Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under juli 2010

Av Annci Hultström - 22 juli 2010 21:05

Hej på er!


Nu är vi hemma igen. Åkte kl. 11.30 från landet, men tog en sväng via Stinsen. Jag fixade naglarna, köpte 3 BH:ar, ett par byxor (svarta jeans för framtiden, för små nu - men kostade bara 99:- på rea), en skjorta och ett linne. Sen handlade vi mat, åkte hem och lastade ur allt, åt middag och avslutade kvällen med en cykeltur till minigolfbanan. Där körde vi en runda och avslutade med. En kanondag! Wilma när hon spelar sin första runda. Skitduktig var hon, trots att hon fick använda lite specialregler... men det får man när man är 4 år :-)


Igår sprang/gick jag 3,5 km på väg mot badet. Skönt var det! Ännu skönare att få bada efteråt.


Efter det åkte vi hem och åt middag. Grillad kyckling med potatissallad (med feta ost, tomater, gurka, rödlök, olivolja). Till det vin. Senare blev det ost å kex. En trevlig dag å kväll - med goaste svägerskan + make! Så här såg maten ut:

        


Nu ska vi kasta oss ner i soffan å kolla på en film. Wilma har nyss lagt sig och somnar nog vilken sekund som helst.


BTW - jag glömde väga mig i komma-iväg-stressen i tisdags. Så det får bli ett resultat på tisdag istället. Men jag tror det var kring +1kg.


BTW 2 - jag går f.ö från klarhet till klarhet. Har haft 95C i BH och mina mätningar nu sa att jag borde ha 90B. Men så idag gick jag på en specialbutik och fick hjälp att mäta upp mig... Jag är inte längre en B-kupa. Jag är en 80DD. Joråsörrusåatt ;-). Funkar även med 75E. När jag hör sånna siffror ser jag Pamela Anderson framför mig. Men nä... bara lilla mig gäller det.


BTW 3 - köpte en skjorta idag, strl. 40. Är inte det helt märkligt... Surreal, but nice!!


Nu - over & out! Sov gott och dröm sött när det väl är dags.

Av Annci Hultström - 21 juli 2010 10:54

Nu är vi på landet. Kom igår vid lunch. Svärföräldrarna å svägerska m. familj är här. Då åt vi, sen blev det badet en stund. Efter det blev det en multi-god grillmiddag. Sen blev det prat å vin ute tills långt efter att barnen somnat. Riktigt skön kväll. Idag drar svärföräldrarna hem å lämnar oss "ungdomar" själva. Då blir det mer Grillat å vin :-). Precis så som sommaren ska vara. Snart ska vi dra och bada.Blir i en sjö en bit bort. Ha en toppendag!

Av Annci Hultström - 19 juli 2010 22:28

Sorry min frånvaro idag... haft fullt upp, så jag sammanfattar...


På DollarStore hittade vi en massa bra att ha... Och vi behövde allt ;-). Åkte därifrån vid stängning... kl. 16. Sen stannade vi i Hagsta för middag. Kom hem vid 20-tiden. Då packade vi ur bilen, packade upp lite, pratade med grannarna och fick W i säng vid 21:30. Då slog vi oss ner i soffan och kollade på några avsnitt av Solsidan.


I morse vaknade vi 09:30 (W är en äkta 12-timmars ungen tack å lov). Då åt vi frukost ute på gräsmattan och gick sedan till tvättstugan och tvättade alla handdukar å sånt. Så skönt när det är gjort!! Sen spelade vi lite kort och efter det åkte vi in till stan för middag på Jensens böfhus. Mmmmm, de gör så bra mat där!! Rekommenderar det varmt till alla som inte provat ännu. Barnvänligt är det åxå. Vi avslutade med glass hos H´s syrra m. familj. Ben n' Jerrys. Mmmm... Då fick vi åxå se lägenheten mer bebodd. Riktigt nice! Kom hem vid 21:30. Då har vi bäddat sängar, vikt tvätt å annat "kul". Nu blir det snart sängen. Ska upp tidigt i morgon, för då bär det av till landet för ett par dagars semester med glass-bjudarna.


Förresten, vägardag i morgon... ser inte fram emot det. En "hälsovecka" på Annsjön brukar aldrig vara gynnsam för vikten. För det har verkligen blitt sådär med maten... inga schyssta mellanmål på hela vecka. Däremot ost/kex, ostbågar, lite godis, chips, popcorn. Och VIN. Mycket vin. Hmmmm... nåväl, en vecka per år är inget att bekymra sig över.


Nej, nu avslutar jag. Sen lovar jag att återkomma med bilder när vi kommit hem igen.


Ha det så bra och take care tills vi hörs igen!



Av Annci Hultström - 18 juli 2010 14:12

...on the road again.Kom iväg kl. 13.30, precis på tid.NU ska vi in och handla på DollarStore.

Av Annci Hultström - 18 juli 2010 07:42

...tid och nu är Annsjön-tiden över för den här gången.Vi åker hemåt idag. Drar senast 13.30 Vill nämligen hinna förbi DollarStore i Hudik på vägen hem. Älskar den affären! Igår kom det förresten...regnet. Det blåste storm och öste ner.Men vad gjorde det? Det var tid 23-tiden. Vi anade dess ankomst, så vi åt inne. Där blev vi kvar, tittandes på Solsidan (UNDERBAR serie) fram till 00.30 När vi lagt oss insåg vi att om vi inte tog ur myggfönstret skulle vi nog snart få ner det i sängen.Ofrivilligt.För då friskade det i utav bara f*n.Efter det somnade vi gott. Förresten, igår simmade vi över sjön igen. Aningen jobbigare då, för det var en del vågor som blåste mot oss. Men det gick och det var skönt. När vi kommit hem ska ni få en hoper bilder. Nej, nu ska jag gå upp och ut. Tänkte njuta tystnaden innan någon annan vaknar. Vi imps senare. Efter vägen. Ha en bra söndag tills dess.

Av Annci Hultström - 16 juli 2010 20:55

...vilken dag. Efter frukost lökade vi i några timmar, sen tog jag å Tina med oss barnen till en bonde här.De lekte med gårdens barn och hälsade på alla djur. Sen blev det hem för motion. Idag blev det simning. Vi simmade till stranden på sjöns kortsida.Tog 20 min. Män å barn åkte följebåt...om vi skulle få kramp ;-).På stranden dracks det vin,åts ost & kex å snacks. Sen åkte vi hem å lagade goood mat. Grillat med massa goda tillbehör. NU sitter vi på verandan,under myggnät.Det är obeskrivligt underbart! Jag mår så bra! Hoppas ni gör det åxå.

Av Annci Hultström - 15 juli 2010 15:54

...vilket märks på bristen av 3G.Alltså 0 mottagning, annat än för att ringa. Men det är skönt. VI njuter i fulla drag. God mat, bad, underbart väder, Goa vänner. Toppen helt enkelt. Nu har vi handlat mat för resterande dagar. Grillat, rökt sik,rökta räkor mm.Gott Ha det bäst tills vi hörs igen!

Av Annci Hultström - 15 juli 2010 00:22

2 underbara dagar har gått.Körde upp på 3,5 tim.Badade,grillade,drack å bara njöt i goda vänners lag.Idag...eh...samma sak.Hörs igen.God natt!

 

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards