Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2015

Livet känns lite...

Av Annci Hultström - 11 oktober 2015 07:15

... tungt just nu. Försöker intala mig själv att det är småpotatis, jämfört med hur andra har det, men allt är ju relativt. Därför går den intalningen inget vidare...

Natten till torsdag vaknade jag flera gånger pga smärta, så på morgonen drog jag till DS. Igen. Väl där fick jag det bästa bemötande hittills (och inga köer). Först en at-läkare och därefter en överläkare. Det slutade med en ny röntgen av hela underbenet. Som inte visade på nåt mer brott. Så slutsatsen blev: "Det gör ont". Vilket gav min självbild en törn. Trodde jag hade en hög smärttröskel. Men tydligen inte.

Lite fler smärtstillande fick jag med mig, men bara för de riktigt jävliga stunderna. Övrig tid gäller nu alvedon + Naproxen. Och sjukgymnastik. Som kräver remiss. Som jag inte fick nån. Och därför väntar jag nu samtal från läkaren. Vilket år som helst.

Nåja. Status nu då? Ja... lite bättre, men trappor går sådär. Och haltar gör jag. Såklart. Sedan märker jag att sträcka ut foten går inte. Alltså, det är inte så att det är för smärtsamt, utan helt enkelt att foten inte svarar på det kommandot. Det kopplar liksom inte. Beror väl troligtvis på de två ledband som de förmodar är av.

Förmodar ja. Eftersom jag inte är Zlatan ger man ju blanka den i mjukdelarna. De hittat tillbaks till varandra. I sinom tid. Så tålamod, Annci. Tålamod.

Om vi nu bortser från foten för ett ögonblick, hur är det då? Ja, då är det förkylt, hostigt (har varit vaken sen kl 5 och hostat) och pannknackigt. Igår hade jag strax under 38 i feber. Nu vet jag inte.

Är jag då ensam i mitt elände? Nä, sörrni. Jag har maken med mig. Fast han är snäppet sjukare eftersom hans feber ligger på aningen över 38.

Och detta mitt i renoveringshetsen. Ja, det är ju inte vi som gör själva målandet. Men packa ner, packa upp och flytta saker från rum till rum - för att de ska kunna utföra det som utföras skall - är det vi som gör. Och med två sjuka, varav en lytt... ja, då känns det lite tyngre än det skulle ha gjort annars.

Hur blir det då? Tja, svårt att säga. Det är bara vardagsrummet som är klart. Och det blev ju... vitt. Men såklart fint. Ännu finare blir det med lite nya möbler så småningom. Den shoppingen skulle skett igår, men det gick ju inte med två sjuka. Varav en lytt. Så de gamla möblerna får haka på nån helg till. Tyvärr.

I morrn färdigställer de hallen och påbörjar köket. På tisdag färdigställer de köket och påbörjar kontoret. Det bör då vara klart onsdag, vilket betyder att vi kan börja återgå till det normala. Men med bättre ordning, för rackarns vad vi ska rensa.

Nä, nu börjar handen som håller telefonen att domna. Så jag ger upp för nu och önskar en härlig söndag. En söndag då jag egentligen skulle ha sprungit Hässelbyloppet. Det kommer jag alltså inte att göra. Så ni vet.

 
 
Ingen bild

ulla

11 oktober 2015 08:58

krya på er och nästa år kanske det blir din tur att springa om nu inget annat händer kram till hela familjen mammi

Annci Hultström

11 oktober 2015 17:00

Tack snälla! Ja, jag ska fan springa det där loppet en vacker dag. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards