Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under juli 2010

Av Annci Hultström - 3 juli 2010 00:02

... potatis luktar illa. Riktigt illa. Satte på potatis ikväll, för salladen i morgon. När jag kände på den insåg jag att den behövde några minuter till. Sen var den borta ur minnet. Så efter en dryg timme gick jag in i köket och kom på... Så det var bara att skrubba ny och koka om. Nu står den i kylen och väntar. Där kan den inte brännas.


Kvällen har inneburit picnic vid Kairo. Köpte med oss sallader från Drop-In. När maten var uppäten badade vi faktiskt. Ja, jag och Wilma i alla fall. Kan väl inte säga att det var varmt. Men fan så mycket varmare än det brukar vara i havet på midsommar. Efter det åt vi lite nektariner och melon. Underbar kväll!!


Sen har vi bara slöat i soffan å ätit salta pinnar. Gott!! Nu är det dags för sängen. Allt för att orka med en dag i solen i morgon. Det ska bli såååå trevligt. Jag har fixat krubb och sötaste Lotta-Li har fixat dryck. Det kommer bli en underbar dag. Längtar.


Nej, hörrni. Vi hörs en sväng i morgon. Ta hand om er, sov gott och dröm sött!


p.s Camilla - jag ändrat på min header nu... tryckfelsnisse hade varit i farten. Tack för att du sa till :-). Och nu har vi varit i Kairo. En snabbis blev det ... Har ett bad här där vi bor som heter Kairo... dit åker man lätt på en dag ;-)

Av Annci Hultström - 2 juli 2010 15:31

... börjar jag faktiskt längta härifrån. En timme kvar, sen väntar playa del Kairo på oss.


Jag har sagt det förr... säger det igen ... Det är verkligen lugnt här. Idag har det kommit en besökare, hittills 80 samtal, 20 ordrar. Minst hälften av vad jag upplevt innan. Tänkte faktiskt räkna samtalen några dagar nästa vecka och sedan be min vikarie att räkna de två veckorna jag är borta åxå. Kul att se vad skillnaden blir mot högsäsongen. Hmmmm... när jag läser det så inser jag hur lite jag har att göra. Att jag ens orkar "pinna" har väl med att göra att jag faktiskt skapat mig en arbetsuppgift då.


Fick förresten en kommentar från Lina gällande mitt tycke gentemot tidningen Elle:


Fast måste ge lite kred till en av modellerna som var med i senaste Elle, en normal riktigt söt tjej!!


Det säger jag verkligen ingenting om. Det är en snygg tidning, fina bilder och så. MEN all reklam. Det är det jag inte fattar... det finns ju inget att läsa i den. Personligen upplever jag att vi pumpas av reklam överallt annars, så köper jag en tidning vill jag kunna LÄSA den. Inte bläddra förbi 124 sidor reklam. Även om det är snygga modeller på bilderna.


Vad ska ni göra i helgen då? Vad jag ska göra vet ni ju redan. Picnic i morgon och det lutar nog åt att sälja på loppis på söndag i alla fall. Vi måste få plats i förrådet igen... Jag har tänkt ut picnicmat idag. Det blir en potatissallad på färskpotatis, rödlök, coctailtomater, fetaost, gurka och olivolja. Så vansinnigt god. Till det grillad kyckling och bröd. Efterrätten blir jordgubbar. Vad annars??


Jag skickade en bild till bloggen för nån timme sen, men det verkar inte funka som det ska... den kommer inte in någon gång. Hade tänkt bjuda på en bild på en av mina 2 överdimensionerade fötter. Har svällt upp som en ballong idag med. Blä tycker jag om det.


Nej, hörrni. Nu ska jag hämta lite att dricka och ta mig en müslibar till mellis. vi hörs ikväll, efter bad & picnic.


p.s Annette - vad mysigt det låter, härliga minnen att se tillbaks på. Wilma älskar sånt... och att få äta framför TV:n är värsta äventyret ;-)

Av Annci Hultström - 2 juli 2010 08:57

God morgon världen!


Vaknade till ytterligare en underbar sommardag. Även om jag inte kan nyttja vädret fullt ut eftersom jag jobbar så uppskattar jag det ändå. För när man kommer hem så gör det stor skillnad om det går att äta och vara ute en stund. Dagen berikas. Och nu är det ju faktiskt fredag och hela helgen ligger framför oss. Nice!!


I morgon ska jag ju träffa goaste Lotta-Li. Vi ska ha picnic med jordgubbsmousserande, pastasallad, vin å annat gott i Vasaparken. Hmmmm... undrar vad jag ska ha på mig?! Något svalt är ett måste. Det ska ju bli väder av toppklass. Förresten, man får kanske inte dricka vin i parken längre? Då får vi väl hälla över det i saftflaskor ;-)


Nu till rubriken, Tidning? Jag kommer över en "Elle" en dag. I mina ögon - VILKET GENUINT SKIT!!! Den innehåller i princip BARA reklam. Jag var tvungen att föra statistik på sidorna. Detta kom jag fram till:


Antal sidor totalt: 185

Antal sidor med BARA reklam#: 83

Antal sidor med INDIREKT# reklam: 41

Antal sidor med läsbara artiklar: 61


# När jag skriver reklam så menar jag sidor med en snygg tjej eller kille, snyggt stylad med en klocka eller nå´t... och en företagslogga.


# När jag skriver indirekt reklam menar jag sidor där produkter från olika företag presenteras med bild och pris, samt var den är köpt.


Alltså... för detta betalar folk pengar. Kanske känner jag såhär för att jag inte är intressad av yta och ytlighet... utan mer av insida och jordnära ting. Får jag på skallen nu? Ja, kanske... men i min blogg skriver jag vad jag vill   .


Igår kom ett paket med posten, som jag glömt bort. Hade beställt DVD-boxen av "Solsidan", så nu är ev. regniga dagar räddade. Helt underbar serie. Ser så mycket fram emot fortsättningen.


Idag för jag statistik (igen) på hur många samtal jag får in. Mellan kl. 8-9 var det 5 st. Nu har jag fått in 4 st på 25 minuter. Det tar sig . Ska bli intressant att se hur det ser ut vid dagens slut.


Har tagit vätskedrivande idag, för de senaste dagarna har fötterna gungat när jag kommit hem. Som att jag haft små vattenballonger på fotens ovansida. Det har gjort ont åxå och det tar flera timmar innan staset går ner. Hmmm... det är så skumt. Måste verkligen ta tag i det där. Kanske ska ringa och boka en tid till semestern.


Ikväll blir det picnic vid Kairobadet till middag. Nå´n sallad eller nåt. Måste bara dit. Vill njuta kvällen när den är som bäst. Ska se om Wilma vill bada i sjön :-). Med mig. Missade ju årets första bad på midsommar, som blitt en tradition. Så nu en vecka senare måste jag se till klara av det.


Nej, nu fick jag skrivtorka så jag avslutar. Men återkommer gör jag ju senare. Ha det så bra tills dess.


p.s Mamma - nä, byxlös är inte kul. Folk kollar så konstigt då .

p.s 2 Marre - bra att vi inte var de enda som kände så...


Av Annci Hultström - 1 juli 2010 21:41

Jag ställde bilen i Husby. Där reflekterade jag på 2 saker. 1: Alla Stockholms vildkaniner bor i Husby. Såg typ 12 st på bara några meter. 2: Jag var den enda vita in tha hood.Inget illa menat. Tycker bara att integrationsministern sköter sig crap-dåligt. Nu är jag fö påväg hem. Har haft en mycket trevlig kväll med brudarna.Tack vänner å puss på er. Vi åt Thai-mat (scampi i röd curry),sen satt vi i Kungsan å pratade. Massor! Sen blev det en mjukglass. EN halv, med nötkross.Mums Å magen fixade det. Så nu ska jag gå av och sen köra hem å lägga mig. Önskar er en god natt med fina drömmar.

Av Annci Hultström - 1 juli 2010 14:24

Ja, det är nog det som blir min räddning i sommar. Har hittat en sida på nätet där det går att skriva ut dom på papper. Lättare då. Här hittar ni dom, om ni åxå vill bli fast: http://www.kencomix.net/print/sudoku/


Just nu håller jag på med medelsvåra. Men det är lite lätta. Faktiskt. Så jag ska nog snart ge mig på svåra. Tro nu inte att jag är nybörjarsmart... nä, jag har hållit på ett bra tag. Tycker det är så kul, ett gift.


Har även gjort lite jobbsysslor. Men det är verkligen lugnt, svårt att hitta på något att göra då. Skulle kanske spara lite av alla sysslor jag gjorde direkt när jag började. Då hade jag haft lite att göra nu. Men nä... så tänkte jag ju inte då. Då ville jag ju bara bli klar med allt. På en gång.


När kommer dagens utlovade sol då? Just nu lyser (ha, ha   ) den i alla fall med sin frånvaro. Men det kanske är varmt? Vad vet jag. Det visar sig om en dryg timme när jag kan äntra asfalten här utanför. Tänkte f.ö ställa bilen i Akalla/Husby idag och ta tuben in. Undrar om det finns parkeringar där omkring? Enligt kartan finns det skolor och annat i närheten, så det borde väl gå att hitta tycker jag.


Nej, nu - slutplågat. Vi hörs senare ikväll eller i morgon. Ha det bäst tills dess!

Av Annci Hultström - 1 juli 2010 10:21

Jaha, då var det torsdag. En dag kvar till fredag, veckans bästa dag. Det måste firas. Ja, att det är torsdag alltså. Så det gör jag med en middag på sta´n ihop med Lisa & Tina. Kl. 17:30 ska vi mötas utanför NK. Sen får vi se var det bär av. Beror kanske lite på vädret åxå. Just nu ser det inte så lovande ut, men de har lovat uppsprickande. Hoppas de håller det löftet.


I morse när jag skulle klä mig ville jag väldigt gärna ha mina vita 3/4-byxor, men de är egentligen alltför stora. Vill helt enkelt inte betala 400-500 kr för ett par nya som jag bara kan ha några veckor... och på loppis har jag inte hittat några. Nu har mamma iofs ett par som jag kunde få ärva, som hon inte kan ha längre. Men de är ju där och jag här. Så det hjälpte ju inte idag. Därmed gick tanken till att ha byxorna med skärp. Ett skärp som jag f.ö köpte för två månader sedan. Så fick det bli. Fram med skärpet åsså drog jag åt. Men... nä... även det var för stort. Så fram med håltången. Ett nytt hål gjordes. Så nu sitter brallorna i alla fall kvar på kroppen. Inte så snyggt kanske. Nåja...


Här på jobbet är det vansinnigt lugnt. Undrar hur det kommer bli nästa vecka. Det känns som att det borde bli ännu lugnare då. Då ska jag nog lära mig sticka. En halsduk borde jag väl klara va?


Hur har ni sovit inatt? Bra eller dåligt i värmen? Själv har jag sovit som en prinsessa. För fläkten togs in igår och stod i sängens fotända och blåste sin sköna bris över oss hela natten lång. Ljuvligt!! Wilma fick åxå en fläkt hos sig. Hon sov då och märkte inget. Men på något sätt kunde man ändå ana att hon uppskattade det. För när jag lade mig så hade hon vänt sig i sängen, låg på tvärsen med benen/rumpan/ryggen vänd mot fläkten - utan täcke.


Nej, nu ska jag ge ordrarna en omgång här. Men vi hörs igen. Senare. Ha det så bra tills dess!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards