Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under januari 2014

Av Annci Hultström - 7 januari 2014 20:31

Phu... det var ingen lätt match att gå med de där stavarna. Var helt slut efter 500 meter. Var redo att vända hem och lämna dom. Men jag fortsatte och efter en stund fick jag in tekniken och då fick det lättare. Nu är armarna lite som spaghetti. Undrar hur det kommer kännas i morgon...

Nu ska jag köra lite styrka i form av armhävningar, planka och sneda sit-ups. Sen dusch, mellis och därefter sängen. Kroppen skriker: SOOOOOVAAAAA!!!!

Så hörrni - Nattinatti!

Av Annci Hultström - 7 januari 2014 17:17

... över. Nu återstår träning, middag och nattande. Av både mig och barn.

Hon gick f.ö med en kompis hem idag, så jag tar min prommis direkt när jag kommer hem. Om ca en kvart. Skönt att ha det överstökat INNAN det börjar regna.

Ska gå med dessa godingar idag:


Ett par pump-stavar. Med 3 kg tryck. Fick låna de av chefen. Ska visst vara rejält effektivt för gäddhänget. Och kroppen i allmänhet. Kan dock inte räkna med att gå i samma tempo, men trots det ska det vara bättre. Det visar sig.

Trevlig eftermiddag!!

Av Annci Hultström - 7 januari 2014 06:49

... jag ser i kors...


Jag har sovit som ett praktarsele i flera nätter. Men då har det nog berott på en extra person i sängen. Inatt deporterades hon dock till en madrass på golvet (är inne i nån period just nu). Fast vad hjälpte det... Zzzzzzzz...

Önskar en finfin dag!

Av Annci Hultström - 6 januari 2014 23:08

... följt mig hela dagen och även nu, ner i sängen. Jag hoppas innerligt att den drar vidare till nån bättre behövande till i morgon.

Nattinatti. Och sov gott. Det hoppas jag få göra.

Av Annci Hultström - 6 januari 2014 19:08

Idag blev det faktiskt bara 30 min. Bultande huvudvärk och sjuk trötthet är orsaken. Fast jag är ändå nöjd, för innan FF hade jag inte gått en meter...

Vad mer har hänt idag? Ja, vi har handlat lite mat inför veckan... grönsaker, keso och kesella i massor.

Och sedan har den lilla i familjen handlat upp sin födelsedagspengar (och en vinst från premieobligation). Hon valde mellan en Furby och detta:


Ett mycket bra val om ni frågar mig. Och bra att hon valt/betalat själv. Då får hon oxå lära sig värdet av pengar.

Nu ska vi äta lite efterrätt...


Sen blir det till att förbereda morgondagen. Det är ju dags för jobb igen.

Ja, jobb. Inte vab. Inget mer hände med prickarna. Så vi ringde 1177 idag som gav oss klartecken. Det borde blitt blåsor efter max 1 dygn om det var vattkoppor. Hon har de dock kvar (om än i betydligt blekare färg), men 1177 trodde mer på en reaktion mot nåt. Konstigt är det i alla fall.

Önskar er en finfin afton!

Av Annci Hultström - 6 januari 2014 10:36

... på vågen idag. Den visade inte alls vad jag ville se, ett plus istället för minus. Så efter idogt googlande förstår jag att det inte är ovanligt, för en ovan muskel (som jag ju faktiskt har, hur konstigt det än låter ;-)) samlar vätska i början. Hoppas detta stämmer...

Nu har familjen vaknat (sömntutor är vad de är... ok, även jag sov till 9.30 idag), så nu blir det frulle. Eller ska man kalla det brunch kanske?!

Av Annci Hultström - 5 januari 2014 21:29

Så var fjärde passet gjort och med det kändes det faktiskt lättare. Och den känslan vill jag gärna ha varje dag nu framöver. I alla fall de 26 närmsta, fast ännu hellre de 32 kommande. Jag har ju tänkt hålla i detta ända fram till resan. Daglig träning. Inget skräp. Inget godis. Inget fikabröd (möjligen med undantag för nåt yttepytte på H's födelsedag). Ingen alkohol. Sund mat. Ska det gå tro?! Jajamen, jag är sjukt taggad!

Muskelpasset plockade vi idag ur Paolos bok och vi blev redigt slut. Alla 3. Även den lilla rastlösa i familjen hakade på.

Hon har för övrigt inte utvecklat några blåsor. Men alla prickar är kvar. Hmmm... undrar vad det är.

Nu - filmtajm!

Av Annci Hultström - 5 januari 2014 11:55

... i bilder. Sent omsider. Har liksom inte haft tid. Eller ork.

Vi började med bubbel i bubblet. Barnen för sig. Brudarna för sig. Gubbsen för sig.

Sötnosen Sara, 10 mån, firade sin första nyårsafton.

Dukningen blev outstanding. Vackert som en dröm. Precis som vi ;-)

Maten. Den underbart goda.

Förrätterna var små, påbörjades kl 20 och var 4 till antalet. Hummersoppa, Toast Skagen, Löjromstoast med avokado/gräddfil/lök och limemarinerade parmachips med sparris. Gaaaaalet gott. Alltihopa.

Varmrätten bestod av helgrillad oxfilé med Västerbottenspotatiskaka och kantarellsås med primörer. Mums!!

Desserten åt vi efter tolvslaget. Det var vitchokladpannacotta med hallonsås. Även det var gottgottigottgott.

En samling bilder. I all enkelhet. Finns några fler bilder, men de skippar vi.

Nu ska jag vika ett mount Everest med tvätt. Har liksom förskjutit det hela julen. Bara tvättat och lagt på hög. Men nu när vi fick en (ofrivillig) "vara-hemma-dag" känns det som en bra syssla.

H har åkt till Täby. Han ska byta nån julis. När han kommit hem igen ska jag ge mig på dagens prommis.

Önskat er en finfin söndag. Eller lördag om ni så vill.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards