Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 27 april 2013

Av Annci Hultström - 27 april 2013 21:37

... och husguden till sällskap ikväll. Ja, Lassgård alltså. På film. Inte irl tyvärr. Det hade ju verkligen varit en höjdar-lördag. Fast då önskar jag att det inträffat när jag varit i lite bättre form och att jag kunnat ha något annat på mig än helgkostymen (mjukisbyxor och fleecejacka). Så på film blir bra så länge.

Filmen, förresten, heter "Den man älskar". Har inte sett så mycket än, så det blir ingen recension. Än.

Vi var ju till centrum. Jag fick byta gördeln till en mindre (sitter med båda på mig nu... googlande nämligen fram att det är bra att ha mycket tryck på om man tror sig ha fått vätska i buken... att man får syrebrist var visst inte lika viktigt). Sen köpte jag ett linne på Stadsmissionen och ett par gördeltrosor till på Lindex. W köpte present (en tröja och ett armband), ett armband till sig själv och en bikini. H köpte batterier, löparkläder och en blue ray-film. Tänk, det blev nåt till alla :-).

När det var avklarat åt vi lunch och handlade lite mat. Väl hemma var jag helt slut och intog, omgående, soffläge. Och där har jag blivit kvar. Har bara rest mig för att hjälpa W göra sig klar för kalaset, värma mat och gå på toa.

Nu är hon hemma igen. Nöjd, glad och trött. Mycket trött. Hoppas hon sover längre än till kl 7 i morgon.

Nu behöver jag gå på toa. Frågan är bara om jag kommer upp ur soffan. Dels är röven jävligt tung, men sen gör två gördlar mig inte direkt smidig...

Ha en fortsatt bra afton. Och sov gott, när det väl är dags.

Av Annci Hultström - 27 april 2013 08:04

... glömde säga att jag har en grövre variant av en "bad hair-day" idag. Tror ni det går att tämja?

Av Annci Hultström - 27 april 2013 07:58

... och gör en plastikoperation för att bli lite snyggare i kroppen (men främst, såklart, för att slippa den jobbiga bh-lösa jättetutten som är i vägen typ jämt) och vad händer? Jo, midjemåttet ökar med 10 (!!) cm. Det tyder ju åxå på en ganska stor svullnad.

Ett sånt midjemått har jag inte haft sedan sommaren 2010... på alltså snart 3 år av de snart 3,5 jag varit opad.

Om det tycker jag FAAAAAN åxå!!!

Nu har jag varit vaken en dryg timme, så det är kanske dags att gå upp och möta dagen.

Dagen ja... Den ska bestå i ett besök till centrum. Vi måste handla ett par saker och jag ska byta min gördel. Igen. Har ju en jag inte använt ännu som jag tänkte byta till en mindre. För den jag har har gett med sig rätt mycket märker jag, så det är lika bra.

Sedan ska W handla en present. Hon ska nämligen på kalas idag. Disco-kalas. Det är en tjej i 3:an, som hon brukar leka med, som bjudit henne. Hon ser fram emot det massor. Vi ska hitta någon tuff disco-outfit åxå.

Det är väl det jag gör idag, förutom att vila.

Vad förlustar ni er med då?

Av Annci Hultström - 27 april 2013 00:20

... får jag ont, ont, ont. Klarar mig helt enkelt utan gördeln. Det skär som knivar och brinner som eld i magen. Men mest på vänster sida, från naveln och ut. Just där är jag svullen som bara den och stenhård. Så jag börjar fundera på om det är vätska i buken. Det händer för jättemånga (oavsett drän eller ej) som gjort den här open. Anser läkaren att det är orsaken så tappar de ut det med hjälp av en nål...

Fortsätter det såhär får jag ringa nästa vecka, för detta funkar inte. Det spänner, drar och gör mer ont än vad jag tror är normalt. Och huvudvärken släpper heller inte, så sammanfattat kan man säga att mitt tillstånd just nu är BAJS!!!

Förhoppningsvis blir det bättre med sömn, så mot sängen... men först ska ni få tejplösa bilder på magen. Där ser ni hur svullet det är på sidorna, främst vänster.

Sov gott och dröm sött!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards