Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Annci Hultström - 18 oktober 2011 16:00

... eller känns det månne lite bättre nu än tidigare idag? Jag hoppas det går åt rätt håll. Ni kan väl hålla tummarna för det? Orkar inte med tanken på att ev. behöva avboka resan i helgen. Så, nä - det blir inget av med det.


Efter Wilma-hämtning blir det som vanligt middagsproduktion. Det vankas lax med kall sås (gräddfil, tandooripasta, mangochutney) och ris. GOTT så in i bängen. Efter det blir det tveklöst soffläge. Tänker vila varenda möjlig minut den här veckan.


Förresten, svensk som jag är så måste jag ju nämna dagens väder. Jösses, vilket äkta höstväder. Det ösregnar och blåser halv storm här i Spånga. Inget vidare alls. Då är det tur att man får vara inne.


Appropå vädret - hörde på radion att tågen strular lite p.g.a lövhalka. Tänk att det är samma problem varje år. Att de aldrig lär sig att hösten faktiskt återkommer. År efter år. Precis som vintern, med sin snö. Hmmm...


Och det HÄR. Ganna, 91 år. Det var väl en faslig tur att de ändrade sig. Iofs har de bara skjutit upp det, men det är ju bara att hoppas att de ändrar sig helt. För stackars tant... har ingen där och är sjuk. Usch... det finns många andra att utvisa istället enligt mitt tycke.


Nej, dags att plocka ihop för dagen. Hörs senare igen.



Av Annci Hultström - 18 oktober 2011 10:45

Hej världen!


I morse, när jag vaknade, möttes jag av något mindre trevligt. Snuvan from hell hade tagit över mitt huvud fullständigt. Så pass att det inte längre fick plats inne i huvudet, utan det hade börjat tränga ut och låg i drivor utmed kinden. Ja, jag vet... riktigt äckligt. Men den bistra sanningen.


Så nu sitter jag här och snyter... å snyter. Näsdropparna kommer vara min bästa vän idag. Om jag borde vara hemma? Nä, alltså... jag mår inte speciellt dåligt i övrigt. Är bara kron-snuvig. Eller ok, lite seg känner jag mig möjligen - men inte "sängliggandesjuk". Och jag hoppas det inte blir värre än såhär.


Jag har sånt huvudbry när det gäller resan... Vart ska vi åka? Jag googlar ihjäl mig snart... blä... Och inte går det att boka bara en natt heller på Lipe. De flesta har minst två nätter och ingen återbetalning. Kanske helt enkelt struntar i Lipe ändå och åker till Koh Muk, Koh Kradan och Koh Taratou. Hursom så ska beslut vara fattat innan helgen.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards