Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under juni 2010

Av Annci Hultström - 8 juni 2010 07:56

... kvar, 36 tappade! Det är - som jag skrivit tidigare - SURREAL BUT NICE.


Fast nä, det måste faktiskt uppgraderas nu. Så SURREAL BUT FUCKING NICE är det som gäller numera.


Den gångna veckan bjöd på -1,2kg. Firar det hela med att ha en byxa i storlek 44 på mig. Mmmmm... jag njuter!!


Nä, det blir en kortis nu... öppnar växeln om 4 minuter. Hörs senare. Ikväll. För på lunchen hinner jag inte idag. Ska äta lunch med min chef.


Ha en underbar dag!

Av Annci Hultström - 7 juni 2010 20:01

... det är jag det... i alla fall när det kommer till Biggest loser. Det går inte ett avsnitt utan att jag gråter. Nu är det snart dags för final. Då får tårkanalerna en chans att återhämta sig   .


Jag pratade med försäkringsbolaget på lunchen, som jag skrev tidigare. De lade upp ärendeYt som en kollision (räknas visst så) och tar motparten inte på sig det får vi en vagnskadesjälvrisk att betala á 3000:- Glassjälvrisken är 1500:-. Men de lovade faktiskt att skriva om ärendet om det är så att motparten inte tar på sig det. Det visar sig... jag skulle avvakta några dagar, eller så länge som rutan håller att se ut igenom.


I övrigt har dagen varit lugn, mycket lugn. Känner att jag måste be om mer sysslor. De skulle fixa det om jag kände att jag behövde det.


Efter att jag hämtat Wilma blev det matlagning, middag och sedan gick jag ut och satte upp vår vinranka på sin nya spaljé. Sedan plockade jag lite i förrådet. Nu sitter jag, sedan en stund, och slöar i soffan.


Har beställt kläder idag åxå. Från Ellos. De hade MEGA-rea från idag, så det fanns massor kvar. Beställde 13 plagg för 850:-. Lovar att visa bilder när jag väl vet vad jag behåller (svårt med postorder). Men funkar allt så blir jag VÄLDIGT glad, för det var sååååå mycket fina kläder.


Nej, nu blir det en film, är ju inte mycket på TV. Ja, appropå film. Vi såg ju "Youth in revolt" igår. Den hade vi kunnat vara utan. Inget vidare alls. Förstår inte hur den har kunnat få så många bra betyg.


Vad kvällen bjuder på är inte klart. Ber att få återkomma om det. I morgon.


Ha nu en fortsatt bra kväll och sov gott & dröm sött - när det är dags!!

Av Annci Hultström - 7 juni 2010 12:15

Hej vänner!


Jaha, så var det måndag igen. Men vet ni vad? Det gör inget... för helgen var så grymt bra, så den räckte liksom till för en gångs skull. Och eftersom natten åxå var god så är energin maxad åxå inför en kommande vecka.


Fast om jag ska vara ärlig så förlorade jag ett uns av energin på väg till jobbet. Hann inte mer än ut på motorvägen så skulle jag köra om en lastbil. PANG - en sten flög av hans flak (som var fullastad med större stenar) och spräckte rutan. Eller kanske inte spräckte, men det blev en STOR "ros". Jag tog reg. nr. Körde om och lade mig framför... saktade in och blinkade mot kanten. Men han fattade inte att han skulle stanna, så jag ringde polisen för att höra vad jag skulle göra. De frågade om jag fortfarande låg före/efter honom, men jag hade ju svängt av redan då. Annars hade de skickat en bil på en gång. Men istället fick jag uppgift om ägaren och de sa att jag skulle ringa försäkringsbolaget. Blev det några problem så skulle jag ringa och göra en anmälan i efterhand mot honom. Men hon sa att det brukar lösa sig. Hoppas på det. Hade ingen lust med glas-självrisk just nu. Så jag ska passa på och ringa nu på lunchen.


Därför avviker jag nu... men vi hörs igen ikväll.


Tills dess - Ha en underbar måndag

Av Annci Hultström - 6 juni 2010 20:38

... ju säga TACK snälla söta Sandra för en fin kommentar!!!!! Sånna gör mig riktigt glad. Tack igen och STOR kram till dig!!


p.s Bio? Hojta till om dag... vi är värda det! Jag kan inte på onsdag, springer Blodomloppet då.

Av Annci Hultström - 6 juni 2010 19:16

Ja, ytterligare en underbar dag att lägga till minnesbanken.


Blev väckt av att Wilma satte en kikare över mina ögon (!!!), kunde inte somna om. Så jag tog på mina nya fina löparbrallor, en funktionströja och snörade på mig skorna. Sen var det av ut på en löpar/gå-runda. Idag var strategin att gå en låt, springa en låt, gå en låt o.s.v Musiken var Melodifestivalen 2009 och då är ju låtarna 3 minuter långa. Det blev ganska precis exakt 15 minuter springa och 15 minuter gå. Och det gick bra, jag överlevde det med.


Väl hemma serverades det frukost och efter det gjorde jag i ordning dagens picnic (rester från gårdagens salladsbuffé). Sen bar det av mot Solna och Mulle Meck-parken. Där mötte vi upp familjen Z - TACK snälla för en toppendag!!!!!!! I tre timmar lekte barnen medans vi lökade i solen. Efter det åkte vi till Barkarby. Henrik skulle lämna tebax ett par skot å jag skulle kolla brallor & klänning. Han hittade andra skor istället för returen - så det var bra. Men sen var det stopp... jag hittade nada. Får ta och ringa Kista. De har ju större sortiment. Eller Stinsen.


Efter det åkte vi hem och åt middag - i solen. Sen spelade vi lite golf och därefter var det avrundning för Wilma. Nu ska hon snart sova. Själv skriver jag protokoll från sista föräldrarådsmötet. Efter det blir det nog någon film.


Ja, film... igår såg vi en Beck-film vi inte sett. Trodde vi. Henrik hade visade det sig, men jag kände bara igen delar av den. Förmodligen sov jag mig igenom den den gången. Och jag kan säga att jag vet inte mer nu, för jag somnade även denna gång. Vad det blir idag vet jag inte än.


Kommer inte skriva mer idag, så jag önskar redan nu God natt och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 5 juni 2010 21:35

Jag vaknade vid 07:30 - med ett ryck. Gick upp och började städa.


Vid 11:45 kom familjen Lotta och då blev vi bortskämda ska ni tro. TACK, TACK, TACK underbara ni för fina presenter. Wilma fick en klänning och ett golfset. Jag fick en jättefin vit/blårandig tröja (känner mig skepp å hoj i den   ) + en blomma och Henrik en chokladask. Hmmmm... bortskämda är milt sagt!!!


Efter det gick vi omgående upp till Gunnes gård där vi intog en STOR salladsbuffé som jag slängt ihop. Sedan var vi där ett par timmar. Barnen lekte massor, hälsade på djuren (griskultingar, kor, får, getter, höns och 3 dagar gamla kycklingar), bakade bröd över öppen eld. Det var riktigt riktigt nice!!!


Sen gick vi hem och jag anordnade en skattjakt åt barnen. Jag ritade kartor med ledtrådar som ledde de till en varsin godispåse.


Sen fixade vi middag... Vi grillade kycklingfilé. Till det smörstekt färskpotatis, tzatsiki, sallad och bejjasås. Ruggigt gott blev det!! Till det dracks det rött... och det gjorde inte saken sämre.


Efter det satte sig de större barnen och kollade på film. Då satt vi bara i solen och njöt.


Det har varit en helt ljuvlig dag - en perfekt sommardag i goda vänners lag. Precis som det ska vara!!


De åkte för en stund sedan, då lade vi Wilma. Nu tänkte vi se en film. Vad vet vi inte än.


Appropå film - vi såg "It´s complicated" igår. En mycket bra film!!Rekommenderas.


Förresten, på bilden i förra inlägget ser ni min röd/vit-prickiga klänning. Jag älskar den redan. Synd att jag inte kommer kunna ha den så länge. Kanske går den att sy in då?!


Nej, nu ska vi starta filmen. Vi hörs i morgon igen. När det blir dag - God natt & sov gott. Lova mig söta drömmar?!

Av Annci Hultström - 5 juni 2010 18:13

En underbar dag i solen...picnic på Gunnes, skattjakt,grillen är i gång,vinet ihällt och jag har prickig klänning.Ha en fortsatt bra kväll.

Av Annci Hultström - 4 juni 2010 21:13

Ja, då är det fredagkväll och jag sitter i soffan med ett glas rödtjut. På TV:n sorlar Talang. Ska snart se en film. Tror det blir "It´s complicated". Utlovar en recension sen... i morgon.


När jag kom hem var H & W redan hemma. Wilma badade i vattenspridaren. Brrrr... frös bara jag såg henne. Blåste ju så kallt. Det var iofs varmt vatten som kom ur den. Men ändå...


Jag fixade lite middag. Som vi åt inne, för det var faktiskt för kallt ute. Det blev en pastasås på chorizo. Mycket gott.


Efter det blev det film å fredagsmys. Wall-E. Vi såg väl halva och ingen av oss gillade den så mycket. Wilma vred sig å ville leka lekar istället. Det brukar betyda tråkig film.


Nu sover hon som sagt, sedan en timme. H hänger tvätt och ska efter det åka och handla lite som saknas inför morgondagen. Jag ska vika tvätt å sen blir det alltså film.


Hoppas ni har haft en toppen-fredag och att ni får sova gott å drömma sött.


Hörs i morgon / A

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards