Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under juli 2010

Av Annci Hultström - 6 juli 2010 11:09

Ja, nu har jag lagt upp min först omröstning. Den grundar sig i något som hände i lördags i Rålis. När vi satt där och mös så kom det fram två män av utländskt påbrå. Vi "råkade" nämligen bjuda den enes lilla son på jordgubbar och de såg det visst som en invit.


De frågade hur gamla vi var. De fick gissa. Lotta blev 45 och jag 50. Med det utbrast jag "Men vad fan, ska du ha en snyting eller". Sen totalignorerade vi dom och efter en liten stund gick de. Hmmm... 50. Hade han glömt kolla sig själv i spegeln på ett tag eller?!


Så nu mina vänner - rösta. Och bara så ni vet, jag kommer inte lägga någon värdering alls i de röster som hamnar på alternativen 40 och uppåt, tar det som att ni driver med mig .


p.s Försök bortse från knasfian till vänster .

Av Annci Hultström - 6 juli 2010 07:48

God morgon världen!


Idag vaknade jag till en mycket mulen och något svalare dag. Men det gör mig faktiskt ingenting. Och skulle det börja regna skulle inte heller det göra något. Det behövs faktiskt i skog & mark nu.


Jaha, idag var det vägardag. Den gångna veckan bjöd på -0,4. Inte mycket, men jag är glad för det lilla. Orsaken? Tja, jag drack ju en hel del kalorier i lördags... men sen kan jag ju säga att jag idag är svullen som en julgris (mens).Fick inte på mig ringarna knappt, det var ett tag sedan det var så illa faktiskt. Så ett stycke vätskedrivande togs för en timme sen och jag börjar känna att den ger effekt...


Nej, nu ska jag besöka damernas... hämta thé & vatten. Sen ska jag starta upp för dagen här.


Ha en toppentisdag, så hörs vi igen senare!

Av Annci Hultström - 5 juli 2010 22:15

... till vädergudarna om att det här vädret ska hålla i sig minst ett par veckor till. Tänk om vi kan få sånt här väder på semester. Det vore mer än toppen.


Hur har ni det i värmen? Står ni ut? Har ni semester, med svalkande bad?


Själv har jag lökat i ensamhet idag. Henrik är hos en kollega och Wilma sover. Så jag har gottat mig i svenska och danska Hollywoodfruar. Svettandes. Det ÄR verkligen varmt. Säger det inte som en klagan... utan bara som ett konstaterande. It´s nice!!


Idag hade jag den goa tjejen på upplärning igen. Vi hann inte klart förra veckan, hon fick göra inhopp på andra ställen. Hon berättade att hon funderade på att dra som Au pair - igen. Hon kom hem för ett år sedan efter ett år i Florida. Nu vill hon iväg igen. Oj, som jag pushade henne. Hoppas hon åker och passar på innan hon har något som binder henne här.


I morgonbitti ska jag ut och springa har jag tänkt. Måste komma igång igen... Var ett tag sen sist nu. Halsontet är borta och jag är redo. Så klockan kommer att ringa kl. 6. Då hinner jag bra. Därför, mina vänner, ska jag knyta mig nu.


Hörs igen i morgon, sov gott!!

Av Annci Hultström - 5 juli 2010 06:28

God morgon!Idag var det grymt segt att gå upp, jag är sååå trött. Har sovit jättegott, men ligger väl lite efter. Så just nu känns det väldigt välkommet med semester om en vecka. Ja, alltså 5 arbetsdagar kvar...sen. Skönt! Nej, nu ska jag hoppa i duschen. Hörs senare. Ha det så bra tills dess.

Av Annci Hultström - 4 juli 2010 20:27

... blev 1100:-. Är riktigt nöjda. Vi hade en del lite syrare saker, så tyvärr minskade det inte så mycket i förrådet. Men vi planerar att stå en vända till innan sommaren är slut, så kanske vi blir kvitt lite till.


Vi handlade en del åxå. Jag köpte ett par jättefina skor (är skitnöjd) för 15:- + en hoper kläder, ett lektält till Wilma, en bag-in-box-vinkylare, en supersöt zinkvattenkanna som jag ska ha blommor i ute, en dansmatta till PS2 som vi ska ge bort till Wilmas kusiner, massor med DVD-filmer... ja, det var det jag kan komma på nu. Allt till priset av 350:-.


När vi var klara åkte vi hemåt, stannade och köpte thaimat och vidare hem och åt.


Sen plockade vi undan allt och nu ska vi löka i soffan lite. Är helt slut!!


Vi hörs i morgon, take care!

Av Annci Hultström - 4 juli 2010 14:20

Å här står jag och säljer.Grymt varmt,men helt ok försäljning.

 
Av Annci Hultström - 4 juli 2010 07:52

God morgon!


Blir ett kort inlägg... Hade en underbar dag igår. Så fint väder! Måste fixa lite här inför dagens loppisförsäljning. Vi drar om en timme.


Bjuder på ett par bilder:


Foten jag skrev om häromdagen.

 Jag badar mitt i den kungliga innerstaden igår. Helt sjukt att det går.

 Jag & Lotta i Rålis igår.


Vi hörs ikväll - då får ni försäljningsrapport. Ha en underbar söndag!!

Av Annci Hultström - 3 juli 2010 11:13

Alltså, vilken utomlandsvärme. Så underbart! I morse, strax efter kl. 8, visade termometern +25. I skuggan. Jag njuter!


Nu är picnicen klar. Resten av familjen har åkt till ett bad. Jag inväntar att tiden är den rätta att åka. Kl. 12:30 går bussen. Sen blir det tåget 12:43 och vidare in till Rålis. Hade ju tänkt Vasaparken först, men Lotta-Li gissar att det blir för varmt där. Att det bör fläkta mer i Rålis. Och jag har ingen aning. Så hon får leda mig dit. Och hem vad det verkar ;-). Nä, så illa får det inte blir. För vi har ringt hit mor & far att vara barnvakt i morgon. Så blir det loppisföräljning. Håll tummarna för en STOR försäljning.


Nej, nu ska jag plocka lite här och sen packa picnicen.


Men vi hörs säkert under dagen. Om inte annat ikväll.


Ha en underbar lördag!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards