levt så tät under den senaste månaden. 24-7 i 34 dagar. Inte konstigt när man tänker efter. På fredag kommer hon hem igen. Då blir det kram- och pusskalas på hög nivå.


Nu ska jag lägga mig. Är trött. Det har kommit ikapp mig lite. Omställningen alltså. Från att ha varit tokledig började jag med att gå upp klockan 4 igår (började kl. 6). Så - Sov gott och dröm sött!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards