Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Ljuvliga måndag!!

Av Annci Hultström - 18 april 2011 14:00

Vilket väder! Jag blir helt lyrisk. +13 kl. 7 på morgonen. Mmmmm...


Nu är bilen f.ö inlämnad för att få sommardäck. Skulle ju lämnat den i fredags, men då var den ju som bekant hos doktorn. Appropå det så ringde jag Mekonomen idag. De sa att de har 3 år på reservdelarna och ibland ända upp till 3 år på jobbet. Hon sa åxå att om de inte är medgörliga skulle jag ringa igen så skulle de dra det vidare. Så hopp finnes om att pengarna återvänder till oss.


Vad skönt det var att lägga sig nyduschad i en renbäddad säng igår. Som grädde på moset hade fönstret stått vidöppet hela dagen, så det var svaaaalt. Lade mig på spiken och somnade omgående. Vaknade 1,5 timme senare och lossade den från ryggen. Därefter somnade jag om igen och vaknade strax innan klockan ringde. Men jag kände mig inte utvilad, tråkigt nog. Var helt svullen runt ögonen och trött, så trött. Nu när lunchen är äten och själen fått vila sig i solen en stund så känns det aningen bättre. Har dock boostat med en kaffe + huvudvärkstablett. Ska förresten till läkaren i morgonkväll. Har fortfarande skum tryckande huvudvärk och vänster öra känns skumt. Lika bra att kolla upp det. Och med min tur är det säkert nå´t... Negativ? Jag? Nä, inte då... har ju haft min friskaste vinter i mannaminne så varför skulle jag känna så?!   


Fick ett påskkort från min chef idag. Där stod att Adecco valt att, istället för påskägg, ge kycklingar till kvinnor i Malawi genom Action Aid istället. Det tycker jag är riktigt bra. Godis får vi i överflöd ändå... utöver all annan överflöd vi lever i. Så att hjälpa är bra. Bättre än något annat.


Igår tog vi bort stödhjulen på W´s cykel, men satte på en sån "hålla-i"-pinne istället. Sedan skulle det provcyklas och oj vad jag sprang. Stundvis kunde jag släppa pinnen i typ 15 meter. Men det gick rätt vingligt. Man märker att hon "hängt" mycket och med det förlitat sig på stödisarna. Men sa man åt henne att sitta rakt i ryggen och titta långt fram så gick det bättre. Så innan sommaren är slut ska det nog gå bra.


På lunchen ringde jag f.ö till banken åxå. Med blancolån alt. handpenningslån till handpenningen skulle kostnaden gå upp c:a 2300:-/månad, i 12 år. Förvisso är det då ett annuitetslån, så kostnaden minskar ju hela tiden. Det skulle ge en totalkostnad på c:a 9000kr/månad inkl. allt (vatten, värme, tv, försäkring, el, fast avgift, parkering m.m.) = samma som vi kommer hamna på med nya hyran. Hmmmm... svårt detta. För i det läget betalar vi fortfarande inte till oss själva på det sättet, eftersom detta bara är rent fasta avgifter och ingen amortering. Eller jo, lite på blancolånet... men inget i det stora hela. Önskar att något bara kändes självklart.


Nej, nu ska jag ta ut lite statistik och sedan fixa lite annat småpyssel. Men vi hörs senare.

 
 
Hanna

Hanna

18 april 2011 14:11

Åh nu får jag dåligt samvete. Måste också fixa bilen nu. Helst igår.

http://hotell-trelleborg.se

Annci Hultström

18 april 2011 14:17

Hahahaha... helst igår. Den var bra!

Ja, ibland skulle man verkligen behöva ha en "skruva-tillbaks-tiden"-funktion på livet. Men det bästa vore kanske om man hade ett begränsat antal "skruva-tillbaks-tillfällen" att nyttja... annars är risken att man skulle skruva tillbaks titt som tätt och inte lära av sina misstag.

Lycka till med bilen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards