Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av Annci Hultström - 27 oktober 2010 22:13

Vilken UNDERBAR film. Fylld med eftertanke och en mening. Se den säger jag bara. Själv längtar jag tills den släpps på DVD. Måste ha!!!


Förutom att jag är nöjd med filmen, så var det en trevlig kväll i övrigt med. Sofie är en kul tjej. Vi har mycket gemensamt, tiden rinner iväg. Tur att vi ses snart igen. Då kommer de över på "planera-vem-som-tar-med-vad-till-Ullared"-kväll.

                              Jag är glad att jag lärt känna dig!!!   


Nu väntar sängen, med spiken. Hoppas det (och min låååång lista på alla komihåg jag funderade på inatt och som jag nu skrivit ner) ska ge mig en bättre natt.


God natt, sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 27 oktober 2010 16:09

Ni som känner mig vet hur ofta jag kräks på vår platsbrist. Vi har ju inget varmförråd och i kallförrådet vill vi ju inte ställa saker vi är rädda om (foton m.m.) Var hamnar då de grejorna? Jo, på kontoret. I klädkammaren. Under sängar. På hyllor (där de bara samlar damm) o.s.v. Och det är en konstant tagg i mitt liv, som måste bort. Jag måste få frid i rensarträsket.


Och nu mina vänner, jag ser ljuset i tunneln. Slutet på bron. Änden på vägen. En paddel i kanoten... eh... nä, det var ett annat talesätt. Men ja, ni är med va?


Har nämligen fått napp på ett vamrförråd. 12 härliga kvadrat för c:a 450:-/månad. Egentligen svindyrt, men för att - en gång för alla - bli kvitt problemet är det en liiiten peng. Och jag fick ju en lönehöjning på 750kr/mån. Den lägger jag gladeligen oavkortat på detta förråd.


Ska kolla på det i morgon. Då får jag även den exakta summan. Låter/ser allt bra ut så blir det kontrakt. Håll en tumme nu snälla. Jag behöver verkligen detta.


Nu bär det snart av till Kista för att möta Sofie, äta och sen gå på bio. Ser fram emot det. Hoppet att filmen är bra är högt. Hoppas jag slipper bli besviken.


Efter det blir det Ica Maxi och lite shopping. Ska göra smörgåstårtor till Mirandas kalas på söndag och då krävs det ju ett och annat.


Önskar er en trevlig kväll redan nu. Tvivlar nämligen på att jag orkar mig in när jag väl kommit hem.


   Sov gott och dröm sött  

Av Annci Hultström - 27 oktober 2010 12:00

Hej vänner!


Har ni det bra? Här är det bara fint. Jag känner mig faktiskt rätt pigg, även om sömnen blev aningen för kort.


Nu är det snart lunch. Blir till att köpa i matsalen idag (maten igår räckte inte till låda). De har kycklinglasagne, så det blir det. Låter riktigt gott. Bra att frysa in åxå. Blir ju alltid så nuförtiden. Alltså att jag fryser (sparar) hälften av maten. Kanonbra. Och billigt.


Som ni vet älskar jag ju att pyssla å fixa. Har dock blitt lite dåligt med just pyssel det på sistone för att kontoret ser ut som "Beirut efter bomberna" (oj, vad 80-tal det där lät). Det pågår ju ständigt dator-projekt därinne vilket gör att skrivbordet

Y T T E R S T  sällan är avplockat och inbjudande för pyssel. Så tills det är i ordning igen får jag lägga pyssel-energin åt sidan. Men fixar-energin finns ju kvar och för tillfället är det extra kul att lägga lite av den på jobbet.


Så jag driver på här, förändrar å fixar lite. Bara för att alla ska tycka att vardagen blir liiiite roligare. Som att baka. Och få företaget att köpa blom-abonnemang. Så varje måndag kommer det en grupp blommor. Så fint och det får mycket beröm. Sen kommer det ju snart en Halloween-helg. Inför den vill jag tända ljus å göra lite trevligt. Men ljus får inte tändas här, så jag bad idag om att få köpa in batteridrivna ljus. Det var helt ok. Bad även om att få köpa lite godis att bjuda på åxå. Även det var helt ok. 4 kg ska det bli. Hittade godis som såg ut som blodiga hjärnor igår... kul   ! Har även köpt lite spindelväv och en pumpa jag ska fixa till. Detta är bara en försmak av vad jag skulle fixa med om jag hade lyckan att bli anställd av företaget själva. Då skulle jag begära en fixar-budget .


Nä, nu - lunch!

Av Annci Hultström - 27 oktober 2010 06:11

God morgon! Jag somnade vid 22 igår, på soffan igen. Tydligen är jag utvilad nu (?!?), för jag vaknade pigg vid kl. 05:20. Så jag har kollat på film och tv en stund. Nu blir det dusch och sen jobb. Önskar en bra dag, hörs senare.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards