Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 13 juli 2011

Det känns extremt...

Av Annci Hultström - 13 juli 2011 08:45

... onödigt att vakna kl. 04:20 och inte kunna somna om. Det var vad jag gjorde i morse. Försökte räkna får, lägga mig nära H (då brukar jag somna) å en massa annat. Men nä. Jag förblev vaken. Kl 05:45 tröttnade jag och gick upp å strök. Kändes verkligen helt normalt att stryka vid den tiden. Hmmmm... Blir nog en tupplur på lunchen om jag känner mig själv rätt.


När jag var vaken i morse funderade jag på 1000 saker. 997 av dom orkar jag inte ta upp här, men de tre sista ska jag delge er.


  1. Hur f*n får man totalmörker i sovrummet? De gånger jag sover som absolut bäst är när jag är på landet eller åker Ålandsbåt. På dom ställena är det alltid bäckmörkt. Och svalt med för den delen.
  2. Bil. Vi har ju en Audi A4, men känner att vi vill ha en bil som är billigare att äga och köra. Tycker inte längre att det är värt att lägga så mycket på en bil. Framförallt nu när jag kör till jobbet. Bensinräkningarna på Audin är inte roliga. Inte försäkringen heller. Har kollat på Ford Focus, halvkombi. Snygg, billig i drift och inköp. Men naturligtvis inte lika gedigen. Kommer vi ångra oss? Eller väger det vi får mer i plånboken över? Kan man vänja sig?
  3. Var sjutton ska vi ställa tvättmaskinen och 3 garderober när de börjar renovera hos oss om c:a 4 veckor? Bor ju inte direkt i ett palats, så att bara peta in dom någonstans är inte den lättaste nöt att knäcka.

Ja, det funderade jag på. Känns nu i efterhand som att jag lika gärna kunde ha tänkt på det nu idag.


Ikväll tänkte jag & H gå på bio, men det går ingenting vi vill se. Så kanske blir det en sväng in till stan och strosa i Gamla stan, äta nåt å bara vara. Har inte bestämt ännu.


Nej, nu ska jag sätta fart och lägga mååååånga order. Men vi hörs senare igen. Ha det så bra tills dess!


 
 
Carina

Carina

13 juli 2011 10:26

Köp en svart heltäckande rullgardin.Dom är super bra och det blir verkligen MÖKT.Finns bla på Jysk.
Köp en AC elle fläkt till sovrummet eller ligg naken ;-)
Vill också ha en ny bil.Min skoda drar lite bensin 0,5 l/milen är billig i drift,men jag behöver en fyrhjulsdrift då jag kör i skogen under jakten.Men dom är ju så dyra.
Tokigt det är då man inte kan sova,vi kvinnor är duktiga på att tänka på onödiga saker,men för oss just då viktiga,när vi ska sova.
Hoppas du får en fin dag på jobbet och en mysig kväll med mannen.
Kramiz

http://carinasviktminskning.bloggplatsen.se

Annci Hultström

13 juli 2011 11:19

Har redan mörkläggande rullgardin. Och persienner. Men jag funderar starkt på att köpa ytterligare mörkläggande, vanliga, gardiner att hänga framför. För nu blir det små glipor där ljuset lik förbannat släpper in.

Fläkt har vi åxå. Och i princip naken är jag med. Har helt enkelt ett varmt sovrum. Kommer aldrig under +27 hur vi än vädrar och fläktar.

Vi har 4-hjulsdrift nu och det är en sak vi kommer få göra avkall på för att komma ner i pris. Tyvärr. Känns grymt tryggt på vintern.

Tack snälla. Hoppas det inte kommer regna bara. Då blir det väl mys i soffan istället. Kanske skulle passa bättre med tanke på min sovstatus ;-)

Kramar!

 
Ingen bild

Lotta

13 juli 2011 12:10

Jag håller på Ford såklart!!! :)
Fin och bra bil.....

Annci Hultström

13 juli 2011 12:56

Ja, vi har återkommit till den för andra gången nu... så nå´t måste den ju ha ;-)

 
Ingen bild

Totte

13 juli 2011 16:26

då återstår bara att spika för fönstret och köpa en ac... fläkten vevar bara runt samma luft som finns, den kyler inget.

själv gillar jag att sova utan nåt för föstret. Men här blir det lite för varmt eftersom vi har morgonsol. Vi har köpt en vit rullis för att fortfarande ha ljust men förgoppningsvis stänga ute solen lite.
nä, nu ska jag göra pankisar. :-)




Annci Hultström

13 juli 2011 21:27

Jo, jag vet att den mest vevar runt... men det ger ändå mer för välmåendet än inget... en a/c har vi funderat på. Men först ska vi se om det nya taket och förbättrade ventilationen gör nån skillnad (klart senare i höst).

Hoppas pannkisarna var goda. Prova kesoplättar vid tillfälle. Ännu godare.

Nu - mot sängen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards