Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under juli 2010

Av Annci Hultström - 9 juli 2010 10:38

Idag har jag Wilma till hjälp på jobbet. Hon tycker det är kul... än så länge. Får väl se hur det går framåt kl. 15.


Igår när vi satt och kollade på TV såg Henrik en luftballong som speglade sig i altandörren. Jag älgade ut och såg den passera precis ovanför huset. Hack i häl kom en till. Så långt ner att det gick att se att folk hade glasögon, hörde deras röster och såg deras frisyr och kläder. De vinkade till oss och vi vinkade tillbaks. Det var häftigt. Jag vill åxå!!! De måste ha landat väldigt nära med tanke på hur långt ner de var. Mmm.. som sagt, vill åxå.


Btw - vilken kväll det var igår. Kl. 23 var det fortfarande +23,8 grader. Nice!!


Nej, nu ska jag fortsätta här. Läser en manual och försöker komma fram till hur jag ska lösa en sak.


Hörs igen senare!

Av Annci Hultström - 8 juli 2010 20:40

Känner mig som en kamel idag. Dricker och dricker... men kissar inte ut det. Kroppen tycks behöva det. Badley.


Nu har jag städat hela nedervåningen. Bara uppe kvar, men det går snabbt. Men jag väntar med det till en annan dag. Nu sover Wilma och vi ska se ett par avsnitt av "How I met your mother".


Jag har förresten beställt en klänning idag. Ska ju på 90-årsfest (30+60). På min födelsedag faktiskt, 4 september. Så här ser den ut:

  


Snygg va? Hoppas jag kan ha den... fanns bara i strl 42 och det är ju var jag drar upptill... nertill är det ju 44-46. Men det visar sig, Om inte annat har jag två månader på mig...


Nej, nu ska vi kolla tv. Hörs igen i morgon. Sov gott alla goa!!


ps. W hade 37,3 nu på kvällen. Skönt!!

Av Annci Hultström - 8 juli 2010 16:31

Wilma sov middag tidigare (jag solade). När hon vaknade tog jag tempen på henne. 36,9. Är inte det skumt. 39,7 hade hon igår. Varför blir det så?? Nå´n?


Vi var en sväng till dagis. Hämtade hem hennes badkläder + lämnade en blomma till en underbar fröken som slutar i morgon. Sen gick vi hem och lade massor med pussel. Det är kul. Ska nog plocka fram mitt, sedan flera år påbörjade, pussel ikväll.


Just nu ser fröken sötnos på film och jag städar. Vill att det ska vara fint när vi lämnar skutan på tisdag morgon. Har tvättat åxå. Allt måste vara rent. Skönare att komma hem då. Ska iväg och ladda tvättkortet sen, så vi kan gå upp och tvätta sängkläder åxå. Eller iofs... det går ju att tvätta hemma och hänga ut det nu. Så får det bli!


Nu ska jag fortsätta... måste börja med maten snart åxå. Oj, oj... nu blev det körigt ;-)

Av Annci Hultström - 8 juli 2010 10:20

... till jobbbet blev det idag. Wilma fick haka på. Hade en del att delge och visa den vikarie som skulle vara där idag + när jag är på semester. Hon har inte varit där på 2 månader. Så vi tog en sväng dit. Kul att träffa henne. Efter det åkte vi och köpte en blomma till Wilmas ena dagisfröken, hon slutar på fredag. Så vi ska dit och lämna den senare.


Hon hade f.ö "bara" 38 i morse. Så jag brydde mig inte att gå till läkaren. Ska känna efter under dagen, annars blir det ett besök till Löwet ikväll. Så jag tror inte semestern är hotd, men däremot lördagen ligger risigt till. Men jag ska göra mitt bästa att krya på henne. I bästa fall är det bara tredagarsfeber eller nåt. Ja, det visar sig.


Idag är det en på jobbet som begravs. Kändes konstigt att se flaggan på halv stång. Kände honom inte alls egentligen, men det känns ändå konstigt. Han var 60 år och fick en infarkt för snart 1 månad sedan. Knall fall. Aldrig haft problem innan. Livet är skört!


Idag blir det bara att slöa till max... för den lilla i alla fall. Själv tänkte jag hinna damma och dammsuga. Så jag ska nog börja nu.


Vi hörs senare. Ha det så bra tills dess!

Av Annci Hultström - 7 juli 2010 22:16

... vad goa grannar vi har. De är helt enkelt underbara. Varför? Tja, jag vet inte egentligen... de är bara det. Snälla med Wilma och roliga att prata med. Trivs i deras sällskap. Jag gick ut för att säga hej, men blev kvar 40 minuter. Så jag kom inte i säng som det var tänkt.


Men snart så... äter mitt kvällsmål nu (2 skorpor + mjölk)... till slutet av matchen. Har en nöjd man här. Och ett par nöjda grannar åxå :-).


Nä, nu... over and out!

Av Annci Hultström - 7 juli 2010 20:59

... visade termometern - i Wilmas ruuuumpa - när vi kom hem från dagis. Anade nåt direkt på dagis. Hon kändes jättevarm och hade lite prickar på kroppen. Men tänkte väl först att det var värmen. Så åkte vi till Rusta. Där huttrade hon till när vi passerade en fläkt som stod på. Sen när vi kom hem bad hon om en filt. Hon frös. Då tog jag tempen. Och, som sagt, 39,7 visade den. Så av med kläderna och intag av en halv alvedon (hon tar de i tablettform sedan ett drygt år tebax) blev det. Och sen, efter middagen, duschade jag henne kallt (hon skrek) och så fick hon isglass. Trots alla febernedsänkningsförsök sjönk den bara till 38,5. Hon klagar även på halsont. Igen. Så jag ringde sjukvårsupplysningen nyss. Med den höga febern tyckte de inte att vi skulle vänta med att gå till dorren, så i morgonbitti är det vi som står och knackar på när de öppnar. Hon måste bli frisk. Snabbt. Vi åker ju på semester på tisdag. Och på lördag hade vi ju åxå planer. Rackarns!!


Nog om det... En pool hittade vi. Tillräckligt stor för oss alla. Måste hitta nån klorrening bara... ids ju inte tappa ur vattnet varje gång. Tyvärr blev den inte invigd p.g.a Fröken Feber. Köpte även schampoo åt henne och hårsnoddar. Hon blev så nöjd så.


Hade möte med kunden idag. Så nu har vi rätat ut en massa ??, vilket gav mig en hel del att pyssla med på dagarna. Kanon! Bl.a ska jag bygga om organisationsträdet och det tar tid och tänk. Jag ska åxå sätta mig in i hela kösystemet... tala om alla meddelanden och fixa lite annat. Kul ska det bli!! Och idag har jag suttit och grottat i TTY. Åh, som jag saknat det... myser som fisken nu!!


Nu kollar vi på fotbollen. Vi tror Tyskland vinner... men H hoppas på Spanien. Det visar sig. Om ett tag.


Nej, nu avslutar jag. Vi hörs i morgon igen. Efter läkarbesöket.


Lova mig att sova gott å drömma sött!!

Av Annci Hultström - 7 juli 2010 16:23

Nu längtar jag till semester. Faktiskt. Kommer i säng senare och senare, så jag blir bara tröttare och tröttare på dagarna. Vill liksom inte lägga mig i det fina vädret.


I morse var jag f.ö ut och sprang. Eller sprang å sprang... det var så förbannat segt, så jag gick mer raskt än jag sprang. Hann plocka lite blommor åxå. Det säger kanske en del om hastigheten ;-).


Nu ska jag snart gå hem. Ska hämta Wilma och åka iväg och se om vi hittar en pool åt henne. Och schampoo. Sen hem för att göra middag.


Idag har det varit fullt upp här. Hade möte med kunden, så nu har jag en massa att göra. Det är bra!


Nej, nu ska jag stänga igen och gå. Men vi hörs senare!

Av Annci Hultström - 6 juli 2010 21:16

... det bara öser ner. Eller nä, inte öser kanske. Men tillräckligt ihållande för att jag drog mig för att ut å springa. Dåligt, jag vet. Nya tag i morgonbitti. Så istället kollar jag fotbollen med Henrik. Den första matchen vi ser på hela VM. Till det har jag ätit jordgubbar. Det är gott alltså!! Men det är inte många som får plats numera. Fast det är ju iofs bra, då räcker asken läääänge.


Idag frågade jag vår kontaktperson hos kunden om jag fick ta Wilma med mig på fredag. Jag sa att han fick säga nej eller om han ville att jag skulle ta det via Adecco. Men han sa bara JA, självklart. Kul! Hon blev så glad, för hon har frågat massor om hur det ser ut och sagt att hon vill följa med. Tänkte att det är bra att passa på nu när det är så SJUKT lugnt. Efter jobbet ska vi hämta H och leta upp en restaurang där vi kan äta lite och fira in semestern.


Även fast jag trivs jättebra  på jobbet och inte har jobbat så länge så ser jag fram emot lite ledighet. Att komma upp till Annsjön och löka. För visst Tina, visst ska vi väl löka va? Inget arbetsläger... pliiiiis ;-).


Nej, nu ska jag slutföra en grej och sen leta mig mot bingen. Så jag orkar upp i morgonbitti kl. tidigt för att springa.


Så sov gott nu och dröm sött!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards