Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under juni 2014

Av Annci Hultström - 11 juni 2014 23:29

... hau ar juuuu?? Med mig är det awsome. Är tillfreds efter en mycket lyckad sommarfest.

Här har ni kvällen:


Line Dance! Jajamen! Galet kul. Efter det åt vi tex mex buffé. Alla verkade nöjda och glada och då är även jag det.

Naturligtvis gick jag all in. Hemmagjorda kaktusar och oxhuvuden (i papp). Jeans, rutig skjorta och snusnäsduk. Jag rotade även fram mina Tony Mora-boots från 1992 (en vecka med ett tjockt lager skofett gjorde susen). Och köpte in cowboyhattar till alla. Wow!!

Kommer somna ovaggad. Och, som sagt, tillfreds...

Natti!!

Av Annci Hultström - 11 juni 2014 07:56

... sommar, TACK för ytterligare en härlig dag. Och just idag åxå. Stället (restaurang Blekholmen) för sommarfesten har en underbar veranda, som gjord för mingel med bubbeldrickande.

Ni sitter på bussen, påväg till jobbet. Med mig har jag en väska full med attiraljer och den här meterhöga rullen:


I lurarna spelar jag kvällens playlist. Och ler. Hoppas resten av gänget tycker mitt påfund är lika kul som jag. Rapport kommer när kvällen är över.

Önskar er en fantastisk dag!!

Av Annci Hultström - 10 juni 2014 22:49

... dagar. Mycket pyssel och knåp på gång. Men inget ni får se idag... nope, icke sa Nicke! För en del hör till i morgondagens sommarfest för/med jobbet,en del till W's skolavslutning på torsdag och en del till min systersons student på fredag. Jag kan dock berätta att jag är väldigt nöjd. Med allt.

Nu väntar bingen på mig, så jag önskar en god natt!!

Av Annci Hultström - 9 juni 2014 21:13

... sammanfatta mina 2 senaste dagar. Fanns varken ork eller lust igår. Håll i er, nu åker vi.

Söndag = Tävlingsdag
Ja, ni vet ju redan att jag var uppe låååångt före tuppen. När de andra vaknat packade vi ihop och rullade mot Lidingö. Kom dit 07.45 och fick njuta av solen en stund innan insläpp.

Kl 10 började tävlingarna och en dryg timme senare (nästan en timme före schemat) var allt över och vi blev med guldmedaljör!!


Vilken glädje!! Vi alla höll på att spricka av stolthet. Sååå duktiga tjejer vi har <3

Väl hemma somnade jag en timme och förberedde sedan middagen. Middagen för 8 personer. Japp, vi bjöd in fam. L till guldbankett.

Vi skålade i bubbel (och pommac), åt gott grillat och drack rosé i högsommarvärmen. Det var riktigt svårt att slita sig från den underbara kvällen. Ville liksom inte att den skulle ta slut.


Tack söta fina ni för en alldeles, alldeles underbar dag & kväll!

När de gått hem kastade jag mig och W i duschen. När hon var nattad satte jag mig ute (med en Ramlösa) och bara njöt.

Efter en riktigt jävla kass natt var det plötsligt måndag. Hade sovit max två timmar, så det blev ingen bra uppladdning för första dagen på jobbet. Som, av olika anledningar, var en rätt jobbig dag. Var glad när den var över.

Påväg hem stannade jag på Ica Maxi i Häggvik. Skulle köpa ett par Moheda-toffel-sandaler, men de fanns såklart inte i min storlek.

Fick förresten erfara en av de sjukaste väderväxlingarna nånsin. När jag åkte från jobbet kl 17.10 var det +27,5 grader och sol. När jag närmade mig Häggvik tornade det ihop sig, men termometern låg konstant. Innan jag klev in i butiken fick jag 2 droppar regn på mig. När jag kom ut hade det öst ner, dragit förbi och lämnat efter sig en regnbåge samt en klarblå himmel. Och +19 grader, som sedan steg snabbt igen. Allt inom loppet av knappa 75 minuter. Märkligt. Mycket märkligt.



Köpte btw sommarens lektyr åxå. Dessa två ska avnjutas... eller kanske den ena inte kommer avnjutas direkt utan lidas igenom...




När H nattade W lade jag mig, helt slut, på hennes golv och lyssnade till sagan jag med. Vardagsmys på mycket hög nivå!!


Nu återstår endast sängen för mig. Och där hoppas jag få sova godare i natt. Zzzzzzz... natti natti!

;-)

Av Annci Hultström - 8 juni 2014 06:22

... och med ens känns allt så mycket lättare. I dubbel bemärkelse...

Nu ringer snart klockan, dags att gå upp. Men jag har varit vaken sen kl 5. Kunde inte somna om efter att naturens egen klocka väckt mig. Så kan det gå.

Av Annci Hultström - 7 juni 2014 22:53

... lördagen passerat. Trots ett helt ok smärt-utgångsläge i morse slutade det med ajsingbajsing. Och då gjorde jag inte mer än handlade en kortis, fixade fika och hjälpte till med middagen. Övrig tid lökade jag. Och drack rosé i solen, med mamma.

Det kom förresten med en vacker krya-på-mig-blomma. Se här:


Den ska få en fin plats, men först måste rododenderhon-jord inhandlas. Det var visst vad den trivs bäst i.

Nu har vi gjort matsäck till i morgon. Klockan ringer 06.30 Så det är bara sängen kvar nu... Natti natti!

Av Annci Hultström - 7 juni 2014 09:45

... är ju verkligen den bästa medicinen. Det vet vi alla. Men nu blir det, om möjligt, ännu tydligare att det är så. För igår var jag och H ut och handlade lite (Spisa i Stinsen ska lägga ner och har 50%-70% på allt... blev lite tårtsaker). Väl hemma var jag helt slut, så efter att vi ätit lunch somnade jag på soffan.

Efter fika och bubbel i solen (eller ok, väldigt växlande molnighet) hjälpte jag till med middagen (supergott blev det).


När den var äten var det dags för film. Men jag somnade efter 22 sekunder. Typ.

H lät mig sova och jag tänkte att det skulle fucka upp natten. Men nä! Somnade vi midnatt, på spikmattan. Vaknade 04.30 (!!!) och tog bort den. Somnade om och vaknade vid 9. Och idag känns det såååå mycket bättre. Skönt!!

Idag ska W på kalas och själv ska jag löka lite. Tills efter lunch. Då kommer mor & far på besök en sväng. Trevligt!

Såg förresten en sanningens ord på FB. Eller vad säger ni?


Tyckte det var bra och något som, för mig, växt på sig med åren. När jag var yngre vågade jag varken säga bu eller bä utan vände ofta kappan efter vinden. Men det är inte värt det, livet är för kort.

Nä, nu måste jag väsnas lite så resten vaknar. Jag vill ha frulle...

Önskar er en finfin dag!!

Av Annci Hultström - 6 juni 2014 17:45

... har sett ut såhär. So far.


W flaggade svenskt i vårt Amerika-inspirerade sovrum i morse. Så fint så. Och tårtan är det hon som garnerat. Går hon i mina fotspår månne?!

Har åxå skippat de starka tabletterna idag och trotsat värken. Allt för att kunna dricka lite bubbel. Och än så länge är det absolut värt det. Men lite senare vete fan...

Snart ska vi börja med middagen. Det blir toast Skagen till förrätt och grillad oxfilé med färskpotatis, sparris och såser till varmrätt.

Hoppas ni har en bra dag, vad ni än gör!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards