Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Annci Hultström - 11 oktober 2011 21:56

... intåg som gör mig på hugget månne? Har ryat runt här hemma idag... är så trött på att saker får fötter. Men ännu värre är nästan de saker som fått en avsedd plats, men ALDRIG ligger där. Nä, vantar på köksbordet - trots att en korg är uppsatt för just det. Mössan på bänken i hallen - trots att en korg finns även för det. "Bygg-lampor" på hallgolvet - trots att det finns ett helt förråd för sånt. Ja, ni förstår. Less på slarvers helt enkelt. Får se om det hjälper nu efter min predikan.


Jag hittade allt jag skulle på min shoppingrunda. Tror bestämt att jag slog hastighetsrekord åxå. 45 minuter tog det bara, så jag var snart hemma igen.


Efter middag, barn-duschande, plockande o.s.v så är det nu dags att krypa till kojs. Tidigare var det sagt och så blir det.


Men först  - några bilder.


Mina nybakta scones:

 


Det färdigdukade frukostbordet:

 


Ja, det var inte mer än så... trodde jag fotat mer, men nä...


Förresten, vet ni vad? Idag lyckades jag lägga ut alla mina bokstäver i ett svep på Wordfeud. Första draget. Ordet var SOCIALA och det gav 74 poäng. Det gjorde mig glad. Men jag har lång väg kvar till de där 300-poängsorden.


Nej, nu - sängen. God natt och sov gott!!


p.s Jag har inte varit hos käftis... det var en vit lögn. Man får ta till sånna ibland. Faktiskt. Men hursom - jag borde gå till käftis. För det var ingen lögn att det var länge sen. Närmare bestämt 2 år och 4 månader sedan. Hmmm...

Av Annci Hultström - 11 oktober 2011 09:36

... solig morgon gör helt klart dagens trötthet lättare att hantera.


Ja, jag är trött idag med. Skrev ju att jag skulle lägga mig redan vid 22-tiden... men nä... det dröjde ända till 23:20. Detta "tack vare" nå´t strul med kopplingen mellan bloggen och FB. Det bara vägrar lägga sig på FB, trots att kopplingen är gjord som den ska. Då blev jag envis och skulle bara lösa det. Men nä, jag fick se mig besegrad. Slutade med att jag skickade en felanmälan. Får se om det hjälper.


Idag jobbar H hemifrån. Han låter som en kråka. Eller värre faktiskt. Började som halsont i förra veckan och nu har han hosta och är sååå hes. Det passade rätt bra, för jag måste ut på shoppingtur (ja, igen) idag. Så då hämtar han W så jag kan åka direkt efter jobbet. Stinsen blir det. Gillar det centrumet.


I morgon har jag bokat instruktion på gymmet. Hade ju det en gång förr, men då visade han bara kettlebells. Nu vill jag se hela gymmet. Så kl. 17:30 ska jag vara där. Jag måste verkligen få en starkare kropp. Känner att den legat i vila på tok för länge. Som mina, en gång avskurna (kejsarsnittet), nedre magmuskler. De är ett skämt. Iofs börjar de bli bättre, men det är låååång väg kvar. Så med rätt verktyg ska det nog bli ordning på dom åxå.


Nä, nu - fakturor. Sen ska jag bita tag i saker som är bra om det är avklarat när min efterträdare börjar. Vi hörs. Ha en fin dag!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards