Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2009

Ytterligare ett steg närmare

Av Annci Hultström - 1 oktober 2009 12:15

Idag har jag gjort urea-test. Det är test som mäter om man har några bakterier i magen som kan orsaka magsår. De kan finnas där jämt, men ligga latent och vänta på ett magsår dom de kan sätta tänderna i. Och som opererad sen så är det omöjligt att gastroskopera den del av tarmen och magsäcken som är bortkopplade. Så därför kollas alltid detta innan.


Jag fick först andas i två små rör, sedan svälja en tablett innehållande radioaktivitet och sedan andas i två nya rör. Dessa ska nu analyseras.


Är det så att jag har anlag för denna bakterie kommer jag få medicineras först innan operationen, då blir den lite skjuten på framtiden. Men det gör inget i sånt fall. Hellre det än sjuk senare...


Efter det åt jag lunch med Henrik. Då ringde dietisen som jag sökt på telefon. Jag vill nämligen börja flyta till viss del redan nu och vill veta vilka pulver de rekommenderar. Hon skulle skicka hem alla papper och sedan kalla mig till besök om ett par veckor.


Åh, det känns så spännande! Jag märker redan nu att jag ser på folk på ett annat sätt... som idag såg jag en tjej med en jättesnygg klänning. Det hade jag aldrig reflekterat över förut. Men nu vet jag att det inom nåbra tid är jag som kan bära en sån klänning. Åh, det känns så underbart!


Nej, nu måste jag återgå till min förb****de samhällskunskapsbok.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards