Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 26 december 2013

Av Annci Hultström - 26 december 2013 23:37

... åxå snart till ända.

Efter frulle tog vi en tur till centrum och därefter åkte vi norrut.

Väl på plats har vi fikat, ätit, druckit vin, pratat, öppnat klappar. Ja, i alla fall W. Och mormor & morfar. Vi vuxna ger inte, så vi blev utan idag.

W däremot fick en massa fint, som hon är såååå glad över. Korsstygnsset, pengar, ringar och en riktig symaskin för barn. Lyckan är gjord!


Hon fick åxå en donation, i sitt namn, till Min stora dag. En mycket, mycket fin klapp tycker jag. Bra att lära barn det värdet!

Nu är det snart dags för bingen. Hör att den så smått ropar mitt namn.

Vad har ni gjort denna annandag?

Av Annci Hultström - 26 december 2013 14:37

... omodern, mossig, bakåtsträvande eller vad ni tycker passar, men gaaaaah vad jag stör mig på föräldrar som inte tycker att barn ska vara barn.

Vet att jag skrivit om henne förr, men nu är det dags igen. Det är alltså en klasskamrat till W som i ett par vintrar inte haft täckbyxor för att det är löjligt. Inte leker hon heller, utan hänger bara. Och på helger/lov glider hon bara runt i området.

Idag satt hon på ett fik när vi gick förbi för att gå in på Deichmann. Hon kom efter oss och låtsades titta på skor hon med. Sen började hon kallprata ( då såg jag f.ö hennes händer... långa naglar, med fransk manikyr... 8 år... hmmm...). Men efter en stund förstod man den verkliga anledningen till hennes uppmärksamhetsönskan. Hon hade varit hos frisören och färgat håret. Hmmmm... hon hade önskat sig det i julklapp.

Jag sa: -Oj, vid så ung ålder? Då är du fast att gör det tills du blir gammal nu...

Det bara ploppade ur mig. 8 år. Hmmmm...

Jag tycker det är helgalet. Helt. Galet.

Nu är vi framme hos mor & far. Ska fika nu. Mums!

Av Annci Hultström - 26 december 2013 01:08

... blev kvällens 4:e och sista film. Helt ok, inte den bästa och möjligen lite märklig. Men den fick mig inte att sluta gilla Håkan Hellström.

Det var nog H's önskan, för han förstår inte alls grejen med honom... att han blitt så stor.

För mig är det texterna och sättet han får ihop det på, trots att det egentligen inte borde gå. Sen spelglädjen. Jösses. Jag blir glad att bara se honom!!!

Filmen innan "Hur många kramar...", var åxå sådär. Kändes inte som den kom igång ordentligt.

Nu är det bara bingen som gäller. Sov gott och dröm sött!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards