Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 10 april 2013

Av Annci Hultström - 10 april 2013 23:07

... blev i princip som tänkt. Middagen blev dock ute. På Tiger. Med ett glas rött. Nu är hemmet i ordning, väskan packad och sängen bäddad. Kvar är tvagningen och den blir nu.

Jag har hunnit med några tårar åxå. För som sagt, det ÄR en stor operation så saker kan hända. Nu är det ju microliten risk... men ändå... Det fick mig att önska att H följer med i morgon. Skulle vara stursk och åka buss annars... men nä, vill ha honom med.

Nä, hörrni. Nu, dusch.

Sov gott och dröm sött. Det ska jag. Hoppas jag.

Av Annci Hultström - 10 april 2013 16:16

... ligger jag (förhoppningsvis) på uppvaket, omkring 2 kg lättare och antagligen rätt öm. 24 timmar. Det är ju ingenting. Helt sjukt. När jag tänker på det blir jag gråtmild. Det är mycket känslor i omlopp...

Innan jag gick från jobbet fick jag fyra böcker i present. Och en massa kramar och lycka till. Då blev det än mer verkligt.

Böckerna bytte jag f.ö merparten av, 3 av de 4. Inte för att jag är otacksam... men en av de hade jag redan, så när jag gick där och letade en ersättare såg jag flera böcker jag läst om och tänkt köpa. Så då bytte jag faktiskt ytterligare 2 av dom jag fick. För en var på över 1000 sidor och sådan tegelstenar ger mig prestationsångest... typ. Den andra var en deckare och det är inte riktigt my cup of tea. Nu känner jag mig dock nöjd med mina val och ser fram emot att plöja igenom dom.

Nu sitter jag på bussen påväg hem. Väl där ska jag hämta den lilla människan, laga mat, fixa det sista i hemmet, myyyysa järnet, packa en liten väska, duscha pest-duschen och bädda rent. Ja, så vips kommer det vara torsdag!

Önskar er en toppenkväll, var ni än är och vad ni än gör!

Av Annci Hultström - 10 april 2013 05:12

... "tupp-väckningen", på ett tag, avklarad. Från i morgon har Totte (Patricia) lovat att ta över och det känns tryggt. Tack vännen!!

Holy mother of God vad trött jag är idag. Jag till å med vaknade av klockan. Ligger så grymt back på sömnen. Men i morgon får jag en liten sovmorgon i alla fall. För jag behöver inte åka förrän vid 9-tiden.

Innan det (och ikväll) blir det en redig tvagning med Descutan. Det blir en ny upplevelse, för det var inget jag behövde göra inför förra open. Efter varje vända måste jag torka mig med en ny handduk, sova i rena sängkläder, ta rena kläder på mig... Herregud, känns som jag är pestsmittad. Iofs gör jag gärna allt för att minimera risken för infektion, så jag ska väl inte klaga.

Nu sitter jag på bussen (natt-ditot) påväg till jobbet. Kände att jag måste göra jouren på kontoret idag, för att hinna så mycket som möjligt. För de timmarna jag får, ENSAM, på morgonen är grymma ur arbetsro-synpunkt. Nu ligger jag iofs väldigt bra till, men jag ska ha upplärning idag (en tjej som ska hjälpa oss lite när jag är borta) och kommer inte kunna göra så mycket efter kl 10. Typ. Och sen ska jag äta lunch med en konsult åxå. Och gå kl 15 (inte en minut senare idag). Så ni märker, morgonen behövs idag.

Ha en riktigt bra dag nu. Vi hörs senare!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards