Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 30 juli 2010

Nu. Äntligen. Bilder!!!!

Av Annci Hultström - 30 juli 2010 15:45

Ja, nu har jag äntligen fått tummen loss - så här kommer en faslig massa bilder.


Först några från vår härliga dag i Uppsala.

Det var en V A R M dag. Badet vi är på ligger vid Skarholmen.

  

  


Och som ni ser på bilderna är vi inte ensamma på playan direkt.

 Så här varmt var det i skuggan .


När vi var mätta på sol å bad åkte vi hem till Lotta m. familj. Där åt vi gott å vi kvinns satt ute och drack rosé.

 


Gubbsen drog kabel så ivrigt att de inte ens såg VM-finalen i fotboll. Svettigt för dom? Ja!

Goa & bedårande söta fadderbarnet Miranda ville visa hur stark hon är   .

   


Och tillsist termometern när vi åkte hem.. +27 kl. 22:40. N I C E !!!!


Nu några bilder från svägerskans nya lägenhet:

Den omtalade balkongen, med underbar utsikt ner mot strandvägen. Här blir det nog en drink någon kväll:

 


Och ett par bilder på ett par fina detaljer i lägenheten. Den urvackra kakelugnen och den ljuvliga stuckaturtaket. Ja tack,om ni frågar mig!!   

 


Nu - en hoper bilder från hälsoveckan i Annsjön   


Så här är vi vana att se dessa två - ALDRIGseriösa:

           

(älskar den sista bilden - helt underbar)


Men Micke lyckades jag faktiskt få en (skapligt) seriös bild på:

  

...men inte på Tina - det är lönlöst att ens prova   .


Här satt vi på kvällarna å häckade:

 Vi slapp myggen, men fan inte knottfanstygen.


En av simturerna över sjön:

 

  I mål!!!


En av många turer med 4-hjulingen:

   


Duschen var under renovering, så tvätta kroppen gjorde vi sjön:


Håret under rinnande ur en utekran, därav den fina stövelmunderingen:


Duschen när den blev klar, med utsikt över sjön (kan det bli bättre?):


Vår Skatanska fisk - och skaldjurskväll:

     


Firade även Vic i efterskott, han fyllde 17 i maj. Han fick presentkort på Ticnet, inslagen i en något udda förpackning... min gamla svettiga hojstövel:


Sötaste tjejerna:

           


Åka gummiring bakom båt kräver ju lite fart för att vara en kul sommarsyssla. Så jävlar vad Micke fick ro   :


Här går det möjligen lite snabbare:    


Tjejorna provar gummibåten. Vic är med som galijonsfigur... eller nåt sånt:

 


Ser det gôtt eller gôtt ut?? :

 


Låg på bryggan en dag. Tog dessa konstnärliga (??) bilder (spana in kvisten på stocken, vad liknar det tycker ni??):

            


Vy från stranden. Huset syns där låååångt bort. Tänk så långt vi simmade:


Livets goda! Eller... nä, inte cigarillerna. De är Mickes och ingår inte i min syn på livets goda. Eller jo, lukten. Men inte smaken. Nåväl, bilden var det:


Åsså lite sangria blev det åxå:


Min fina man, semesteravslappnad. Ölen i näven kom inte med på bild:

 


Nästan så man luras att tro att vi är utomlands:


Bjuckar på den här åxå. Helt underbar min. Ja, ok då... han försöker hålla sig över ytan. Jobbigt för honom. Framför allt bakom ett sånt fartvidunder. Tänk er själva en båt med en 4-hästars snurra på... som är lastad med 5 vuxna + packning och en gummibåt med 2 småskitar på släp. Det går ju i en rasande fart   :

  



Tillsist:

Någon i min närhet kommenterade sin mans skitiga fötter. Sekunden efter satte hon sig på huk framför mig. Kan ju meddela att hans fötter vara i princip steril-rena i jämförelse   

 


Nu får det vara nog med bilder för idag. Resten av semester kommer i helgen eller nästa vecka.


Dagen på jobbet har f.ö varit DÖD. Fram tills nu har jag fått 12 samtal, att jämföra med gårdagen då det ändå var 33 vid samma tidpunkt. Tack å lov har jag haft lite annat att göra. Utmaningar, så hjärnan har fått jobba. Det var kul!!


När jag åker hem ska jag åka inom Stinsen. Ska kolla på skor till festen. Var ju i Sollentuna igår och hittade ett par jättefina. Härligt lila. MEN... (everything before but is bullshit)... jag vete 17 om jag kan stapla runt i 10 cm höga smala klackar en hel kväll. Tror det blir för jobbigt. Och hur lätt är det att hitta en lila väska som matchar? Åh, vilka i-landsproblem jag fick helt plötsligt   .


Ska även förbi Rusta. Köpte en tapet där tidigare och insåg att jag fått två olika färgbad. Inte så bra. Hoppas den finns kvar för vi vill ha den. Det ska vara i hallen uppe. Tänkte fixa ordning där nästa vecka. Så jag måste köpa väggfärg åxå. Vit blir det.


Efter det blir det hem för att kasta ihop en pastarätt, sedan träna (körde på crossen igår, 20 minuter räckte - phu) å därefter fredagsmys i soffan. I morgon drar vi upp å hämtar Wilma å firar diverse födelsedagar.


Nej, nu ska jag göra ett par sista knop här. Sen drar jag hemöver.


Ha en bra afton, tills vi hörs igen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards