Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under maj 2011

Av Annci Hultström - 12 maj 2011 06:41

... och 47 minuter kvar till take-off. Behöver jag säga att jag längtar? Men innan det återstår en sista arbetsdag och en kväll med familjen. Vi ska äta ute idag. Och kramar. W är lite ledsen faktiskt. Hon frågar om jag kommer sakna henne... klart jag kommer. Min lilla älskling. Nej, nu ska jag jala på med morgonbestyren. Hörs sen. Ha en fin dag!

Av Annci Hultström - 11 maj 2011 20:45

Idag fyller finaste Soffan år. Grattis vännen! Hoppas du fick en fin dag, trots tråkig matshopping.


Vi firade födelsedagsbarnet i alla hast (tog de påväg ut genom ytterdörren) med en flaska rosé-bubbel och en ampel. Med blomma såklart.


Efter det bar det av hem för pannkaksstekning, middag och nattning. Det racet avslöstes med div. sysslor. Så nu ser min "att-göra-lista" ut såhär:

  • Packa
  • Färga bryn/fransar (ska jag göra nu)
  • Fila fötterna (är aningen vintertrötta)
  • Fixa den trasiga brallan (ska jag göra nu)
  • Åka till apoteket

Som synes är det inte mycket kvar nu. Packa bara. Eller "bara" är en lätt underdrift. F*n vad grejor som ska med. Det kommer helt klart vara den största packning jag någonsin rest med. Alla träningskläder som ska med. Skor i mängder. Ja, det blir intressant detta. Men som tur är ska jag bara dra väskan korta sträckor. Så det ska nog gå bra.


Nu ska jag fortsätta, så inte allt blir kvar tills i morgon. Då vill jag rå om min familj så mycket det bara går.


Önskar en fortsatt bra kväll och sov gott när det väl är dags!



Av Annci Hultström - 11 maj 2011 05:27

...klockan är sj... nä, 05.28 är den ju. Nu. När jag vaknade då var den bara 03.55 Har omöjligt kunnat somna om. Mycket i huvudet. Blä. Önskar en bra dag.

Av Annci Hultström - 10 maj 2011 21:15

... har jag fått göra på min "att-göra-lista". Det känns bra. Det som återstår nu är:

  • Packa
  • Färga bryn/fransar (ska jag göra nu)
  • Fila fötterna (är aningen vintertrötta)
  • Fixa den trasiga brallan (ska jag göra nu)
  • Åka till apoteket

Ja, det var väl det. Inte alltför stressigt. Ligger bra i fas.


När jag kom idag möttes jag av barnsång. W hade en kompis här och de bjöd på konsert. Sen åt kompisen (Nova) här åxå och sen lekte de lite till. Efter det somnade W nyduschad och ovaggad. Själv har jag bakat 96 mini cupcakes. Så jobbfikat i morgon är klart. Hoppas de blir goda bara :-).


Nej, nu - åter till listan. Önskar en god natt. Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 10 maj 2011 15:15

Läste dessa ord, skrivna av komikern Red Skelton. De är så sanningsenliga:


I live by this credo:

Have a little laugh at life and look around you for happiness instead of sadness.

Laughter has always brought med out of unhappy situations.

Even in your darkest moment, you usually can find something to laugh about if you try hard enough.


Det finns nog många som skulle leva efter det. Då skulle världen bli en bättre plats.


På lunchen ringde jag till Kapp Ahl och kollade om de hade topparna i mindre, samt ett par hela byxor. Topparna fanns, men samtliga byxor hade någon reva. Så de skulle reklamera dom alla. Däremot lovade de mig ett bättre pris om jag kom ner. Det var ju snällt. Och eftersom jag gillade dom och mitt par bara hade en liten reva så tänkte jag att jag kanske kan limma på (med textillim) en bit tyg på insidan så håller de sig garanterat. Så så får det bli.


Här är topparna f.ö

   


Och här är byxorna:

 


Funderar på att köpa dom i blått åxå:

 


Plus en annan topp åxå. Färg är dock oklar. Tror vit. Eller röd. Eller blå. Ååååhhh, svårt. Vad tycker ni?

     


Eller ska jag ta den där "över-ena-axeln"-toppen i annan färg åxå månne? Gillade den massor. Eller kanske en av den ÅXÅ? Hmmm...


Nu är det bara en dryg timme kvar. Sen susar jag till centrum.


Önskar en härlig eftermiddag/kväll!



Av Annci Hultström - 10 maj 2011 11:00

... att det är högsommar. Vart tog våren vägen? Maj och juni har sprungit förbi mig. Jag är i chock. Nåväl, det är bara att gilla läget. Eller har jag fel? Ja... det har jag nog, för tittar jag i almanackan är det faktiskt den 10 maj idag. Men på termometern igår var det då högsommar, i allra högsta grad:

 

Heeeeeeeeeeeeeeeelt uuuuuuuuuuuuuuunderbart!! Är så glad. Njuter så. Mmmm...


Igår förresten, då blev det en sväng till centrum. Där köpte jag ett par vita byxor med trekvarts-längd, 2 toppar, en kofta och ett armband. Men faktiskt så blir det en sväng dit igen idag, för... koftan i mullvad har jag ångrat (hade inget att ha till kändes det som), byxorna i strl. 44 hade en reva, topparna i strl 40-42 är möjligen för stora (provade inte strl. 36-38, kändes för surreal - men det är kanske det som krävs nu?!). Som - gör om, gör rätt.


Efter den turen i centrum bar det av hem för lite småfix och därefter en afton i soffan, med idel bil-letning och annan surfning av värde.


Idag blir det, som sagt, åter till centrum och därefter hem för att laga en STOR sats köttfärssås. Måste ju underlätta lite för mig "icke-laga-mat":ande make när jag är borta. Curla? Japp... i det avseendet. Annars blir det bara skräpmat.


Ska kasta ihop ett antal minimuffins åxå. Och färga bryn & fransar. Och göra fotvård. Och börja packa lite (så man vet vad som ev. måste kompletteras eller tvättas). Och städa. Och... oj, oj... stressigt att ha semester. Som tur är har jag ytterligare 2 dagar (kvällar) på mig. Så jag kommer hinna.


Appropå resan. De ringde till Marre idag och meddelade att vårt hotell inte anses i tillräckligt gott skick. Är ju helt nybyggt och tydligen inte helt klart. Så de har flyttat oss till värsta rucklet. Se HÄR! Här är deras EGEN HEMSIDA. Usch, ser inte alls fram emot det   .


Nej, nu ska jag skriva lite instruktioner. Hörs senare. Ha en ljuvlig dag, ta vara på solen!

Av Annci Hultström - 9 maj 2011 15:45

Hej där!


Long time, no seen. Har helt enkelt tagit vara på tiden, när jag äntligen mådde bättre.


I lördags var vi bjudna på kalas, men fick tacka nej då vi skulle hälsa på min mor & far. Dock ringde mamma på lördagsmorgonen och berättade att hon fått springa på toa hela natten. Kanske magsjuka, kanske något annat. Men vi vågade inte chansa, så vi blev hemma. Istället bjöd vi in oss på kalaset igen istället. Så kl. 14 infann vi oss på lilla stora Tilduts 5-års kalas. Och där blev vi kvar även på middag (W bjöd in oss) och en bra bit in på kvällen. Trevligt som alltid!


Här de två vännerna:

    


Och här, värdparet som konstant ser knasiga ut på bild:

  


Framåt senkvällen gick de små fröknarna på ångorna och då bjöd de in till Bollywood-dans-uppvisning. Här ses W in action:


 

Måste ju bjussa på en film på mig själv åxå. Jag hoppar studsmatta för första gången i mitt liv. Har alltid tidigare ansett mig för tung, men jag blev övertygad om att mattan numera håller även för mig. Det var kul. Men det gjorde mig aningen kissnödig och lite åksjuk. Jag liksom småstudsade när jag klivit av mattan. Men det var det trots allt värt :-)


På söndagen åkte vi runt och kollade på ny bil. Då hade vi turen att stöta på ett jippo hos en av bilhandlarna. Ponnyridning och gratis hamburgare. Så det blev en bonus för W, som tyckte det var "sådär" att kolla på bilar. När vi tyckte oss ha kollat klart åkte vi till "Mulle Meck"-parken i Solna, där vi åt medhavd picnic. Sen lekte hon ett par timmar, med oss, för att sedan avsluta med fika innan avfärd hemåt. Hon somnade nyduschad och ovaggad vid 19:30.


Då kollade jag & H på en film. Såg inte klart den, så jag kan inte recensera den. Lovar att återkomma i ämnet.


Och idag har det alltså varit återkomst till jobbet. Skönt!!!!!!! Hoppas innerligt att jag inte är sjuk förrän nästa år nu. Håll tummarna för mig. Pliiiiis. Är så innerligt less på det här nu. Dagen har sprungit förbi, har haft fullt upp hela dagen. Först nu som det börjar lugna ner sig.


Hoppas hela veckan går i den takten... då blir det snabbare fredag. Dagen för avresa mot Kreta. Här ska vi f.ö bo: http://www.solresor.se/resa-till/grekland/kreta/chania/avra-imperial/. Nice! Frågan är bara hur jag som är en "luffar-bo" kommer klara av alla dessa stjärnor? Kommer jag skämma ut mig eller kan jag föra mig på en sån fin plats? Ja, det återstår att se.


Nej, nu ska jag göra ett par sista saker för att sedan gå hem. 35 minuter kvar. Då bär det av till centrum för att beställa brillor och handla lite. Hörs sen.
 

Av Annci Hultström - 7 maj 2011 00:23

En film värd att se. "Seven pounds" alltså. Den bästa på länge. Will Smith var helt outstanding. Suverän! Efter den bröt jag av med lite flugjakt. En fet och äcklig fluga hade nämligen letat sig in. Och med den surrandes i sovrummet hade det inte blitt så mycket sömn. Men nu är den i himlen (eller faktiskt nerspolad i toan) och vi kan sova gott. Det hoppas jag ni åxå gör. Dröm sött!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards