Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under april 2013

Av Annci Hultström - 24 april 2013 07:52

... ger genast dagen en ny dimension. Det kan ju iofs spela in att jag sovit (nästan) som en prinsessa i natt åxå.

Med tanke på hur ont jag hade igår kväll så tog jag faktiskt en snabbverkande morfin när jag lade mig. Det hjälpte nog sömnen på traven det med. Nu återstår att se hur dagen blir, för jag har lite ont nu med. Mer än i går och betydligt mer än i måndags. Men vilar jag mycket (i solstolen) ska nog även det lösa sig.

Önskar er en bra dag!

Av Annci Hultström - 23 april 2013 22:00

Idag har jag haft en bakslagsdag. Har känt mig låg, magen har kliat som fan, det har spänt och dragit, värkt, stuckit, varit svullet... Blääää helt enkelt.

Jag tänkte att en dusch, med benrakning och scrub, skulle göra susen. Men nä... För utan gördeln kändes det ännu värre. Och när jag låg och torkade (ärren måste vara torra innan gördeln tas på) började det värka ännu mer. Så nu är gördeln på och jag tänker ta ett par Alvedon och krypa till kojs om en stund. Sedan hoppas jag innerligt att natten blir bättre och att morgondagen åxå blir bättre.

God natt och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 23 april 2013 14:52

... med posten idag. Det gjorde min dag. Eller nä, det gjorde min vecka.

1000 TACK min underbara, fina "tvilling" Lotta. Det är få förunnat att ha en "du" i sitt liv. Du är bäst!!!

Av Annci Hultström - 23 april 2013 11:19

Ja, nu har jag hunnit gråta 2 ggr idag. Först när jag kollade på ett program om sjuka barn. Där var en tjej på 10 år som var född med en defekt som gjorde att hon inte kunde kontrollera sina toabehov (bl.a. för liten urinblåsa, ingen kiss- eller bajsreflex). Det gjorde att hon alltid tvingades ha blöja. Men så gjordes en operation som gjorde att hon kände att hon blev kissnödig och kunde då tömma sin urinblåsa i en kateter (kissa normalt kommer hon aldrig kunna). De opererade åxå in en "öppning" i magen, där en slang sattes direkt in i tarmen. Där kunde de tillföra laxerande varannan dag och på så sätt kunde de kontrollera när hon skulle bajsa. Ni skulle sett hennes glädje över att kunna gå till skolan - i TROSOR - för första gången. Underbart.

Gråt nr 2 kom nyss. Såg ett gammalt par som 6 juni det året (2008 var det inspelat) firade 60-årig bröllopsdag. De gifte sig samma dag som de träffades första gången. Och deras son fyllde 60 det året... Tanten skrattade när hon sa det och menade att de syndade lite :-). Helt underbara!!

Nu ska jag ta en prommis innan lunch. För regnet har upphört. Ser det ut som.

Av Annci Hultström - 23 april 2013 06:00

... och stön... Jag vet fantame inte hur jag ska ligga bekvämt. Det gör att jag vaknar stup i kvarten. Och nu har jag varit vaken i en timme och kan omöjligt somna om.

Jag sov bäst första veckan efter op och min egen amatörgissning är det har med morfinet att göra. Det slog ut mig såpass att kropp och sket i hur det låg. Det vara bara sömn som räknades. Nu när jag inte har det i kroppen längre vill jag ju automatiskt sova på sida (eller ännu hellre mage), men det är inte helt bekvämt. Och att ligga på rygg funkar knappt alls längre, för ryggen börjar säga ifrån.

Åsså svettas och fryser jag om vartannat hela tiden åxå.

Ja, ni hör - det suger alltså just nu. Det enda positiva är att jag ser solen gå upp och att den kikar in bakom rullgardinen. Kan det då betyda att det blir sol idag?!

Nä, nu måste jag gå på toa åxå. Hmmmm...

Av Annci Hultström - 22 april 2013 19:47

... sååååå fin!!!


Jag var ju hus sköterskan idag igen för översyn. Då tog hon bort alla plåster, för första gången och WOW så fint det såg ut. Dock har jag inte mycket till känsel ännu, så det var en rätt skum och lite obehaglig känsla när hon tvättade rent. Det jag kände, när hon drog med en tuss, var på varsin sida om ärret men inte mitt på.


När jag var klar där åkte vi (jag och Marre, skjutsen för dagen... igen) till Stinsen. Där bjussade jag på lunch, som tack för hjälpen. Sen shoppade vi lite. Hon en bikini och jag ett par gördeltrosor som går upp till tuttarna( Är inte det shoppingkontraster så säg). Sköterskan sa nämligen att det var ok att sova med ett par sådana istället för gördeln. För då slipper jag kanterna från stålpinnarna. Nu stör de inte mig så mycket, men det ska ändå bli skönt.


När jag provade trosorna fick Marre en glimt och hon tyckte det såg väldigt fint ut. Ni ska åxå få se det tejplöst någon dag, men det tar vi lite längre fram när svullnade lagt sig lite mer..


När jag kom hem igen, 3 timmar senare, däckade jag på soffan. Helt slut. Jag märker att det är vad jag klarar, 2-3 timmar/dag. Men då är det ju bra att jag är sjukskriven så länge som jag är. Om jag vetat att jag skulle börja jobba på måndag hade jag känt mig aningen stressad nu.


Kl 16 kom barnet hem, så vi har redan hunnit med läxan och middagen. Kvar återstår mys i soffan innan nattning.


I morgon hoppas jag på sol och värme igen. Solstolen ser nämligen väldigt ensam ut där den står...


Ha en finfin afton. Det ska jag ha :-)

Av Annci Hultström - 21 april 2013 19:50

... VÄLKOMMEN och stanna gärna till september. Vi har plats för dig!

Det gick bra för W att sova borta. De hade visst flamsat fram till kl 22.30, men sen sovit gott. Dock vaknade W kl 6 (??!?!), så hon är påväg ner i bingen i detta nu.

Jag vaknade vid 8-tiden och insåg att solen sken från en klarblå himmel. Så vi tog frukosten ute. Sedan gjorde vi vår på både fram- och baksidan. H gjorde allt det tunga (bar, sopade, slängde saker) och jag torkade bord och fönsterbrädor.

När det var klart var jag helt färdig och slog mig ner i en solstol. Där satt jag ett par timmar och njöt. Råkade slumra en stund åxå. Det syns på den aningen kräftröda hudtonen ;-).

Under tiden hängde H ett par maskiner med tvätt. Ute. Vi måste ju tvätta sängkläder/handdukar hemma numera. Vi gjorde det i allmänna betaltvättstugan förut, men den får vi inte nyttja längre då den köpts av en BRF-förening. Så detta var tvätten för dagen. Torkar ju på nolltid ute nu, så då går det ju bra. Värre blir det till vintern.

När W kom hem vid 13.30-tiden hade hon kompisen med sig, så de lekte vidare här. Lite senare packade vi in oss i bilen och åkte till Ica för lite matshopping.

När vi kom hem var jag helt slut. Igen. Så lite vila fick det bli. Allt för att samla kraft för matlagningen. Och oj, det blev såååå gott!! Grillad kyckling, grillade grönsaker och en potatissallad gjord på potatis (såklart), feta ost, olivolja och grönsaker. Till detta en kall sås och ett glas rött (morfinfri idag med).

Men vet ni vad - jag har gjort för mycket idag. Det drar och stramar. Nu blir det ett par riktigt lugna dagar för att kompensera. Och jag har börjat vilan redan. På soffan. Med en kopp thé. Och en halv kubb.

Önskar er en fortsatt bra afton!!

Av Annci Hultström - 21 april 2013 00:07

... var kvällen filmval. Den var helt UNDERBAR!!

Innan den såg vi klart (började igår, men nån - läs jag - blev trött) "En oväntad vänskap". Den har typ alla talat sig riktigt varma om och visst var den bra, men lång ifrån årets "must see". Tyckte vi alltså.

Nu vill jag se "The impossible" åxå, men den fanns inte att hyra på Ica. Ja, Ica. Det är det enda stället det går att hyra film på i den här hålan. Vad vi vet. Måste forska i det tror jag bestämt.

Vi har ännu inte hört nåt från barnet, så det tycks ju gå bra. Vi hoppas därmed på en god, oavbruten, nattsömn. Som påbörjas nu.

Sov gott och dröm sött!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards