Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 29 december 2010

Moral & etik: Att låna & lämna tebax

Av Annci Hultström - 29 december 2010 16:00

Det är inte ofta jag skriver om problem i bloggen... vill inte infektera den med det. Men nu måste jag bara...


Det finns en person som för 1 år sedan lånade kläder av mig inför ett bröllop. Dessa har jag nu försökt få tillbaks en tid, men personen i fråga lämnar inte igen dom.


Hon menade i början av diskussionen att jag kunde hämta dom om jag ville ha dom. Men nä... det accepterar inte jag. Har man lånat får man återlämna. Det skrev jag. Det är inte så att jag ber folk komma å hämta saker hos oss som vi lånat av dom.


Till saken bör nämnas att vi inte längre är vänner p.g.a omständigheter jag inte vill skriva här. Men kort kan sägas att hon tycker jag är en stor idiot. Visst, kan så vara (OM det är likamed att dra sig undan istället för att vara ärlig och säga att man inte vill umgås, nu vet hon det dock), men trots det kräver jag att få tebax mina kläder.


Idag drog jag det så långt att om hon inte återlämnar de idag, så ser jag det som stöld och har helt torrt på fötterna att göra en polisanmälan om jag vill.


Svaret blev att hon är bortrest så vill jag anmäla var det bara att göra det.


Någon som förstår?! Hur tänker hon? Är jag ute å cyklar eller? Ska jag skita i kläderna, se dom som förlorade? Ska jag gå dit å hämta dom så saken är ur världen? Är dock lite för envis/stolt för det. Hmmmm, hjälp mig!


Nåja, nog om det...


Snart får jag gå hem. Då blir det direkt å hämta älskade prinsessan. När hon är borta såhär tänker jag ofta på henne. Men tycker samtidigt att det andrum jag får är innerligt skönt (usel mamma??). Fast som nu, timmen innan, då blir jag pirrig och längtar jättemycket efter hennes små armar om mig.


I morgon ska hon följa med mig till jobbet. En till tjej här ska ta med sin dotter. De är jämngamla, så det blir kul för dom.


När jag hämtat henne bär det av hem för att SOOOOOVA. Blev ingen tupplur på lunchen, så nu börjar jag bli lätt mosig.


Önskar en fortsatt fin onsdag!


p.s Gillar ni min Nyårs-fina blogg?

 
 
Carina

Carina

29 december 2010 18:20

Det finns många rötägg i detta avlånga land.
Förstår att du vill ha tebax dina kläder.
Men frågan är hur du ska gå till väga?
Jag hade nog åkt dit och bankat på dörren.

Jätte snygg Nyårsblogg du gjort.Pysslig du är.

Kramis

http://carinasviktminskning.bloggplatsen.se

Annci Hultström

29 december 2010 19:39

Mmmm... har tänkt tanken. Men nä. Det känns som att hon slipper för lätt undan då. Tål att tänkas med på.

Tack, pyssel är min grej :-)

Stor kram

 
Marie-Louise

Marie-Louise

29 december 2010 20:52

Ja du jag har varit i en liknande sits fast angående böcker, ganska dyra böcker och böcker som har ett känslovärde för mig. Jag har tyvärr inte orkat dra det så långt som till en anmälan utan efter mycket tjat och annat så har jag låtit det vara. Det ångrar jag idag men nu är det ingen idé ens att ta upp diskussionen igen, vi har inte hörts på säkert 4 år :( Jag var t.om iväg till hennes jobb för hon sa att det var där hon hade böckerna men när jag kom dit så var dom visst inte där och hon visste inte vart de var. Jag bad henne då köpa nya böcker till mig, men det hände inget. Förutom att hon tog bort mig från FB och stay friends ;) Vad är det med människor. När man lånar något så lämnar väl tillbaka det i samma skick, helt och rent, och i annat fall om något försvunnit eller gått sönder så ersätter man väl sakerna....

http://madredetres.blogg.se

Annci Hultström

30 december 2010 08:23

I vårt fall började det med bottagning från FB. Jag skrev att jag fattade vinken och att jag nu förväntade mig att få tebax kläderna...

Ja, som sagt... hur är vissa skapta?!

Ha en skön torsdag!

 
Carina

Carina

29 december 2010 22:35

Jag menade inte att hon ska komma undan.Polis anmälan är jätte bra,men kläderna ska du ha tillbaks helt klart.
Kramis

http://carinasviktminskning.bloggplatsen.se

Annci Hultström

30 december 2010 08:24

Hmmmmm... jag skrev till henne att om hon återlämnar kläderna senast måndag (hon är bortrest nu) så gör jag ingen anmälan. Men har jag inte fått dom då så gör jag det tveklöst.

Ha den bästa av torsdagar!

Kramar!

 
Ingen bild

Soffan

30 december 2010 09:28

Ja, du vet ju min inställning *aldrig ge sig*
men viktigt att vara försiktig i aggerandet och uttalanden =) Du vet vad jag menar! Kramar

Annci Hultström

30 december 2010 10:08

Japp, jag vet vad du menar. Därför kollar jag med orator-proffs först ;-).

Kramar!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards