Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Long time...

Av Annci Hultström - 22 februari 2012 21:15

... no heard. Eller typ written. Har helt enkelt inte haft tid/lust, för jag har haft fina kära vänner här. De kom tillslut. Men det var bök in i det sista. Tar det från början.

Konsultfesten

Det blev min konsult som vann. Yeeaaaa!!! Stor grattis till dig. Igen   . Men vill ni veta en hemlist. Jag visste det redan (jag som skrev vinstomdömet), men det kunde jag ju inte skriva här då jag vet att hon läser min blogg.

Konfrenciern med de snygga armarna var f.ö Peter Siepen. Hade hade pratat en del om hälsa och sedan Dj:at på ett mycket bra sätt. Ös hade det varit. Hmmmm... nåväl, det kommer fler tillfällen.

Lördag

Ägnade dagen åt att plocka lite hemma och städa lite. Men jösses vad jobbigt det var... var tvungen att vila mellan varven. Hade kontakt med Norge åxå. Vi beslutade att de skulle komma som bestämt.

Söndag

Handlade mat för dagarna med besök och plockade det sista hemma. När de sedan kom vid 16-tiden var allt i ordning på ett skönt sätt, så vi kunde bara mysa. Åt mat, drack vin, åt ostar, drack vin. Och PRATADE.

H kom f.ö hem från sin kick-off åxå. Han hade haft det bra, men insåg att han blir äldre han med... orkade inte hålla samma tempo som "i-soffan-dansarna" med HB-dunken...

Måndag

Hade jouren på morgonen. Lade mig en stund igen. Gjorde frukost åt hela kompaniet. Sen gick vi med barnen till pulkabacken en stund. Jag satt placerad på en snowracer hela tiden då orken att kuta backe upp och backe ner inte fanns där. Alls. Men det var ok att titta på åxå. I solen. Härligt!

Efter det grillade vi korv ute som vi åt i bröd och lomper (ett norskt, runt, platt, potatisbröd). GOTT!

På kvällen var jag på ett möte. Har anmält oss till en ABC-studie och första infomötet var då. Ville inte missa det. Efter det bar det av hem för att äta, prata å prata.

Tisdag

Var in till stan på ett möte och åkte sedan ut till Djurgården. Efter att jag mött upp make, barn å gäster gick vi till Junibacken. Underbart ställe! Sagotåget, med Astrid´s underbara berättarröst skulle jag kunna åka gång på gång. Mmmm...

Från stan tog jag och Torhild egen bil för att ta en shoppingtur påväg hem. Det blev Stinsen. Jag handlade inget speciellt... lite påskpyssel på Panduro bara. Torhild handlade lite mer... finns ju en hel del som är billigare här än i Norge, så hon ville passa på.

När vi kom hem åt vi middag och sen chokladtårta. Kvällen avslutades med film.

Onsdag - idag

Vaknade tidigt. Var ju faktiskt vardag med jobb/skola igen. Efter att lämnat W i skolan sa jag adjö till våra kära vänner och begav mig till bussen. Men sedär tog det stopp. All busstrafik i hela Väsby inställd pga av halka. Så jag halkade hem och hämtade bilen. Körde först till Väsby station för att parkera och ta tåget - fullt. Nästa anhalt blev Rotebro - fullt. Slutligen hamnade jag på en betalparkering i Norrviken. Därifrån tog jag tåget och var på jobbet vid 10:40. Wow! Där har det sedan varit FULLT ös. Mycket att ta i kapp när jag varit borta så länge.

När jag kom hem hade våra underbara vänner återställt ALLT i hemmet. Tagit bort extrasängar, bäddat ur, slängt sopor o.s.v. Så tacksamma!!!

Nu ska jag lägga mig, har jouren i morgon. Så jag önskar en god natt. Sov gott och dröm sött!

ps. Fina B - jag mår bra... hörde att du frågat om det hänt mig något... du är för go