Livets resa - på mitt sätt!

Inlägg publicerade under kategorin Våra resor

Av Annci Hultström - 7 juni 2011 16:15

... då är jag redo att ge er en sammanfattning av helgen.

Fredag 3/6

På Arlanda:

Läskigt att åka:

Semestern är ett faktum:

Med det sömn:

Satt förresten på rad 1:

Landat på Tysk mark:

Och till tåget hittade vi:

Kartan var helt klart vår bästa vän dessa dagar:

Skapligt märkliga fasader som vi passerade längs vägen:

Till rätt station kom vi:

Framme på hotellet:

Badrummet:

Laddat upp med turistbroschyrer:

Utsikten:

Annorlunda Herr Gårman (och Herr Stoppman??)

Första (men långt ifrån sista) ölen:

Ville ha något litet som mellanmål, så vi beställde in en tallrik nachos med 3 såser (salsa, gräddfil och guacamole) att dela på. Det var den absolut största tallrik med mat vi fått någonsin. Vi åt knappt en tredjedel:

Påvägen ner till restaurangen passerade vi de lite finare kvarteren:

Vill ni hitta dit, så tar er hit och följ sedan Wilmersdorfer strasse upp mot Kant strasse:

Efter att vi ätit tog vi till vänster och följde Kurfürstendamm mot Tiergarten. Då passerade vi, om möjligt, ännu finare kvarter. Oj, som vi shoppade. Jag tog 2 av ringen på sista bilden. Jag menar - den kostade ju bara 104000 kronor. Shopping helt i vår klass. Vi har med andra ord övergett Ullared och loppis:

Hyrde f.ö en bil. Parkerade den lite nonchalant vid sidan av vägen medans jag sprang in i de olika butikerna:

Efter en lååååång promenad (ja, vi lämnade bilen stund, var ju tvungen att få lite motion åxå) hamnade vi på Olof Palme platz:

Därifrån knatade vi vidare och hamnade i den STORA parken Tiergarten. Där fanns den mest underbara samlingsplatsen. Det var sjukt med folk, tyvärr så fullt att vi inte fick sittplats i solen. Så vi lommade slokörade vidare:

Vi passerade en massa på vägen (kan inte visa er allt, då blir ni nog rätt less) innan vi slutligen hamnade vid Brandenburger Tor:

Nu hade vi gått (visade sig sen när jag räknade ihop) 1,2 mil. Trötta som vi var tog vi tåget tillbaks hem. Då gick vi förbi ett apotek. Där sålde de "Anti Brumm". Henrik förslog att vi skulle köpa det och hoppas på att det skulle funka mot all typ av Brumm. Förstod inte alls vad han menade:

Lördag 4/6

Klockan väckte oss 08:30. Skapligt ledbrutna gjorde vi oss klara för en dag på stan och masade oss sedan ner till frukosten. När det var äten (riktigt god och välfylld f.ö mer än jag förväntat mig) tog vi tåget till "East side gallery", där 1,3 km av muren var kvar. Den var mindre än jag trodde. Eller smalare ska jag väl säga. Bara 2 dm nertill och 1 dm upptill. Men däremot 4 meter hög. Till detta var det, på den tiden det begav sig, taggtråd och elstängsel åxå. Och detta i skaplig nutid. För att skilja ett folk åt. Helt SJUKT!!!

Denna stenläggning följde samma sträckning som muren en gång gjorde, genom hela Berlin. Så man stötte på den då & då.

När vi kände oss klara där letade vi upp en Lidl. Var ju bara tvungna. Och vet ni vad? Det var billigare än här. Och bättre. För de hade alkohol åxå. Köpte en liter rosé för 1 euro (ca 9,50kr). Har inte smakat den än iofs. Kanske blir blind eller nåt.

Med dricka köpt (gick mängder i värmen) letade vi oss vidare till Checkpoint Charlie. Där och då kände jag, på riktigt historiens vingslag. Blev tårögd och det stockade sig i halsen. För det kom liksom över mig igen att någon idiot skiljde ett folk åt - av för mig helt vansinniga anledningar. I nutid. Galet!

Efter det var det dags för nästa jobbiga besök... Förintelsemonumentet "Field of Stelae". Det var c:a 2700 stenblock, i olika höjd, utplacerade på en 19000m2 stor yta. De olika blocken symboliserade en plats där förintelse förekommit och höjden talade om hur många som fick sätta livet till på just den platsen. Vissa block var c:a 3 meter höga och den lägsta inte mer än ett par dm:

I anslutning till detta låg ett museum med bilder, filmer och text över förintelsen. Det var mycket intressant, men fick mig både illamående och tårögd. Det gick att se vykort som skickats av folk till sina nära & kära när de visste att de var påväg att dö. Och bilder på själva "utförandet".

Här, ett av vykorten:

Här är alla de platser där förintelse förekom. Även Norge & Danmark pysslade med det.

Här visar jag nu den bild som berörde mig mest... fick mig att må illa. Vill du inte se, scrolla ner snabbt:

Efter det tog vi tåget hem. Från det såg vi ett ställe som vi satte som mål till dagen efter. Här ville vi äta/dricka:

Väl på hotellet gjorde vi oss fina för middagen. Jag iklädd min nya topp som jag köpte där nere, samma dag. Hittade en billig affär (bland alla dyra) och betalade bara 80 kr för den.

Vi åt jättegod mat. Icke-tysk sådan, mer åt det turkiska hållet. Mmmmm...

Söndag 5/6

Efter ytterligare en god frukost skulle vi shoppa lite, men ALLT var stängt visade det sig. Det var ju söndag (Modernt? Nej!). Detta spräckte vår plan... för den var väl uträknad. Först lite shopping och sedan en guidad visning i Berlins katakomber kl. 13. Så vi blev tvungna att löka en stund. Vi tvingade i oss öl och mousserande vin. Synd om oss var det.

Dock gick klockan och det blev dags. Tyvärr fick man inte fota där, men lite info finns HÄR. Dock kan sägas att det var en MYCKET bra tur. Killen (som f.ö hette Robin Williams) var en GRYM guide. Det man fick se var bunkers och skyddsrum. Coolt.

De var förresten en park i närheten. Där vidades teater. Se här:

Från den turen tog vi oss till museet vid Checkpoint Charlie. Där fick man inte heller fota, men mer går att läsa HÄR. Där inne höll vi formligen på att smälta bort. Sjukt varmt. Jag sa till H att det nog skulle börja regna & åska, kändes verkligen så. Och ja, när vi kom ut kom regnet. Men det gjorde inget för vi skulle bara ner i t-banan.

Då tog vi oss till stället vi sett från tåget dagen innan... minns ni?

Stället vi hamnade på där var detta:

De hade en öl-börs. Priset ändrades alltså efter efterfrågan. Kul. Där blev vi sittandes i 5 timmar. Vi åt & drack, drack & åt. Japp, vi blev nog allt lite luriga.

Vi åt detta som "snacks":

Det var en typ av pizza, men med mycket tunn botten och lite fyllning + gräddfil. Gott, gott. Lite senare åt vi en riktig middag. Med rumpstek. Riktigt gott det med.

Måndag 6/6

Vips var det måndag och dags att åka hem. Var inte den piggaste Annci i stan om vi säger så. Somnade både på tåget och flyget:

Så, det var en liten titt. Hittar jag fler bilder i stora kameran sen så får ni några fler. Men det hinner jag inte nu. För nu är det dags att gå hem.

Av Annci Hultström - 5 juni 2011 00:17

• gått över 2,5 mil på två dagar
  • tropisk värme
  • trötta fötter (jag med blåsor på lilltårna)
  • shoppat lite
  • sett massor
  • tårats av alla hemska bilder över förintelsen
  • sovit gott
  • haft det mer än lovligt bra...och det är en hel dag kvar... mmmmm...

Mitt i allt bra skänker vi en tanke till en vän, vars mor gått bort - en kram får du när vi kommer hem!

Nu väntar sängen. God natt, dröm sött!

Av Annci Hultström - 27 maj 2011 16:00

Nu är snart den här dagen slut. En timme kvar bara. Skönt. Ser faktiskt fram emot att slå mig ner i soffan. Senare. Först ska ju en massa måsten klaras av.

Förresten, den nyblivna 18-åringen klarade körkortet. Kul!!! Så i morgon blir jag hämtad av honom. Hoppas han kör med förstånd när han har en sån dyrbar last som mig med sig  .

Det är väldigt lugnt här idag. Framförallt nu på eftermiddagen. Undrar om det är så att studentskivor å annat har börjat? Då brukar ju Sverige "dö" på fredagseftermiddagarna. Med tanke på lugnet har jag passat på att surfa på Berlin. Vi åker ju dit nästa fredag. Jag & H. Barnfria. Ska bli mycket skönt. Vi behöver verkligen en resa på tu-man-hand. Var evigheter sen sist. Typ innan vi fick barn. Visst, vi var själva i Norge för ett par år sedan och på kryssning i påskas. Men då var vi ändå med folk, inte bara vi.

Det visade sig, vid surfandet, att Berlin har massor att bjuda på. Så pass mycket att vi nog måste börja sålla. Och eftersom vi båda missade lektionerna i skolan som handlade om Berlin, så vet vi ju inte rakt av vad man "måste" se. Så - shoot. Kom med era bästa tips.

Boendet är klart. Vi kommer att bo i området Charlottenburg, på det här hotellet:

HÄR finns mer info.

Inte världens lyxhak kanske, men alldeles tillräckligt för resa-sunkit-paret Hultström   .

I helgen ska de polera och bona alla golv här på jobbet. Så samtliga prylar som stått på golvet står numera på bänkarna. Det kryper i mig när det blir sån oreda... men på måndag är det fint igen, så det är bara att bita ihop.

Nej, nu ids jag inte skriva mer... blev tomt i hjärnkontoret. Men vi hörs säkert en sväng senare. Tills dess - ha en fortsatt trevlig fredag.

Av Annci Hultström - 24 maj 2011 20:45

Nu har jag slagit mig ner efter att ha fixat middag, snurrat hopprep, duschat en prinsessa och målat hennes naglar och småplockat lite. Skulle bara avsluta det jag höll på med och sedan ut å kuta. Men H hann före. Så jag får ser hur det verkar när han kommer hem igen... om orken finns kvar.

Tills dess bjuder jag på några sista bilder från resan.

Först några från ett yogapass:

Och såhär vig blev jag av det... tilläggas bör att jag innan resan nådde till strax under knäna. Typ. På bilden får jag nästan i hela handflatan i golvet:

Åsså HELA gruppen (44 pers tror jag det var):

Här är jag dressad för avslutningsmiddag:

Maten (åt typ hälften):

Desserten:

De underbara ledarna från Forum för kropp och själ, från vänster ses Susanne, Robert och Carina:

På fredagen tog vi en prommis till det hotell vi skulle ha bott på. Var MYCKET fint. Se här:

Och den coola poolen. Med glasväggar:

Den var f.ö. uppvärmd åxå, till skillnad från på vårt "nya" hotell där det var att jämföra med isvak. Det vet vi. Vi kände på det:

Såg Kalle på vägen åxå:

Å en sööööt kattunge:

Å en fiiin blomma:

En sista bild på hotellområdet:

Nu är H hemma, så det är väl min tur då. Kan inte säga att jag är så överdrivet sugen...

Hörs i morgon. Sov gott och dröm sött - när det väl är dags!

Av Annci Hultström - 20 maj 2011 19:30

forts. Dag 7 - torsdagen 19 maj

När jag avslutade sist var det 2 pass kvar. Bodybalance och Zumba. Ack, så kul det var. Båda passen. Jag vill gärna gå på Bodybalance igen. Ska kolla om det finns hemma. Det var mäktigt. Mäktig musik och starka "poser". Ska erkänna att jag faktiskt fick tårar i ögonen ett par gånger.

Efter det var det dags för Zumban. Och det är ju bara så kul. Så kul att jag funderar på att anmäla mig till zumba-maraton på Friskis på lördag. I morgon. Ska kolla om det finns plats i alla fall.

Kvällen avslutade vi med gemensam middag. Där berättade ledarna att de bara haft en så bra grupp som oss vid ett tillfälle tidigare och de har hållit på några år med detta. Kanske är det lätt att säga, men jag är säker på att de menar det. För en dam, som åkt 2 gånger tidigare, bekräftade att dom aldrig sagt så på tidigare resor. Kul! Känns bra, för personligen har jag kämpat som fan och jag är så stolt över mig själv. Nåja, tebax till middagen. Den var kanontrevlig. Så pass trevligt att vi blev utkastade.( Trodde bara det fanns inkastare??) Så det var bara att leta sig mot bingen. Lika bra kanske, för som vanligt somnade vi ovaggade.

Dag 8 - fredagen 20 maj

Vi vaknade utan alarm, i vanlig ordning kl. 07.30 Gick upp och klädde oss. I träningskläder. Sedan blev det en powerwalk. Jajamensan. Så skönt. Efter det har vi solat, solat och solat. Och ätit lunch. Och solat ännu mer. När vi ledsnat på det vid 17-tiden tvättade vi av oss det värsta och klädde oss. Sedan bidde det en prommis till Kolimbari. Där kollade vi in hotellet vi skulle bott på egentligen. Nice. Bilder kommer. Sen gick vi hem igen (tog nästan 2 timmar) och åt middag. Helt ok mat idag faktiskt. För andra gången på en vecka. Men just ja, det är ju 5-stjärnigt ;-).

Nu sitter vi och inväntar att bussen kommer och hämtar oss. Det ska den göra vid 21.15 Ska bli skönt att komma hem. Så känner jag alltid när jag väl är påväg hem. Saknar dom där hemma. Deras kramar och pussar.

Nej, nu ropar toan på mig. Men vi hörs igen. I morgon. Ha det bäst tills dess.

Av Annci Hultström - 19 maj 2011 13:34

Dag 6 - onsdagen 18 maj

Som vanligt vaknade vi före klockan. Den skulle ha ringt 07.30 as usual. Åt frukost, med sedvanligt korpande & gamande och efter det var det dags för dagens första pass, 75 min yoga. Det gick bra. Känner mig aningen smidigare för varje dag. Tro det eller ej.

Sen väntade solstolen... med vet ni vad? Det kom moln... och emellanåt 5 regndroppar.

Men plötsligt blev det bra. För att snabbt förändras till sämre igen. För återigen bli bra. Man skulle kunna tro att det Kretianska vädret led av lätt schizofreni igår. Nåväl, det kom aldrig så pass mycket att det höll oss inne. Och det hindrade heller inte dagens andra (pilates) och tredje (power walk) pass.

Såhär glider jag runt här, naturligtvis med linne när nöden kräver.

Och just ja... vi bjöds på flyguppvisning åxå. Tydligen har NATO en bas här och de övade.Släppte "bomber" och allt. Riktigt coolt. Här är planet inzoomat på max:

Pilatesen gick åxå kanon. Power walken skulle även denna gången ske på klapperstensstranden, så den bangade vi. Nästan. Vi tog en annan väg istället. Själva. Småjoggade strundvis. Det kändes bra. Tog två varv, när vi ändå var i farten. Skönt som attans. Marre klappade om mig och berömde mig för att jag faktiskt kämpar på mycket väl, hänger på som alla andra. Hon sa att det inte märks att jag varit ifrån träningen så länge. Det känns så för mig åxå, över förväntan. Jag håller verkligen alla mina tummar å tår för att jag får hålla mig frisk nu. Vill verkligen hålla i detta.

Efter en välförtjänt dusch knatade vi in till den lilla närliggande byn och åt middag. Där fick vi varsin varmrätt, en sallad, tzatziki, vin, efterrätt, bröd och raki för samma pris som en flaska vin kostar här på hotellet. Men är det 5-stjärningt så är det ;-). Där satt vi länge och njöt. En äkta grek-kväll.

Fick förresten äntligen veta var flaskborstar kommer ifrån. Har alltid trott att de görs på fabrik, men nähä... de växer på träd. Här på Kreta:

Väl tebax på hotellet somnade vi gott. Men sen var det slut på det goda. Ja, för min del i alla fall. Sov riktigt illa i natt. Vaknade 1000 gånger och var varm å kall om vartannat. En av gångerna insåg jag hur rummet lystes upp av blixtar och utanför hörde jag hur det hällde ner + åskade. Bra att det kommer på natten kände jag då.

Bjuckar på några bilder från Chania:

Världens största Bouganvilla. Tyckte jag i alla fall.

Här vill jag bo nästa gång

Ord = överflödiga

Stadsvyer

Kan det bli mer Grekiskt?

Mmmmmm...

Dag 7 - torsdagen 19 maj

Idag vaknade vi faktiskt av klockan, otroligt nog. Efter frukost, som vanligt med korpande, var det dags för dagens första pass. 60 min Pilates. Skönt. Och torrt. Solen hade redan fått bort resterna av nattens oväder.

Som rutinen säger var det därefter dags för solstolen i ett par timmar. Utan moln och med flyguppvisning även idag. Läste f.ö ut min 3:dje bok. Mer om dom kommer sen.

Precis till lunch tornade molnen ihop sig, blåsten kom och med den kylan. Så efter att vi ätit klädde vi oss varmt och hamnade här. I hotellets lobby. Och här har jag suttit och laddat upp typ 15 bilder. Det har tagit 1,5 timme. Man får inte ha bråttom inte.

Om c:a 1 timme är det dags för dagens andra pass, Bodybalance och direkt efter det veckans sista pass (om vi inte tar en powerwalk på egen hand i morgon vill säga) och det är Zumba. Sen väntar en gemensam avslutningsmiddag. Trevligt!

Kanske återkommer jag i morgon, om vädret "tillåter". För tid, det kommer jag att ha. Vi checkar ut kl. 12, med blir inte hämtade förrän kl. 21 (suck).

Nu några fler bilder:

Fint på sängen

Jag med en underbar Strawberry Daqueri...

... den här:

Hotellet kvällstid

Apelsinträd med tillhörande grek-tant.

Av Annci Hultström - 17 maj 2011 18:39

Dag 4 - måndagen 16/5

I vanlig ordning vaknade vi före klockan. Betyder det att vi är utvilade trots att vi kämpar på så på dagarna? Eller är det helt enkelt så att vi längtar efter att få komma igång med träningen? Tja... det vete gudarna. Kan vara en kombo. Säger så, låter bra i alla fall.

På planet påväg ner

Nåja, vi vaknade i alla fall före 07.30 och kammade till oss (det behövs, fattar inte hur jag sover här.. håret är fullständigt galet). Sen bidde det frukost, med tillhörande korpande och efter det (kl. 09:15) var det dags för dagens första pass, 75 minuter poweryoga. Den här gången tyckte jag att det var riktigt skönt. Börjar liksom fatta galoppen och jag märker även skillnad. T.ex så når jag numera marken med händerna i en speciell position. Det ni!

När det var över blev det stranden. Eller rättare sagt solstolarna intill stranden. I gräset. Stranden är så klapper-stening, så det är skönare med gräsmattan. Oj, det kändes viktigt att klargöra ;-).

Mina fötter, på verandans uteplats... med tillhörande utsikt

Nåväl, efter en stund blev det dags för den fantastiska lunch-salladen... med de uuuuuuuuunderbara mackorna, utan smör såklart. Mmmmm... vi längtar varje dag. Faktiskt. Ja, efter något annat alltså...

Hursom... vi åt och blev mätta, vilade maten lite och intog sedan position liggläge i spa-avdelningen. Jag tog en fotvård och ryggmassage. Marre tog en kropps-scrub med tillhörande massage. Sååååååå skönt!!! Massagen var en av de bättre någonsin. Den fick mig f.ö att inse att jag MÅSTE ta tag i att gå till en massör när jag kommer hem, för hon bumpade över ett FLERTAL stor knutor längs skulderbladen. Inte bra.

Efter det blev det stranden igen. I väntan på nästa pass, Bodybalance. Men vet ni vad? Vi sket i det passet. Vi var båda helt slut efter massagen. Däremot tog vi en kvällspromenad efter middagen. Skönt som attans. Och välgörande. Men mer välgörande var det UNDERBART goda Strawberry daquerin vi drack som avslutning på kvällen.

Posing in the garden

Att vi somnade ovaggade behöver inte tilläggas va?

Dag 5 - tisdagen den 17/5

Återigen vaknade vi utan alarm, kl. 8. Japp, lååååång sovmorgon. Varför? Jo, en vilodag väntade. Alltså ingen träning.

Så efter en frukost - UTAN korpande - tog vi bussen in till Chania. Och WOW - hit ska jag bara igen!!!! Vilken underbar stad. Så söt. Så pittoresk. Så mysig. Solen sken från en blå himmel (trots att dåligt väder var utlovat). Vi knatade runt i timmar, fönstershoppade (Marre handlade även lite på riktigt), tittade på folk, njöt av alla fina gränder, åt underbart god mat (grekisk sådan... råder brist på det på hotellets buffé tyvärr), drack mängder med rosévin, åt igen och tog sedan bussen hem igen. Kom hem nyss (kl. är nu 18.55)

Nu ska vi snart äta middag och sen blir det nog bingen, för i morgon väntar 3 pass och vi ska gå på alla. Nog med slöande!

Utsikten från vår veranda

Vi hörs igen, ha det underbart tills dess! Det ska vi ha.

Förresten - GRATTIS Norge med dagen! Hoppas den är underbar med "slojfe", lompe, barnetåg å annat trevligt.

Av Annci Hultström - 15 maj 2011 18:48

En första rapport från oss. Dock med endast en bild, går såååååå långsamt att ladda upp dom, men då blir det desto fler när vi kommit hem.

Dag 1 - fredagen den 13/5

Klockan skulle ringa 04.30, men jag vaknade innan. Av förväntningarna antar jag. Jag gjorde mig klar och gick ut på parkeringen där Marre skulle hämta mig. Hon kom punktligt och vi åkte till Arn, parkerade bilen och tog bussen till terminal 5. Incheckningen tog en smärre evighet. Var visst fler än vi som skulle till Kreta. I kön roade vi oss med att försöka utröna vilka som skulle på träningsresa. Hittade några, men iofs var det nästan med hjälp av fusk - för de bar på yogamattor.

Fick förresten betala övervikt. Inte på mig själv tack å lov, men väl på väskan. 2 kg för mycket. Det kostade mig 140kr. Vägde väskan TOM på hotellet, den vägde 2,5 kg mer än Marres... måste köpa en ny. Hem hoppas jag klara mig, då shampoo å sånt blir kvar. Och någon bok. Och naturligtvis saften.

Var var jag? Jo, väl på plats på piren stötte vi på en snubbe som jobbade på Arn redan på min tid. Jag var förtjust i honom... och ja, vi hade en liten flört. Nu var han grånad och aningen tyngre än sist (14 år sedan), men ändå sig lik. Kul.

På planet började budget-rese-känslan infinna sig. Har ju rest med bättre flygbolag kan jag säga. Allt tog en evighet. Maten fick vi bara en stund innan vi skulle landa (3,5 timme tog resan). Typ. Och stolarna var av galon, lätt framåtlutade. Naturligtvis hamnade vi framför en nödutgång åxå, så de gick inte att fälla bakåt heller. Nåja, trots detta gick resan OERHÖRT snabbt och c:a 5 timmar efter att vi lyft från Svedala var vi på plats på hotellet.

Där började nästa budget-känsla. Varför kan man fråga sig, vi befann oss ju ändå på ett 5-stjärningt hotell... Jo, de rådde tvivel om vad som gällde i mat/dryckesväg. Vi (samtliga 45 i gruppen) hade fått veta av Solresor, INNAN vi åkte, att vi blivit uppgraderade som plåster på såren för att vi fick byta hotell. Hotellet kallade det All inclusive light och innebar att dryck ingick till måltider samt under två tillfällen på dagen i snackbar. Vi kunde även uppgradera ytterligare för 35 euro/person och vecka och då få full All inclusive (+ en spabehandling). Men nä, här visste man inget om det. Så det var en hel del upprörda känslor i farten.

Nåväl, vi fick våra rum och styrde stegen dit. Där njöt vi när vi öppnade dörren. Vi hade fått ett rum med pool-connection. Vi kan alltså gå ner i poolen direkt från vår veranda. Den har f.ö solsängar, bord och stolar. Hur lyxigt kändes inte det tror ni?

Vi packade upp, åt lite lunch och däckade sedan på varsin solstol i några timmar. Det var varmt, klarblå himmel och så sköööönt. Efter en dusch åt vi middag och somnade ovaggade redan vid 21-tiden.

Dag 2 - lördagen den 14/5

Vi sov tills vi vaknade och åt därefter frukost. Kl 10.30 var det dags för välkomstmöte. Där blev det ett evigt tjatter om mat- och dryckesproblemet, men även introduktion av ledarna och vad som väntade under veckan. Efter det var det dags för första passet. Powerwalk. På en klapperstensstrand. Var sådär ska jag säga. Extremt svårt att gå, men det var jobbigt såklart. Jobbigt som fan till å med. Så när det var över däckade vi på en varsin solstol igen tills det var dags att äta lunch. Just det - jag behöver kanske inte säga att det var klarblå himmel och minst +26 i skuggan??

Kl. 17 var det dags för dagens andra pass, pilates. Det inleddes med en introduktion och avslutades med en 1 timmes pass. Jobbigt. Men jobbigast var nog ändå den gassande solen. Faktiskt.

Här fick vi även besked att det som gäller för mat/dryck för oss är en liiiiiiiiiiiiiiiten salladsbuffé + någon mack-sort + dryck (vatten, läsk eller öl) kl. 15 (där "dog" vi och fick igenom att få äta kl. 13 åtminstone - wow). Men i övrigt inget mer. Till middagen får vi betala drycken själva. En uppgradering kan göras med 25 euro PER DAG. Så nä, det är inte aktuellt. Vi korpar med oss mellanmål å annat från frukosten i stället och betalar glatt vårt eget vin på kvällen. Det tjänar vi på.

Efter passet var det bara att kasta sig i duschen och göra sig vacker inför kvällens gemensamma middag kl. 20. Det var trevligt, men några partyprissar var vi inte direkt. Rackarns så trött man blir av sol och träning. Vi avvek kl. 22 och insåg när vi kom till rummet att Melodifestivalen börjat. Kollade lite på den. Jag somnade. Fick veta idag att det gick bra för Sverige, 3:a. Trodde jag aldrig.

Dag 3 - söndagen den 15/5

Klockan skulle ringa 07.30, men vi båda vaknade några minuter innan. Gick upp, åt frukost (korpade med oss diverse som värsta pansjisen på smörgåsbord), svidade om och gled ner till dagens första pass. Poweryoga. Det inleddes med introduktion och följdes av ett 60 minuter långt pass. Jobbigt. Inser att jag är svag som en vandrande pinne i mage och rygg. Måste verkligen jobba på det. Så det blir fler yogapass hemma sen, även om jag tycker det är trist. Bara att bita ihop, för så här går det inte att ha det. Efter det har dagen bestått i sol, sol och åter sol. Ja, och den exklusiva lunchen då såklart. Kl 13 ;-).

Det är så mycket varmare än jag kunnat drömma om. Ligger man stilla i solen är det thai-värme. Lovely!!

Kl. 16.20 var det dags för dagens andra pass. Pilates. Men det bangade faktiskt jag. Kände att de musklerna fått jobba idag redan (rätt lika träningsform faktiskt). Marre däremot hurtade dit. Själv skriver jag till er (fast ni får nog inte läsa detta förrän senare ikväll, Marre ville nämligen godkänna bilderna innan jag lade ut dom... undrar varför)och sparar mig för dagens sista pass, zumba. Min älsklings-zumba.

När den är över väntar dusch och middag. Sedan ska vi försöka se om någon kanal visar hockey-finalen. För vi fick veta idag att Sverige är i final och det vill ju inte ens jag missa.

Nä, nu ska jag gå på toa. Lika bra så att jag inte släpper en brakare på passet. Det var visst någon som gjorde det på yogan sa Marre, jag missade det. Tur var väl det, annars hade den där skumma yogaandningen jag lyckades få till fått ge vika för ett fniss och det hade inte varit bra.

Kanske skriver jag till några rader senare när jag publicerar detta. Då får ni veta hur många som pruttade på zumban ;-)

Gå i frid - eller nå´t sån´t!

p.s Zumban är över. Askul, men svårt. Nu har vi duschat och dricker ett välförtjänt glas mammadricka. Snart blir det middag och senare hockey. Hoppas vi.

Livets resa - på mitt sätt!