Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 8 juni 2011

Av Annci Hultström - 8 juni 2011 21:45

... det blev sol till kl. 16.30 Tur det, annars hade jag kanske stenats av mina kollegor ;-).


BTW - jag blev som en fjortis påväg till jobbet i morse. På radion spelades nämligen "Om sanningen ska fram" med Eric Amarillo. Har hört den förr, men aldrig i bilen. Och oj, vilken bra billåt det var. Höjde volymen rejält och kände för att dra ner rutorna. Men där stoppade jag mig själv... kändes lite för fjortis. Fick räcka med att poppa järnet inne i bilen. Har ni inte hört den, lyssna här:


Ok, jag kan hålla med om att texten har lite att önska... men gunget i låten är så skönt. Ska ha den som springlåt tänkte jag. Känns som det skulle funka klockers för den gör mig glad.


Nu är glasögonen fixade. Återstår att prova dom en längre stund för att se om det blev bra. Efter det blev det lite matshopping och sen pizza. Japp. Fick bli så idag. En tredjedel får jag i mig, sen är det fullt.


Har även städat en massa. Återstår bara att dammsuga nu. Det gör jag i morgon, eller möjligen på lördagmorgon. Nu orkar jag inte. Måste sova. Och det ska jag göra NU. Sov gott och dröm sött!


Av Annci Hultström - 8 juni 2011 16:52

... varför det varit så lugnt på jobbet. Alla... eller åtminstone hälften... av Sveriges bilar har roat sig med att cirkulera runt i Lunda industriområde i väntan på att jag skulle sluta. För då hade de nämligen gjort upp om att samlas utanför mitt jobb och därifrån krypköra samma väg som mig. Japp, så måste det vara. För JÄVLAR vilka köer. Brukar normalt ha hunnit ut på E4:an vid Sollentuna nu (kl 16.52) Suckar därför djupt just nu.

Av Annci Hultström - 8 juni 2011 14:00

Lever Sverige idag tro? Det är nämligen sjukt lugnt på jobbet. Är det för studenten kanske? Då brukar ju landet stanna.


Det har regnat till och från här i Spånga idag. Bra det med tanke på torra gräsmattor. Dock börjar det klarna upp igen, så kanske får jag rätt när jag lovat folk här att det blir fint till kl. 16:30 igen?!


När jag åker hem idag måste jag åka inom optikern. Får så ont av mina nya glasögon. De sitter lite snett, så ena sidan på näsan blir helt mosad och bakom ena örat trycker det som attans. Hoppas de kan rätta till det. Annars är risken stor att jag inte kommer använda dom och det vore ju synd, märker ju att de funkar. Faktiskt.


Efter det blir det till att åka hem å äta middag och sedan ge mig på städningen igen. Hann inte klart igår. Eller... eh... om sanningen ska fram så orkade jag inte. Stack ut och sprang istället och efter det var klockan för mycket. Men, det är ju en dag i dag med.


Fick hem en reklambroschyr för Borås djurpark (tror jag det var) en dag. Se här, har ni någonsin sett något sötare? Hade kunnat ge en hel del för att hålla en sån skönhet i famnen en gång.

    


Den här var inte fullt lika söt.


Världens största mygga som försökte sticka mig. Hmmmm... visst är det bra att fåglarna får äta de små jäv****a, men vad f*n - kan de inte sticka någon annan? Typ en gris eller nåt? Är ju bara så jobbigt.


W blir så nedrans stucken. Hon var ju på landet i helgen och ser numera ut som hon haft vattkoppor. Helt prickig. Och stora är dom, betten. Som en 50-öring i omkrets och rodnad/svullnad runt det. H får likadant, men han kan ju ta allergitabletter. Då blir det bättre. Det kan man ju dock inte ge till barn under 30 kg (under 12 år) utan läkares inrådan. Bara tavegyl. Men de är ju receptbelagda, så det får kanske bli ett besök till läkaren helt enkelt. För det är synd om henne. Lill-snorpan.


Nä, nu ska jag sammanställa en massa taxibeställningar inför ett stort event här nästa vecka. Det får mig kanske att glömma att jag är godissugen. Mycket godissugen t.o.m Jobbigt.


Hörs ikväll. Tills dess - ha det bäst!


Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards