Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 28 juni 2011

Av Annci Hultström - 28 juni 2011 21:00

När jag hämtat W älgade vi hem. Kollade posten. Mina 10 vunna trisslotter hade kommit (wwiieee). Sen bytte jag om (svalare kläder behövdes tveklöst) och vi inväntade H. Så fort han kom cyklade vi ner till centrum. För vet ni vad? Min klänning hade kommit. Sen cyklade vi vidare till Tiger där vi njöt en thaimiddag.


Efter det cyklade vi hem igen. 5 km blev det och W cyklade HELA vägen. Så duktig. Räknar det f.ö som dagens motion.


När hon var nattad kastade jag mig ner i soffan och där sitter jag ännu. Det är ju för bövelen "Allsång på Skansen". Går inte att missa. Underbart och en mer än tillåten sommarkänsla uppfyller hela mig. Och Måns - ja, han skötte det überbra.


Så sammanfattat jag bara säga: Vilken dag!

  • 10 trisslotter i lådan (om det är vinst återstår att se)
  • Thaimat
  • Cykeltur
  • Grym värme
  • Allsång på Skansen, med Septembers coola uppenbarelse och Helen Sjöholms underbara och tårframkallande röst.
  • Klänningen, med stor K. Här - en försmak (tänk den med en cool frisyr, schysst smink och tidsenliga skor):


Den satt f.ö som handen i handsken. Helt perfekt. 


Nu återstår bara att hänga en tvätt, sitta ute en liiiiiten stund och sen blir det sängen. För av någon anledning tycks jag lida brist på sömn efter helgen.


Så - God Natt!!!!

Av Annci Hultström - 28 juni 2011 16:17

... att vara galet varmt ute. Stämmer det månne? Har ju inte satt min fot ute, sen jag kom in i morse så jag har ju ingen aning. Men jag ut vibrerar det av värme. Härligt!!!!!!!!!


Ha en fortsatt bra kväll!

Av Annci Hultström - 28 juni 2011 13:00

Sådär ja... då är dagens alla sysslor klara. Och lunchen uppäten. Vad ska jag göra nu då? Är väldigt lugnt. Men det behövde jag kanske inte tillägga?!


Det är tisdag. En väldigt varm sådan. +34 grader visar min termometer just nu. Men trots det fryser jag. Så vår A/C funkar ju i alla fall. Det gjorde den inte förra sommaren. Bättre såhär. För att ta på en kofta/sjal är aningen enklare/bekvämare än att sitta här i bara mässingen. Tror inte det skulle falla så väl ut.


Älskar de här varma dagarna. Det är underbart, för dagarna blir sååå mycket längre. Man nyttjar tiden på ett helt annat sätt. Lovely! Som ikväll... då blir det en sittning ute tills det svalnat, sen blir det löprunda (tis, tors & sön) och säkert en lite sittning igen efter duschen. Ska sätta igång och plöja böcker har jag tänkt.


Förresten - igår kväll var det en mycket glad och nöjd minimänniska som lade sig för att sova. Varför? Jo, jag fick nämligen ett samtal på mobilen igår, ett Väsbynummer. Först trodde jag det var dagis och fick hjärtat i halsgropen. Men nä, det var ridskolan som hon stod anmäld till sedan 1 år tillbaks. Nu fanns det plats för henne. Hon blev såååå gald när hon fick veta det. Så den 28 augusti kl. 14-15 är första tillfället. Nice!


Här kommer några bilder till från helgen. De droppar in allteftersom objekten godkänner att jag lägger ut ;-).


Herr & Fru höjer d.y vid lunchen:

 


Linda & Wilma dansar runt stången:

 


Markus tittar på...

 


...mamma Linda som kör bilen:

 


5-åringarna:

 


20-plussarna... eh... jo, just det... det stämmer... 20-plussare:

 


Alma kör oss hem...

 


...med hjälp av Vilgot...

 


... Wilma & Johan:

 


Ja, det var det. Får se om det droppar in några fler.


Nä, nu ska jag dricka lite kaffe och se om jag vaknar till. Hörs kanske senare ikväll. Annars i morgon. Ha en underbar dag!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards