Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under oktober 2010

Av Annci Hultström - 26 oktober 2010 08:22

God morgon på er!


Har ni sovit gott? Det har jag... eller ja, gott de stunder jag inte varit vaken. Sov på soffan (bäddsoffa) i natt för att få sova ostört, men vaknade några gånger. Hade iofs inget större problem att somna om. Däremot vaknade jag på morgonkröken, ville veta vad klockan var, kollade på mobilen. Död! Startade om. Vägrade. Gick upp å kollade i köket. 05:40. Vågade inte somna om larmlös. Så jag kollade på TV. Nyhetsmorgon. Hann se Brolle, så dagen är räddad! Läcker kille det där.... mums   !!


Så här såg det ut igår, efter mitt sista inlägg:

(ursäkta dålig bild - mobilkameran suger, som resten av mobilen)


Ser ni 999 inlägg gjorda, så detta är alltså mitt 1000:e. Det skålar vi på tycker jag:


        


Tänk att 1000 inlägg har gått så fort. Och jag trodde seriöst inte att jag skulle tycka att det var så kul att skriva. Men det blir bara roligare och roligare. Självklart är det torka vissa dagar, men i det stora hela är det alltid kul att skriva. Så frågan är, hänger ni med under de kommande 1000??


Nu, dagens vikt:


Nuvarande vikt: 79,1 kg

Skillnad: -0,7 kg

Total viktnedgång från start: 44 kg


Så, sakta men säkert blir det mindre kvar av mig. Och, ja... det är bara helt underbart. Skulle ta på mig en undanstoppad kofta idag. En ullkofta efter pappa. Men den var som ett hav. Skulle ta den för att det varnades för iskyla INNE idag (ventilation å värme avstängt för renovering). Hade inget annat lika varmt att ta på, så jag tog en ullfilt med mig. Den får jag ta till när (om) det blir så kallt.


Nej, nu kallar damernas på mig. Men ni vet - vi hörs sen. Ha en underbar tisdag tills dess.

Av Annci Hultström - 25 oktober 2010 16:15

... måste bli lite mer uppmärksam på vad det är som gör det. Vad jag äter som ställer till det. Idag åt jag fläskfilé (rester från i fredags) med lite sallad och en liten skiva bröd (istället för potatis/ris). Jag var noga att äta lååååångsamt, så det var inte problemet. Kan det vara grönsakerna? Kålen? Eller rödlök? Innan jag ens gått från bordet så var det sånna smärtor att jag vek mig. Nu känns det aningen bättre, men långt ifrån bra. Känns som efter open, när jag hade så mycket gaser att jag såg gravid ut. Samma känsla. Hmmmm... får se om det ger sig så jag kan träna idag.


Nu är det snart dags att gå hem. Skönt!!! Ska hämta en liten "boxare". Dagis ringde och berättade hon hade krockat så hon blött näsblod och är svullen. Så hon skulle få vara på bebisavdelningen och "softa" resten av dagen. Stackars liten!


Vi hörs senare. Då blir det det 1000:e inlägget. Välkomna!!

Av Annci Hultström - 25 oktober 2010 11:30

God middag vänner!


Jag har försökt skriva ett inlägg under en lååång stund, men en massa saker har kommit emellan. Och när jag försöker skriva inser jag att det är lite torka idag.


Såg klart filmen igår i alla fall. MYCKET bra film. Annorlunda, vacker. Klart servärd.


Efter det somnade jag gott. Ovaggad. Väcktes dock mitt i natten av prinsessan som ville sova hos oss. Det fick hon såklart och på 3 sekunder sov hon gott igen. Jag med. En stund. Tills jag fick en fot i sidan. Och en hand i huvudet. Så fortsatte det tills det var dags att gå upp. Känns som jag ligger efter på sömnfronten. Kanske ska sova ett par nätter på soffan?!


Nu är det snart lunch och detta inlägg har jag skrivit på sedan i morse, när jag kom.


Förresten, om jag skriver 2 inlägg till idag (förutom detta) så får ni vara med och bevittna mitt 1000 inlägg. Holy crap... har jag haft så mycket att förmedla?!


Nä, nu ger jag upp. För nu. Ha det så bra tills vi hörs igen.

Av Annci Hultström - 24 oktober 2010 19:32

God afton vänner!


Har ni haft en bra söndag? Det har vi. Först blev det som sagt låååångfrukost i Åkersberga. Sen fick vi ett ryck vid 10:30 - bio. Lånade en dator, bokade biljetter, borstade tänderna, kastade oss i bilen 10:45 och körde till Kista. Kom fram i god tid, köpte popcorn, tappade ur hälften och bänkade oss. Toy Story 3 i 3D. Den var riktigt bra. W hade väl lite myror i brallan stundvis, men inte värre än att det gick att överleva. Det var första (och sista??) gången jag grät till en tecknad (ja, ok då... animerad) film *snyft*.


Efter det shoppade vi lite. Bara lite. Jag behövde verkligen trosor... har inte köpt några nya alls efter viktnedgången. Och ni kan ju försöka föreställar er hur de sitter numera... Hittade ett gäng på rea på Cubus. Så det blev 5 par, 2 par strumpbyxor och en mössa till W. Allt för 152:-. Som hittat.


Sen bar det av hem. H åkte och köpte pizza... själv valde jag kycklingkebab med ris. Gick åt skogen... sov en stund. Sen har vi spelat spel och "Finns i sjön".


Nu sover W och vi ska kolla klart på Benjamin Button. Sen blir det bingen. Sov inte alltför länge inatt. Kom i säng efter 01:30 och blev väckt efter ett par timmar av Wilma. Hon ville sova hos oss. I en 120 säng. Hon hade delat säng med Tilda, men hon hade vaknat å gått till sina päron å då ville inte W sova ensam. Förståeligt. Så jag lade mig i Tildas säng och somnade gott.


Önskar er en fortsatt bra söndagskväll. Vi hörs igen i morgon.! Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 24 oktober 2010 11:00

...flygande fläng iväg på spontanbio. Toy story 3 i 3D.Kom på det 10:30, i Åkersberga.Filmen börjar 11:30 i Kista.Snart där,så vi hinner köpa popcorn åxå. Ha en toppensöndag!

Av Annci Hultström - 23 oktober 2010 22:20

...övernattning med en ruggig massa vin. Barnen sover nu och vi dricker och leker med en Iphone 4. Fan vad snabb den är. God natt å kram...själv fortsätter vi dricka.

Av Annci Hultström - 23 oktober 2010 11:27

God middag världen!


Har ni sovit gott? Det har jag. Riktigt gott. Kunde inte göra annat efter en sån nice kväll med vin   .


Fixade ju naglarna på vägen hem. När jag kom hem möttes jag av en marschall ute. Inne var det ljus tända och middagen klar. Bara att sätta sig och äta. Och dricka vin. Efter det blev det soffan. Med schäslong. Så här såg det ut då:

 


Och här är bordet laddat med dricka, popcorn och fjärrkontroller: 

 


Vi kollade en Barbiefilm först och sedan när W sov blev det "Benjamin button". Men jag somnade, så den får vi se klart en annan dag.


Sedan vaknade jag vid 07:30 i morse, mös en stund och älgade sedan till gymmet. Där sprang (och gick) jag 5 km på bandet. Helt ensam var jag. Skönt! Skönt åxå att ha klarat av det för dagen redan. Ska nog bli en lördagsvana.


När jag kom hem var W & H och bytte däck, så det blev ett par timmar hemma själv. Åt frukost och kollade på TV. Laddade upp en massa bilder åxå och fy vilken tid det tog... Här kommer några av dom. Det är från förra helgen, ute bland löven.


Först prinsessan:

 


Hopp i stor lövhög:

  


Åsså jag, som älskar löv & livet:

  


Tillsist, Wilma ville ha HÖG fart. Så jag tog i:


Nej, nu ska jag duscha. Sen blir det skoköp åt de andra två. Därefter middag hos de här tokskallarna:

  


Hörs i morgon igen! Ha den bästa av lördagar!

Av Annci Hultström - 22 oktober 2010 16:15

Dagen har sniglat sig fram, säkert bara för att jag är tröööööt. Men nu är det bara minuter kvar av dagen.


Ska ta svängen inom Stinsen för nagelfix och sen hem till ett dukat bord. Det händer inte ofta, så det ser jag extra mycket fram emot. Ett glas rött blir det åxå. Eller två.


Förresten... glömde ju säga förut att magen är bättre idag. Men jag ska väl erkänna att när jag i morse råkade (ja, råkade... fina flickor fiser inte  ) släppa väder så luktade det I N T E sommaräng. Så nå´t skit var det. Bokstavligt talat. Nu känns det betydligt bättre igen.


Ute skiner solen och det är en härlig vinterdag. Ja, tänk så fort det gick då... från en härlig höstdag till en härlig vinter dag över en natt. Bara sådär. Hmmmm... Det gick så fort att Wilma, det lilla fattigmansbarnet, fick gå till dagis i höstskor med extra strumpor. Inga vinterskor har vi hunnit köpa. Och inte äger hon ett par raggisar ens... Pappan i familjen har heller inga vinterskor. Så i morgon blir det skoshopping.


Nu ska jag runda av, plocka ihop för dagen och gå  hem. Om 6 minuter.


Hörs vi inget mer idag så önskar jag redan nu Trevlig kväll, sov gott & dröm sött!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards