Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under september 2010

Av Annci Hultström - 13 september 2010 18:51

Long time - no seen... or heard. Ja, idag har det varit fullt upp. Har haft en upplärning på jobbet. Efter det direkt hem, hämtade W, vidare till Höjers för att hämta blommor Linda köpt åt mig, vidare igen till verkstaden för att lämna bilen. Därefter hem igen.


Då berättade W att hon hade ont i halsen och örat. Kollade i halsen och ja... vita prickar på svullna mandlar. Tog tempen, 37.8 Inte så mycket... men är den samma i morgonbitti blir det doktorna. Då gäller det att hon får penicillin så hon blir frisk innan lördag (fattas bara att hon blir sjuk nu åxå).


Nu ska jag dra och träna. Så vi hörs när jag kommit hem igen... och efter att jag ätit.

Av Annci Hultström - 12 september 2010 16:53

... 2 gånger - då är det bara inse... Jag kan INTE äta äppelkaka!


Åt en pyttebit med lite marsansås och nä... blev tvärdålig. Det är andra gången jag reagerar... Började skaka, mådde skitilla, ville kräkas... lade mig och somnade på stört. Vaknade en timme senare och mådde bra igen. Så nu kommer jag aldrig mer prova. För som sagt... 1 gång = ingen gång, men 2 gånger = bevis.


Har blitt med fler barn förresten. H´s syrra å man tog en tur till Ikea men passade på att "glömma" sönerna här. De har spelat Wii, men nu ses det på film hör jag.


Vi åt f.ö hemlagad pizza till middag till lunch. Tacopizza. Den är mer som paj. Så gott! Efter det gick vi till lekplatsen och därefter hem och åt äppelkaka. Blev firad åxå. Fick tjocka strumpbyxor, boken "Systerskap", ansiktsmask och duschkräm. Supernice! Boken ska jag spara till resan. Längtar redan efter att läsa den!


Nej, nu ska jag gå ner och ta reda på köket. Hörs igen senare.

Av Annci Hultström - 12 september 2010 10:36

God morgon!


Hoppas ni sovit gott. Det har jag. Somnade helt ovaggad igår vid 01-tiden och sov till 9 i morse. Skönt!


Glömde skriva i inlägget inatt att jag igår testade mig själv. Jag har ju snart gått ner 42 kg och jag ville testa hur det var. Då. Så jag tog Lukas (20 kg) på ryggen, Wilma (17 kg) i famnen + 2 flaskor 1,5 liters läsk (3 kg) i varsin hand och gick upp för trappan igår. FY FAN vad det sög. Riktigt jobbigt. Gjorde ont i benen och jag blev svettig. Och snacka om uppvaknande... vad har jag gjort mot mig själv?! Den tiden är SÅÅÅÅ över!!! Ja, det visste jag ju iofs redan innan. Men det var ändå ett uppvaknande. En påminnelse om den tid som varit och som sagt - ALDRIG kommer igen.


Nu ska jag plocka lite här och sedan förbereda lunchen. Får gäster kl. 13.


Ha en underbar söndag, vi hörs ikväll.

Av Annci Hultström - 12 september 2010 00:29

God afton... natt... ja, eller nåt!


Har inte hunnit skriva till er på hela dagen. Och nu när jag tar tag i det är går ögonen i kors. Av både trötthet och vin.


Vaknade vid 8 i morse, men småslumrade till 9:30. Då blev det frukost och sedan gick vi upp till stora tvättstugan och tvättade 5 maskiner. Sen iväg å handlade lite för att därefter åka hem och förbereda kvällens middag.


Mitt i det kom John, hans pappa med fru förbi. Kul att se dom! De hade ju varit i Turkiet. Där hade de köpt Hello Kitty-kläder till W. En munkjacka, ett par shorts + ett linne. Allt i rosa/vitt. Så fint. W blev överlycklig. Hon kommer vara finast på gympan på tisdag :-). W följde f.ö med dom hem å lekte i några timmar, så vi fick ordna här på ett effektivt sätt. Dukade bordet fint med röda löv, rönnbär, kastanjer, nypon, ljus... Fint som snus ;-). Kl 15:30 kom hon hem igen och vi gjorde oss klara allihopa.


Sedan kl. 16 kom gästerna, familjen Höjer (ni vet, brudparet jag skrev om förra veckan). Vi har haft en kanontrevlig eftermiddag/kväll. Ätit gott å pratat massor. Gör vi snart om. TACK, TACK goa fina för att ni kom och förgyllde vår dag   !!! Och TACK för den ljuvliga fotoramen som W fick (den ska ni andra få se när jag satt kort i den). Ser den redan på väggen!


Detta har vi f.ö tryckt i oss...

Förrätt: Toast med kräftröra å avocado

Varmrätt: Köttfärslimpa fylld med mozarella, bacon och ruccola (GOTT)

Dessert: Bakade en äppelkaka, men den förmodade vaniljsåsen visade sig vara ett paket med chokladpudding - så det blev en Vienetta.


Sen blev det ostbricka och godis. Phu...


Nu sitter jag här och kollar - som jag sa, i kors. Så jag ska nog avvika till förmån för bingen. Men vi hörs i morgon igen.


Så jag önskar er helt enkelt en god natt, med fiiina drömmar!

Av Annci Hultström - 10 september 2010 17:46

Så, då var det helg då. Skönt! Det har varit aningen långsamt idag... lugnt. Måste verkligen se till att tigga till mig mer sysslor.


Jag har funderat ett tag på hur mycket (i vikt) jag ska äta. Har ju innan bara haft mått. Så jag mailade dietisten och idag hade jag fått svar. 50 g tillagad vikt av proteiner (kött/fågel/fisk), 70 g tillagad vikt kolhydrater (ris/pasta/potatis), sås 50 gr och 1-3 dl grönsaker (svårt med vikt beroende på om det är kokt eller rått). Jag frågade även om jag kunde utesluta kolhydrater om jag vill och det var helt ok. Så nu blir det nog lite lättare. En portion med thaimat från Tiger väger förresten c:a 1 kg... om de är på det generösa humöret. Räcker alltså 4 dagar och stämmer väldigt bra med mina beräkningar. Det är bra! Och billigt :-)


Nu ska jag fixa middag. Kräftpanna blir det. En pastagryta med kräftor helt enkelt. Aldrig gjort förr. Spännande!


Ha en toppenkväll - det ska jag!


Av Annci Hultström - 10 september 2010 09:30

God morgon i höstsolen!


Har ni sovit gott? Har dagen börjat bra? Det hoppas jag - för det är ju fredag. En sån dag ska vara fulländad. Och det räcker nästan att bara titta ut för att den ska bli bra. För vilket väder! Wow... höstsol är det bästa som finns. F*n så mycket bättre än sommarsol. Tycker jag i alla fall. Sommaren räknar man med den, men nu är den liksom lite mer otippad. Skönt!


Den här helgen är rätt fullspäckad för oss - men med idel bra och roliga saker.


I morgon ska vi klippa gräsmattan och ställa undan utemöblerna - inte det roligaste kanske, men det måste göras. Men sen ska det planteras ljung och göras höst i övrigt med. Det är kul. På kvällen kommer familjen Höjer - det är riktigt kul :-). Då blir det god mat och vin. Gott vin.


På söndag blir det till att fortsätta fixa... tvätta sängkläder/handdukar uppe i stora tvättstugan - inte kul, men måste göras. Och till lunch kommer familjen Knowles. Trevligt!


Måste peta in ett träningspass lördag å söndag åxå. Eller om det blir en långprommis i det fina vädret kanske. Vill ut i skogen åxå å plocka svamp. Hur ska jag hinna allt?!


Men ikväll blir det inte så många knop... först byta skorna i Kista, byta BH:n i Väsby, ha fredagsmys - hemma. Bara kul!


Förresten, Wilma ropade mig till sitt fönster igår och bad mig titta... detta var vad hon ville visa: 

  

Höstens första riktigt röda träd. Hon tyckte det var så fint. Jag med. Så det förevigade jag i morse. Med mobilkameran, därav bildkvaliteten.


Nu tänkte jag bjuda er på några Elvis-strippar. Fredagsnöje tänkte jag. Se, läs och njut:

      


Nej, nu lämnar jag er i fred för en stund. Men ni vet - vi hörs ju igen. Ha en underbart fredag tills dess!

Av Annci Hultström - 9 september 2010 21:25

Mowahaha - nu fick jag upp pulsen på er va´??


Det är iofs sant - vi har köpt barnvagn idag... men inte åt oss. Såklart. Det är åt goaste Totte-liten... som numera är Totte-stor. För det är hon som har en bebis i magen (som jag berättade om för några veckor sedan). Hon bor ju på Gotland och där är utbudet av begade vagnar i princip obefintligt, så hon har letat lite här på fastlandet och nu hade dykt upp en här i Väsby. Så vi fick vara deras ögon. Och våra ögon sa ja. Och köp blev det.


Det är en Emmaljuga citycross -06 för 1300kr. Ett kap enligt mig. Den har hård liggkorg, myggnät, shoppingpåse... Grön & silver. Riktigt fin. Behöver väl tvättas lite å så. Men det är bagateller. Jag hoppas de blir lika nöjda som jag är :-).


Utöver det har det inte hunnits så mycket... eller jo, ätit middag å för en stund sedan kört en repa på crossen. 20 minuter blev det. Gick ok, men armarna... hmmm...


Nu ska jag plocka undan lite här (städ kommer i morgon), sen blir det dusch å sen bingen. Så det blir inte roligare än så här just nu.


Önskar er alla en god natt. Sov gott å dröm sött. Hörs i morgon!

Av Annci Hultström - 9 september 2010 13:45

Ja, så känns det idag med. Ont i hela överkroppen. Tänkte ju gå på yoga idag. Men jag vete 17 om det går. Får nog bli ett benpass hemma... crosstrainer + styrka åsså ett gäng situps istället.


Idag kan jag skriva ok, men det var en smärre bergsbestigning att knäppa BH:n. Armarna är liksom för korta. Idag alltså. Inte annars. Har sovit som en   åxå... har vaknat varje gång jag skulle vända mig, just för att det blev ett sånt projekt. Herregud, jag är ju katastrofalt otränad. Tur att jag kommit igång i alla fall. Nu återstår bara att nå resultat.


Har f.ö gått upp 0,7kg sen i går. Känner att det är vätska - som vanligt. Så jag googlade lite. Igen. Och kom fram till att när man får träningsvärk så samlas det vätska i musklerna. Men om det är så stora mängder så det skulle märkas har jag väl svårt att tro. Fast med min samla-vätska-expertis så är det kanske så. För det är jag ju bäst på...


Idag har jag min nya kofta på mig. Den jag bytte till en större igår. Så fin är den och så skön. Har även min nya favvis BH på mig. Även den är bara bäst. Med den känner jag mig hel igen. Köpte ju två av den där BH:n... en hudfärgad (ljusbeige) och en svart. Men jag insåg att den svarta är overkill... har två svarta redan (av annan modell förvisso). Bättre att byta mot en vit. Så det ska jag fixa. I morgon eller i helgen. Och så måste jag byta mina kängor jag köpte förr åxå. Valde länge mellan 36 och 37 och köpte tillsist 36. Men så provade jag dom i morse (på mina vätskeplufsiga fossingar) och då kändes de lite trånga. Till och med med nylonstrumpor. Och tanken är jag ska kunna använda de med stickade sockor. Så byte blir det.


Fick ju pengar av svärföräldrarna i present. För de ville jag köpa en parfym. Min favvis som inte finns kvari "fysisk" butik tyvärr. Så idag beställde jag den på nätet. Denna är det:

  


Detta ser dock ut att vara den lilla 50 ml flaskan. Jag fläskade på med en 100 ml när jag ändå var i farten. Förhoppningsvis kommer den innan resan. Så jag får lukta gott då åtminstone. Köpte den från Parfymbutiken. Kan återkomma efter leverans och lämna betyg på service. Men so far verkar det funka bra i alla fall.


Nej, hörrni... fick precis en uppgift, ska fixa det. Men vi hörs ikväll igen. Ha det bäst tills dess!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards